Problem: KitKat buggar

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av andekar, 20 mar 2014.

  1. Louba

    Louba Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    198
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
    Dirk jag förstår dig men samtidigt inte.
    Din mobil har tydligen inte de problemen som min har. Min hade tre i mina ögon stora fel, jag räknade inte ens upp det sprakande ljudet bland mina problem.

    Att kameran har flashbleed och att touchen har problem ibland är stora fel.

    En ny jämförelse om du tycker att den andra var orättvis.
    Köp en fyrsitsig soffa. På tre platser kan du sitta, på den fjärde gnisslar det varje gång du sätter dig.
    Ett problem? Ett stort problem? Det beror lite på hur man ser på det.
    Man kan välja att aldrig sitta på fjärde platsen och slippa problemet.
    Eller så reklamerar man och får en ny.
    Jag har ju betalt för fyra platser samma sak som att jag har betalat för en ny smartphone som jag förväntar mig kunna ta en bild med blixt och känna av rätt där jag trycker med fingret på displayen.

    Är detta är bättre jämförelse eller är jag ute och cyklar?
     
  2. Mortil

    Mortil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har inte vågat uppdatera tjejens Z1C till kitkat än. men har det släppts en fix efter detta så kanske det är dags att testa.

    Det tjejen gnäller över med mobilen i övrigt är att Touchen är mycket sämre än på hennes Galaxy S2 som hon hade innan.

    tekniken går framåt och då tycker jag inte att stora tillverkare som sony ska bygga en "premiumprodukt" som tar utvecklingen bakåt.

    hoppas dom löser eller har löst problemen med Kitkat så man törs uppdatera.
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Kan inte heller säga att Z1c är en ofärdig produkt. Har inga problem med min, vet inte om jag har ert ljudproblem men det är möjligt. Hör att vissa notifieringssignaler kan låta något konstigt när det precis börjar låta men det är inget jag stör mig på. I övrigt har jag inga problem med min (inte än allafall). Touchen fungerar utmärkt och då har jag dessutom ett tempered glass på min (kanske det som gör att det fungerar :-))

    Skickat från Tapatalk
     
  4. Mortil

    Mortil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    får väl testa och uppdatera då ..

    Fredriks touchen på tjejens mobil är helt off den lixom tappar var man har fingret ibland om man skriver med tex. swype
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Låter märkligt. Testat med något annat tangentbord? Är det bara när man skriver som touchen beter sig konstigt? Testat att återställa telefonen? Annars är det nog bara skicka in den, Inget vidare att ha en touch som inte fungerar som den ska.

    Skickat från Tapatalk
     
  6. Louba

    Louba Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    198
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
    Min gjorde exakt likadant, tyvärr med alla tangentbord.
    Det märktes även när jag drog ner rullisten, ibland flög den bara tillbaka upp trots att fingret drog neråt.

    Men nu är min mobil på service iaf. Hoppas det löser problemet
     
  7. Mortil

    Mortil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    ah de e irriterande.
     
  8. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Efter senare uppdateringen så fungerar telefonen väldigt bra. Får ut mycket bra skärmtid (8 timmar) och har inga problem med touchen. Låter som ni har ett hw fel på er enhet.

    Måste nog påstå att Z1c är den mest kompletta telefonen just nu.

    Det ända som jag stör mig på är den dåligt konstruerad ledblixten.... Får se om jag köper Z1f bakstycket och byter ut det vilket löser problemet med bleed.

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  9. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Mest kompletta om den inte hade blivit repig utav vinden och inte varit den buggigaste smartphonen någonsin.
     
  10. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Repig utav vinden? Då gör du något lustigt, hade mobilen i bröstfickan i 4dagar utan att få skador när jag gjorde militär gröntjänst.

    Buggigaste smartphonen någonsin? Jag blir imponerad om du har testat mer än minst 100st "Smartphones" för att kunna uttala dig så.

    ;)

    Skickat från mobilen Z1C
     
  11. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har inte en enda mjukvarurelaterad bugg och har haft den sen release utan extraskydd med enbart splitterskyddet som inte har några synliga skador.

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  12. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Har aldrig hört talas om en high end smart phone med så mycket buggar, du har inte läst denna tråden va?
    Fick själv 2 tydliga repor på baksidan efter ett par dagar, fick även repor i splitterskyddet som jag nu tagit bort.
    Touchen har börjat bugga efter senaste kitkatuppdateringen, hade problem med att kameran låste sig hela tiden, blixten är sämre än en biltemaledlampa.
    Vattentåligheten är dock mycket bra, likaså kameran när den väl fungerar.
     
  13. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Måste också instämma med ovanstående skrivare. Telefonen är fruktansvärt buggig, tyvärr mest av alla Android telefoner jag haft.
    Har helt klart blivit bättre efter senaste uppdateringen, Kitkat uppdateringen var ju katastrofalt dålig.

    Och på tal om reptåligheten är den också mindre bra. Framsidan gör inte så mycket då jag ändå kommer ta bort splitterskyddet när det ser för jävligt ut och ersätta med annat skärmskydd.
    Baksidan trodde jag även den hade splitterskydd så brydde mig inte om att sätta skydd där heller. Synd var det, repigt som tusan där bak fastän jag är rädd om telefonen. Och tyvärr visade det sig att inget skydd fanns på baksidan.

    Men i helhet är jag väldigt nöjd med telefonen ändå! Om dom bara får ordning på mjukvaran så kommer jag vara ännu mer nöjd.
     
    Last edited: 17 apr 2014
  14. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen

    Ville få dig å specifikt kanske säga "buggigaste mobilen jag har anvånt/ägt" än "buggigaste smartphonen någonsin" eftersom det finns ganska många smartphones med olika OS.

    Sen att flera här råkat få en dålig batch är bara tråkigt och dåligt utav Sony.

    Jag har inga problem nu med mobilen. Hade mjukvarubuggar men dessa är åtgärdade.

    Från ha ägt iphones till wphones till nu android baserad mobil är det denna z1c den första kompletta färdiga produkt jag har ägt. Men sen verkar jag också ha en helt fungerande mobil också.

    Skickat från mobilen Z1C
     
  15. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    4.4.3

    "Bland nyheterna som erbjuds med uppdateringen finns bland annat buggfixar för tappade dataanslutningar, kamerakrascher, HDR-läge med kameran och krånglande bluetooth. Det ska även finnas buggfixar för felande WiFi-anslutningar, MMS, Exchange, USB-debugging och mycket mer."

    Så för er med exempelvis kamerakrascher, känns som att det inte är fix bara till nexus utan kanske kan hjälpa våra mobiler, frågan är bara när den kommer till z1c.

    Skickat från mobilen Z1C
     
    Last edited: 17 apr 2014
  16. tompa83

    tompa83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Det där med kameran, ibland kan det ta upp till 4-5 sekunder att starta kameran framförallt i appar som snapchat och instagram. Min telefon har dem senaste uppdateringarna.
     
  17. makkabn

    makkabn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också problem med frysningar och lång uppstartstid för kameran, främst i snapchat. Hoppas verkligen på en snabb fix, orsakar mycket irritation dagligen
     
  18. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Jäkla konstigt att det är så för :s om jag öppnar snapchat eller insta, vine så har jag kameran igång direkt. Men förhoppningsvis är det bara någon bugg i mjukaran. Störigt lär det definitivt vara för er med problemet.

    Skickat från mobilen Z1C
     
  19. tompa83

    tompa83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Som idag när vi var på en liten utflykt fick jag starta om telefonen för att "kameran är ej tillgänglig". Kameran hade låst sig och skärmen var svart, förstör lite när det är tänkt att ta snabba kort på ögonblick man inte kan göra om. Ibland när jag tagit ett kort kan bilden frysa sig så jag måste släcka ner skärmen och sätta på den igen, då kommer den igång.
     
  20. joeyt

    joeyt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Min är likadan, var inne på Phonehouse och fick tipset att efter en så stor uppdatering bör man göra en fabriksåterställning för att rensa bort en massa onödiga filer som kan ligga o bugga.
    Har bara inte orkat göra det själv än....