Är Androidanvändare snåla?

Diskussion i 'Allmänt' startad av improwise, 2 maj 2014.

  1. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Användarbasen är ju så ofantligt mycket större om du har engelska. Recensionerna sorteras ju på användbarhet av de som läser dem, så det mesta omogna gnället hamnar nog väldigt långt ner då.
     
  2. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Jag är inte snål men har köpt fyra applikationer och använder bara en av de. Sedan strulade mitt kort och jag tog bort det. Eftersom jag oftast inte använder kort så är det bara bökigt att ha det kopplat till Google och genomföra köp, plus att jag allt som oftast inte använder betalapplikationer.
     
  3. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Det kan nog stämma ja. En aspekt är ju att androider är mycket billigare än Ios-enheter. Det gör ju att Fattiglapparna hamnar där.
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ja om man vill få det till en generalisering så är det väl så. På samma sätt som att samtliga iPhone-användare är dumma och WP-användare är gamla eller otekniska.

    Jag tror det är en vanesak framför allt. Det har alltid vart mycket gratis till Android och ålder, som många har sagt, spelar säkerligen in det också.

    Personligen gillar jag att betala för mig. Appar, spel och musik köper jag gärna. Film också. Jag köpte RCT3 för ett halvår sedan en tredje gång för att kanske få Atari att få ihop pengarna till en 4:a (bra det gick btw). Att snåla ur och klaga på att en app kostar 10 spänn är i mina ögon lika irriterande som när något startar en tråd för en sak man snabbare själv kan Googla.
     
    Sweden2 gillar detta.
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det känns ändå som att låginkomsttagare och "fattiglappar" väljer iPhone.
     
  6. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Med tanke på att Android är det självklara valet för 'priskänsliga' konsumenter är det väl ganska logiskt om det nu är så att de spenderar mindre på appar?
     
  7. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    En iPhone får man ju gratis med abonnemanget för att ens operatör är så schysst!
     
  8. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Tycker att du kom in på ett bra spår där. Aldrig tänkt på det själv men nu när du skrev det så. Skulle själv inte heller köpt något så enkelt till datorn, där är nog också väldigt många användare vana vid att kunna ladda ned allt gratis ändå. Sen kommer smartphones och plötsligt kostar det sju kronor att byta ikoner i telefonen.
     
  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Man kan få precis vilken mobil som helst "gratis" med abonnemanget om man väljer rätt förhöjd månadsavgift.
     
  10. Alligatorn

    Alligatorn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    I mina kretsar är ju alla som har iphone är dom som inte bryr sig om pengar. Deras päron betalar ändå luren så vad spelar det för roll om dom lägger några kronor på appar när deras morsa ändå glömt ta bort kortet från apple kontot?

    Jag är den enda med android i mina umgängen och har aldrig köpt en app just av den anledningen att jag inte behöver köpa appar. Helt enkelt inte hittat något intressant nog att betala för.

    Edit: Och jag orkar inte ansluta mitt kort zzzz
     
  11. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Vad grundar du det på?

    Ligger ju något i det också. Apples avtal med operatörerna ser ju ut så att man inte får erbjuda en konkurrerande modell i samma segment till lägre pris. Alltså är Iphone billigare eller kostar lika mycket som konkurrerande androider. Är man i mid-/high-end segmentet så är Apples produkter åtminstone inte dyrare.

    Dock finns ju android också i betydligt lägre segment där vi hittar de priskänsliga kunderna. Dessa är en mycket stor del av androids användarbas och självklart köper man inte så mycket appar om man har tajt ekonomi och väljer en mobil för 500-1000 Kr(som man faktiskt får en riktigt användbar android för idag).
     
  12. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Är det en bra app o det inte finns en donations version så brukar jag försöka hitta utvecklaren på t.ex xda o donera en slant. Speciellt om det är opensource. Finns det minsta tecken på reklam så blir det inte en krona även om jag använder adblock.

    Har inga problem med att betala ~100lapp om det är bra programvara.
     
  13. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Inget direkt, mest observationer. Just därför jag skrev som jag skrev.

    Det behöver ju klart inte vara så men det känns som det.
     
  14. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Tror inte priset inverkar på vilken telefon man väljer om man inte letar efter en tusenkronerslur utan abb. Men majoriteten köper ju en någorlunda skaplig telefon med förhöjd månadsavgift o då är det ju i princip samma pris på ios och android lurar.
    4S säljs ju fortfarande för de som inte vill betala det som flaggskeppen kostar.
     
    Last edited: 3 maj 2014
  15. Drkosmos

    Drkosmos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hittar jag en app som har en gratis version och en betalversion så testar jag gratis versionen först och tycker jag den är bra så köper jag betalversionen för att antingen bli av med reklamen eller få de sista inställningarna.
    Men finns den bara som betalversion så drar jag mig för att köpa den innan man fått testa den, antingen om man kan läsa sig till mer info eller en rekommendation av kompis/kollega.
     
  16. VresiBerba

    VresiBerba Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min gamla Samsung S2'a gav jag bort till min flickväns syster. Min bästa vän sålde sin gamla Iphone till sin morsa för 2000 spänn.

    Nötskal.

    Jag är dessutom fullständigt övertygad att Borgare väljer Iphone och Liberaler Android vilket kan förklara det ovanstående.
     
    Last edited: 7 maj 2014
  17. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Jag är fullständigt övertygad om att du har fel. Vi borgare har så klart flera av varje :)

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
     
    Dirk Diggler gillar detta.