Smartwatch 2 - Bästa apparna?

Diskussion i 'Sony' startad av Satoki, 28 okt 2013.

  1. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Har precis börjat använda min, första intrycket är att den är riktigt grym. Har inte använt den med gamla mjukvaran, den nya laddades i direkt när jag startade upp den o synkade ihop den med telefonen. Det enda jag just nu saknar är Truecaller, skulle vara riktigt grymt att ha den i klockan.

    Skickat från Tapatalk
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Går det flytta ikonerna i klockan på något sätt? Skulle vilja ordna dom som jag vill ha dom.

    Skickat från Tapatalk
     
  3. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Ja det har jag men Samsung Gear Neo vinner med hästlängder.
    Nu kan jag göra massor med saker jag inte kunde med Sonys Smartwatch 2, t.ex. synka med Exchange mailserver UTAN att krångla med den fula dåliga icke Sony gjorda appen man kan lada ner till Smartwatch 2, förstora texten, bygga egna fönster på ett bättre sätt än i Smartwatch 2, mängder med träningsprogram och pulsmätare inbyggd i klockan, höja armen så att skärmen "vaknar" av sig själv, kan börja läsa ett mail på klockan men ser att det är intressant och klickar då på klockan och vips så öppnas mailet i mobilen (Note 3), osv....
    Dessutom, den är snyggare och har klart bättre armband och en mycket bättre laddare så man slipper pillra med någon plastlucka som på sidan av Smartwatch 2.
     
  4. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Ah, Jag är tvärnöjd med min SW2 nu! Tycker dock att Neo är snyggare... Jag har stålbandet och det verkar bra mycket bättre än det på Neon.
    Min jobbar kompis som sitter vägg i vägg med mitt kontor har en Neo och vi jämför ganska mycket, än så länge känner jag inget behov av att byta. Blir till att vänta på LG G Watch :P
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Hur ser det ut när ni missat ett samtal? Får ingen indikering på min smartwatch när jag missat ett samtal. Har kollat aviseringar på appen missat samtal o allt är ibockat? Den visar inkommande samtal, gmail, hangouts och meddelanden men ingen synlig ikon eller liknande vid missat samtal

    Skickat från Tapatalk
     
  6. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Dessa saker fungerar ju utmärkt på SM2 också... ;)

    Du måste installera appen "Missat samtal", finns om du går in i inställningarna för Smartwatch på telefonen.
     
  7. JEB

    JEB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Vad använder ni för notifikations app?
    Har testat watchify.
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Har för mig en jag använde hette Allnotify , det är en köpe app men den fungerade riktigt bra och var snabb med informationen