Tillbehörstråden för LG G Pad 8.3

Diskussion i 'LG' startad av wargreymon, 8 feb 2014.

  1. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
  2. Slugg0

    Slugg0 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag håller med. IVSO är rätt tjock men enligt den där bilden så ser dom ganska likvärdiga ut tycker jag.

    Har ett IVSO som jag är nöjd med men baksidan är onödigt tjock och klumpig.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  4. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Det är inget "slim" case fast det heter Stilgut Ultra Slim Case. Detta är ett case som passar den som vill ha ett case i läderliknande material som ser exklusivt ut, skyddar bra och som är av typen folio case. Kostar litet mera än andra billigare casen - men man får också vad man betalar för.

    En trevlig sak med detta fodral tycker jag är att man ser litet av sidorna av surfplattan, det vill säga de snygga aluminium detaljerna (har den vita versionen). Mycket snyggare än t.ex. IVSO och har skönare materialval, mera kvalitet.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  5. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Nillkin-caset är väldigt slimmat, om det är vad man är ute efter. Har dessutom mycket låg vikt.
    Är otroligt nöjd med det. Det känns som det är en del av plattan, precis som det ska vara.
     
  6. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Blev lite sugen på Nillkin-caset pga att den verkar vara tunn och lätt. Ska nog testa en sån. Fick hem ett Nillkin-case till min HTC One i veckan och kvaliteten på det skalet är grymt bra.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  7. Slugg0

    Slugg0 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok. Ser ut att vara ett bra fodral om man mest kommer använda plattan som en minilaptop. Blir säkert ett sådant för mig senare, men just nu vill jag nog ha ett mer slimmat och som är mer hanterbart i porträttläge, ser ut som att Stilgutfodralet inte är så användarvänligt om man använder plattan ståendes?

    Just nu lutar det åt ett Nillkin- fodral efter era tips här eller möjligen ett Celcious- fodral, som har ett band att stoppa handen i på baksidan i landskapsläge. Vet inte om det funkar, men hade nog kunnat vara praktiskt i vissa lägen.
    Dock lär den vara lite tjockare än Nillkinen..

    Lite OT:
    Det hade jag nog också gillat om jag hade fått rät platta. -Den vita med alubaksidan är riktigt snygg. MEN hade lite för bråttom i butiken när jag köpte plattan: De hade en hylla för de svarta plattorna och den hyllan var tom. På hyllan för de vita låg ett par stycken, dubbelkollade så att det var rätt hylla (vit platta) och gick efter bilden på kartongen (vit platta). Försökte hitta på kartongen om det stod vilken färg det var, men såg inte att det stod "Svart" vid streckkoden... :mad:
    Orkade inte åka tillbaka och byta, så nu sitter jag med den svarta. Förbannat irriterande att de inte visade en svart platta på kartongen :/
     
  8. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag beställde en nillkin för ett par dagar sen. Får se hur den känns om ett par veckor.

    Det kanske är snyggare med vit men jag gillar att använda en platta/telefon med svart ram. Känns bra för ögonen på nåt sätt. Har en svart htc one och en svart g pad.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  9. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hur mycket väger Nillkin-fodralet? Enligt uppgift på Amazon är vikten med kartong 222 g, men någon upplysning om vikten utan kartong hittar jag inte.

    Som jämförelse väger IVSO-caset 200 g och Stilgut Ultra Slim 160 g. Det fodral som Nillkin närmast ska jämföras med är IVSO-caset då båda hör till samma typ och kategori.

    Stilgut Ultra Slim är något annat, och finns också i en helt annan prisklass.
     
    Last edited: 9 maj 2014
  10. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Nillkin-fodralet väger 94 gram. Vägde det på en digital köksvåg.
     
  11. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Fick mitt Nillkin-fodral idag, det tog drygt 4 veckor.

    Klart smidigare än IVSO-fodralet. Kvaliteten är okej. Tror jag kommer använda detta mest i framtiden pga den mycket låga vikten. Baksidan på fodralet är väldigt tunt, vilket jag gillar. För priset (ca 80 kr inkl frakt om jag inte minns fel) så är det grymt bra!

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  12. Slugg0

    Slugg0 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick just hem detta: Länk.
    -Riktigt besviken blev jag! Fodralet i sig är säkert bra, men denna kopia (antar jag?) var värdelös kvalitet på. -tyglagret hade redan börjat släppa i kanterna vid leverans och inga magneter i som håller ihop det när man har det som ställ (om det ska vara det?), vilket gör att den ramlar isär och omkull. Det känns som att den kommer gå sönder fort, känns som att det är kartong eller nåt sånt i locket..

    Auto-sleep- funktionen funkar, den är tunn och den skyddar plattan, så det är väl bra iallafall.
     
  13. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Vet inte vilket fodral du köpt för länken funkar inte, men Nillkin-fodralet har inte heller nån magnet son håller ihop locket när man har det som ställ. Detta är både en nackdel och en fördel. Plattan står lite sämre, men locket blir lättare och smidigare.
    Jag föredrar faktiskt den lättare varianten utan magnet och metallclips. Tycker det funkar bra nog som ställ. Jag vill ha mina fodral så lätta och tunna som möjligt.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
    Gurex gillar detta.