Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kan säga att även jag hade problem med Nordea i den versionen som ligger på market (hade en e-faktura, provade aldrig att signera den). Testversionen i den här tråden fixade dock allt.
     
  2. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Nordea fungerar inte med market-verisionen just nu, har inte gjort på två dagar.

    Android 2.1
     
  3. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Är det möjligen samma problem som de andra har stött på?


    Den nya versionen kommer upp på market när jag har gjort ett par andra ändringar också. Du kan använda den versionen som jag tidigare länkat till så länge.
     
  4. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har en e-faktura att betala, så ja det är möjligt.

    Installerar nya verisionen nu....

    Nej det fungerar fortfarande inte.
    Jo förresten, när jag går in och ändrar mina kontouppgifter och trycker på uppdatera så refreshar den fram datan korrekt.


    Jag efterfrågar funktionen att köra en refresh utan att behöva ange pin dessutom, en knapp till i popup?
     
  5. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Snygg applikation och definitivt något jag hoppas fortsätta kunna köra!

    Men versionen från market verkar inte fungera :( Jag har lagt upp konto både för mig och sambon, från Swedbank och Ica Banken. Båda gick bra att lägga upp och visade rätt siffror. Men siffrorna uppdaterades aldrig trots att jag kunde logga in och se att siffrorna uppdaterats i internetbanken (gällde båda bankerna). (och ja, jag tryckte på uppdatera knappen).

    Men tack ändå för det grymma arbetet hittills! :)
     
    Last edited: 10 jun 2010
  6. Simonarvestrand

    Simonarvestrand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min andra bankapp slutade fungera med nordea men denna funkar kanon.
     
  7. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Har fått problem... Widgeten till ICA Banken går att lägga till, men efter ett tag så får jag det röda utropstecknet i min widget.
    Har testat att logga in på kontot igen, det funkar, sen lagt till en ny widget. Den nya widgeten funkar ett tag, sen blir det utropstecken igen:(
     
  8. Fritte

    Fritte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har några förslag på förbättringar/nya funktioner som jag skulle vilja se i kommande versioner.

    • Om Bankdroid vid något tillfälle misslyckas att uppdatera saldo idag så det röda utropstecknet kommer fram så måste man editera kontoinställningarna och spara om dom för att det ska fungera igen. Det vore bättre om Bankdroid fortsatte att uppdatera sig vid nästa intervall istället för att sluta uppdatera som det gör nu.
    • Om man trycker på en widget så skulle det vara bra om man få valet att uppdatera saldot eller öppna appen.
    • När man trycker på ett konto i appen så skulle jag vilja få upp kontohistoriken så man kan se tidigare köp och transaktioner mm.
     
  9. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Vissa banker låser kontot om man skriver in fel lösenord 3 gånger, därför har jag valt att stänga av uppdateringar för kontot om den inte lyckas logga in. Det går nog att förbättra en del dock, just nu stängs uppdateringar av om den inte kan ansluta till banken eller om det blir något fel med requesten till banken till exempel. I nån kommande version ska jag fixa så att banken endast slutar att uppdatera om det är just användarnamn/lösenord som är fel.


    Jag borde nog ha nämnt det tidigare men man kan uppdatera en widget genom att klicka på bankloggan på widgeten. Klickar man någon annan stans på widgeten så öppnas appen.

    Kommer i en framtida version.
     
  10. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Bankloggan borde vara focusable om den är klickbar! Jag ska iofs inte säga så mt jag förstår inte ens hur man göra hela widgeten fokuserbar ;)

    Tycker saldos widget är "klockren": fokuserbara knappar så man ser vad man göra, och ett ikon när den uppdaterar datat. Synd bara på plottrigheten.
     
  11. erikla2002

    erikla2002 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För Nordea syns bara konton och inte fonder och kreditkort (som I appen Saldo när den fungerade för Nordea). Ligger det i pipen? Annars, tack för en trevlig app!
     
  12. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    När kommer nya versionen med fungerade Nordea-stöd upp på Market? :D
     
  13. Das-Papier

    Das-Papier Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stöd för Handelsbanken?:P
     
  14. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har skrivits om det tidigare i tråden. HB har tydligen ingen "förenklad inloggning" så det fungerar inte ännu.
     
  15. Dustin

    Dustin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    klockrent... Det enda jag saknar (jag kanske har missat nått) är saldokoll för oss som har ICA-kort. Nu får jag köra Saldo för ICA-kortet och Bankdroid för Nordea kontot men vill ju gärna ha ICA här också..

    denna sidan vill jag komma åt, personnummer och 3 siffrig kod:
    https://www.ica.se/Logga-in/?returnUrl=/

    Bra jobbat sofar!
     
  16. Extreeem

    Extreeem Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Riktigt välgjord app!

    Att man kan klicka på bankloggon för att uppdatera saldot var en nyhet för mig, något som behöver uppmärksammas mer, jättebra funktion.

    Det hade varit smidigt om man på något sätt hade kunnat få fram kontohistoriken också, och kanske i framtida app till och med kunna föra över pengar mellan sina olika konton? En länk till resp. mobilbank hade i annat fall varit trevligt. (Vet att iaf. swedbank har "mobilbank")
     
  17. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Grym app! Den senaste här i tråden (https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=149393&postcount=132) fungerar finfint, men den på market har som sagt problem med Nordea vid ny e-faktura.

    Har bara ett önskemål gällande Access Code. Det MÅSTE implementeras någon typ av confirmation på denna, dvs att man får skriva in koden två gånger när man anger den. Annars blir det lätt att man skriver fel kod i settings och sen kommer man inte in i applikationen..
     
  18. Nepsir

    Nepsir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2009
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Handelsbanken släppte idag sin mobila inloggning med hjälp av telesvarskod så om utvecklaren är intresserad så borde det gå att implementera nu (hoppas).
     
  19. noreply

    noreply Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får det inte att fungera med Nordea

    Jag får det inte att fungera med Nordea.

    Skriver in personnummer: ååmmddxxxx och personlig kod (4 siffror)

    Får felmeddelande: Kunde ej skapa konto, Personnummer och lösenord stämmer ej

    Vad ska jag göra, eller stödjer inte programmet Nordeas internetbank?
     
  20. Kentomen

    Kentomen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    650
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Trolltyg!
    Funkar görbra för mig med Hero 1.5 i alla fall.