G2, S4 eller Z1 compact?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Hoepfner, 18 apr 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hoepfner

    Hoepfner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min pappa ska skaffa sig en ny telefon efter att ha haft en bedrövlig LG smartphone genom jobbet och en uråldrig vik-samsung. Hans första riktigt bra smartphone med andra ord.

    Jag har kommit fram till tre alternativ, som nämns i titeln. Då LG är LG tänker jag mig att det finns en viss igenkänningsfaktor gällande menysystem osv. S4 är ju fortfarande en bra lur till ett bra pris nu när S5 har kommit, och Z1 compact verkar vara ett bra alternativ med en bekväm storlek. Större än G2 och S4 är inte aktuellt då han vill kunna ha den bekvämt i jeansfickan.

    Vad tror ni? Vilken telefon är snabbast, vilken kommer hålla bäst i längden, och vilken tror ni är lättast/svårast att sätta sig in i om man inte är en så van smartphoneanvändare?

    Just nu lutar det i mitt huvud åt en G2 då skärmupplevelsen är väldigt trevlig.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Z1 Compact som svar på alla frågor.
     
  3. mangeh73

    mangeh73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har en s4 i jobbet och en g2 privat. Gillar g2 mycket bättre. Mycket bättre batteritid, kotkat, bättre skärm och prestanda. Enda nackdelarna är att den inte klarar externa microsd kort (jar 32gigs varianten så det behövs iaf inte) sen kan man väl inte byta batteri själv...

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  4. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Röstar själv på G2! Haft för många mobiler och G2 är fortfarande min stora favorit trots att jag kör HTC m8 just nu
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.