Genvägar till att ansluta bluetooth enheter?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Parika, 31 mar 2014.

  1. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Börjar ha ganska många bluetooth grejer. Allt från några högtalare till adapters och headset.

    Efterlyser en app där jag kan lägga en genväg (eller widget) för valfri enhet direkt på hemskärmen. Så om jag klickar "Logitech Boombox" så parar jag mot den så det bara är att börja spela musiken. Nu måste jag gå den långa vägen till bluetooth inställningar, söka upp rätt enhet och ansluta till den.

    Har sökt men inte hittat något som verkar vettigt. Så tips mottages tacksamt.
     
    Last edited: 31 mar 2014
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Räcker det inte med att du slår på den andra enheten så kopplar dom ihop sig ? Jag kör min Z1c mot 2 olika sbh20 och olika bilar och det enda jag gör är att jag stänger av den jag inte aka använda o sätter på den andra. Kanske missförstod jag dig nu ......


    Skickat från Tapatalk 2
     
  3. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nja jag vill kunna koppla till och från bluetooth enheter på ett enkelt sätt utan att varken gå fram och pilla på enheten eller gå den långa vägen via Inställningar. Om man tex har en högtalare som bara klarar en uppkopplad telefon åt gången. Eller mitt headset som ibland kopplar ifrån. Jag har det ibland kopplat till en stereo eller radio (som adapter) och enda sättet nu är att gå och trycka på knappen på headsetet.
     
  4. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det finns lite appar som fixar autoconnect och även automatiskt börjar spela i spotify eller annan mediaspelare när den får BT koppling till en viss enhet.

    Jag använder detta i bilen och det enda jag behöver göra är att slå trycka på powerknappen så att skärmen tänds upp.
     
  5. webgringo

    webgringo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad heter appen ?
     
  6. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Precis! Jag använder en sån app också...och det fungerar himla bra. Den jag använder heter Bluetooth connect & play.
    Men som komplement vill jag ha något så enkelt (borde det vara i alla fall) som genvägar till bluetooth enheter. Tänker att göra en mapp på hemskärmen med alla enheter i listan. Ett klick och man ansluter, och om man redan är ansluten så får man frågan om man vill koppla ifrån. Kan jag verkligen vara helt ensam om att tycka att det vore smidigt? :)
     
  7. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Vill lyfta denna fråga. Jag tycker det är märkligt att man ska behöva klicka 5-6 ggr för att ansluta bt-enheter, aktivera mobil wifi surfzon osv osv.

    Jag gör sånt allt för ofta för att vara nöjd med hur det funkar original. SNÄLLA HJÄLP
     
  8. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag använder Notification Toggle av J4velin för att komplettera med det som saknas i standard notifieringsfältet. Då är det bara att svepa uppifrån och klicka på vad man vill starta / stänga av. Hur smidig som helst.

    Till några grejer tex bilstereon så startas och ställs allt in med en NFC tag som jag satt i bilen.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=de.j4velin.notificationToggle

    Skickat från min Asus Memo
     
  9. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jodåvars, jag kör lite med Nfc jag också men funktionerna jag vill ha hjälp med här löses inte med Nfc heller, det är ju mer en trigger.

    Jag vill växla bt-enheter exempelvis, theetering av och på. Möjligtvis att Tasker skulle kunna hjälpa men jag kan det för dåligt och Google kan inte hjälpa...
     
  10. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Med appen jag nämnde i förra meddelandet så skapar du en tethering genväg enkelt i notisfältet. Svep ner - tryck - klart!

    Hittade en lösning på BT problemet också (tror jag), men den kräver en del jobb. Har inte testat själv då jag sällan har mer än en BT enhet påslagen i taget.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=38457416

    Skickat från min Asus Memo
     
    Droid_269 och Avarell_Dalton gillar detta.
  11. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag tackar allra ödmjukast för din hjälp! Ska kolla detta lite senare i veckan.