Diskussion: Ert första intryck av Galaxy S5?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av bimmerboy, 12 apr 2014.

  1. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Jag har haft iphone från när 3gs kom sen en 4 och sist en iphone 5 men nu testar jag Samsung s5 dels för att den e vatten o dammtålig och för att jag behöver en stabilare blåtand
    Tog den svarta då baksidan känndes bättre
    Hur aktiverar man enhandsläget?

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
     
  2. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Reklamation? Det låter inte som att det är något fel på telefonen.
     
  3. Tobiasv

    Tobiasv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan! Jag har ett problem med samtals kvalitén. jag hör andra helt perfekt.. Men dom jag pratar med säger att det "ekar" när jag pratar typ. Det här händer med alla jag har pratat med hittills. Har någon upplevt samma problem? Kan jag ändra något i inställningarna så att det blir bättre? Tack på förhand! Mvh Tobias! Från min samsung galaxy S5

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
     
  4. anton30

    anton30 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gå in i samtal bocka i brusreducering.
     
  5. danny5025

    danny5025 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är ganska nöjd med s5an förutom all lagg. Har haft en iphone 5s innan som fungerade hur snabbt som helst. Aldrig någon fördröjning när man öppnade appar skrollade mm.

    Kan inte förstå hur en helt ny telefon kan ha lagg. Speciellt kameran och galleriet. Även my magazine som jag har stängt av.
     
  6. Cassius

    Cassius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Låter som att du har någon inställning som fördröjer det då? Eller tyngre appar än iPhonen? Nu har jag bara pillat på ett butiks ex men den var då lika rapp på att öppna appar osv som jobbarkompisens iPhone 5!?
     
  7. Sonny

    Sonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Egde

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Egde
    Gick från SIII till S5. På det hela taget är jag nöjd.

    + Skärmen
    + Kameran
    + Snabbheten. Inget lagg när man öppnar kontakter osv.

    - Samma brist på premiumkänsla som SIII.
    - "KitKat-buggen", ExtSdCard Write Issue (ska väl egentligen inte skylla detta på Samsung).

    Hade glömt bort hur mycket jag ogillar TW. Buzz Launcher installerades efter någon timme.
     
  8. danny5025

    danny5025 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Undrar vad det kan vara för inställning. Tänkte googla lite på hur man stänger av så mycket så möjligt onödigt senare i veckan när det finns mer tid. Får se om det hjälper.
     
  9. Cassius

    Cassius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    androidcentral har en artikel om "de fem första sakerna du ska göra med din S5'a" som kanske kan hålla något tips?
     
  10. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Kolla om energisparläget är på.

    /TipTapatalked
     
  11. nystrom86

    nystrom86 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Varför köper ni en mobil med massa bloat som segar ner telefonen? På en ny mobil 2014 ska man inte behöva inaktivera massa skit för att den skall vara snabb och kvick. Våga prova något annat fabrikat.
     
  12. Brax

    Brax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2014
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Jag är ledsen om jag sårat dig för att jag har köpt en Samsung. Det var inte meningen.

    Seriöst. Jag gillar 99% av allt som följer med telefonen. Det jag inte gillar tog ungefär en minut att inaktivera. Så jag har svårt att se det som ett problem. Det är ju dessutom mer ledigt utrymme i en Samsung Galaxy S5 än i en HTC One (M8), även om det är knappt (ca 40MB). Ser verkligen inte problemet. Sedan om man inte gillar TouchWiz är det ett en annan sak, men det måste väl ändå få vara upp till var och en?

    Det jag verkligen inte förstår är varför du bryr dig om vilken telefon jag har?
     
    hasse77, helllsing84, Rower och 3 andra gillar detta.
  13. xantian

    xantian Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Felande ljud/mikrofon.

    Fick problem efter två dagar (köpt 14/4) att mottagaren inte hörde vad jag sa, lät som jag pratade i en burk sa de jag ringde till. :(
    Till slut gick det bara att prata då jag hade högtalare på för att de skulle höra vad jag sa.
    Blev ingen skillnad med brusreducering av eller på.
    Var in till butiken och reklamerade den, fick en ny direkt i dag och den fungerar just nu perfekt.<3:-*
    Det var även en annan kund inne samtidigt med samma fel, det lät burkigt, även den kunden fick en ny direkt.
    De sa att de visste om ännu en till med samma problem.
     
  14. Cassius

    Cassius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Oj vad insatt du var då :) Har du helt missat att S5an knappt har någon "bloatware" ö.h.t? S health är den enda och som redan påpekats har M8'an som S5an ständigt jämförs med "mer" bloat eftersom den har mindre ledigt utrymme..

    Att Sense och Touchwiz skiljer sig åt är en helt annan sak.

    Jag finner det faktiskt ganska intressant att det ändå är så pass många som faktiskt inte har koll alls som ska uttala sig om andras saker.. Eller är det bara så ni vill framstå? För mig ser det mer ut som att ni försöker hävda er på något sätt, och om så är fallet vill jag bara informera er om att ni gör det på fel sätt. Ingen respekterar ett ogrundat påstående, läs på och kom med relevanta argument som är verkliga, eller uttryck er på ett spekulativt sätt så kommer andra lyssna betydligt bättre. Och ni slipper bli sedda som skitstövlar :)
     
  15. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Alla telefoner jag haft oavsett tillverkare har jag inaktiverat saker som jag inte vill ha i min telefon.

    Skickat från Tapatalk
     
  16. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Är S5an fri från alla S-apps?
    S voice, S Note, S translator, Samsung AppStore , S Cloud, Samsung TTS mm...

    Skickat från min GT-I9505G via Tapatalk 2
     
  17. Cassius

    Cassius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har inte fått min S5a än så jag vet inte hur många av de där som är med. Däremot ersätter väl många av dem de ursprungliga funktionerna? S Voice ska vara med t ex, men kör dom med både sin egna Och googles?

    Sen vet jag inte om röststyrning, noteringsfunktioner, översättning, ett eget lagringsmoln eller en egen appstore tex kan klassas som -bloat-? I min värld är bloat onödiga funktioner, visst kan man argumentera att 2 olika appstore's på samma telefon t ex gör den ena överflödig. Men den fyller fortfarande en funktion, eller hur? Däremot säg ett spel, eller någon annan app "utan" vital funktion köper jag absolut att man kan kalla bloat!

    Jag har pillat lite med motorola och sony och även de har en egen version av röststyrning, anteckningsappar, kalendrar m.m. Där kallas det dock inte "bloat"?
     
  18. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag vill börja med att poängtera att jag respekterar allas åsikter :)

    Min egna är dock att Samsung i särklass är överlägsna med att överösa sina enheter med det jag kallar bloat.

    Att slänga in en egen chatttjänst, egen app-butik, egen översättare, mm mm tycker jag är onödigt och dumt när Android redan har egna, enligt mig mycket bättre lösningar.

    Naturligtvis har andra tillverkare också bloat, men inte i alls i samma utsräckning som Samsung. Sony är nog den som ligger närmast vanilla Android.
     
    Ariozo gillar detta.
  19. Cassius

    Cassius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    jag kan hålla med om att poängen med att ersätta redan bra funktioner är rätt dålig. Men håller du inte med om att om man ersätter en funktion, med en annan "likvärdig" så har man inte fyllt upp värdefull plats med onödiga appar? Och på så vis tekniskt sett inte "skräpat" ner telefonen i sig? (Även om det praktiskt sett kan ses så om ersättarna är sämre än originalen). :)
     
  20. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jag har redan svarat en gång i denna tråd, Samsungs program är det inte något fel på, det jag stör mig på som vanligt är Touchwiz är så jävla fult :-), hur som helst jobbar för fullt på att få igång cm-11.0 så fort som möjligt i min Sgs5 :-)

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk