3500:- för Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av fredroid, 9 jun 2010.

  1. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Önskar det fanns lite mer recensioner på telefonen (seriösa recensioner) än den på gsmarena... de tyckte förvisso att den var väldigt bra...
     
  2. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Och Galaxy S är precis som de flesta Samsung-mobbarna plastigare än leksakerna på Mc Donalds.

    "What we aren’t particularly happy about the all-plastic body of the Samsung I9000 Galaxy S. It is so prone to fingerprints and smudges that only a few short minutes spent with it are enough to turn it into a greasy mess. A flagship smartphone deserves better and if Samsung though metal was too much at least the plastic used for building the Spica would have been a nicer choice."
     
  3. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag tycker tråden blir lite väl mycket av en flamewar mot Samsung, jag vill att vi fokuserar på detaljerna om erbjudandet.

    -Vad sa de exakt?
    -Är luren låst?
    -Ska man betala hela summan på en gång?
    -Ska man återlämmna den gamla Galaxyn?
    -Finns det en tidsfrist för erbjudandet?

    Jag väntar fortfarande på mitt erbjudande samtal o måste ta ett beslut som jag inte ångrar. Jag tog väldigt god tid på mig när jag researchade mitt Galaxy köp (inte för att det hjälpte nåt :cry: ) men man kollar upp så mycket man kan iallafall.

    En till fråga:
    -Finns det eller finns det inte, en kamera blixt på Galaxy S?
     
  4. KhaaL

    KhaaL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kommer skriva här om vad som sas när jag väl blri uppringd av dem. Men vad jag förstår så saknar mobilen blixt helt.
     
  5. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER



    De sa inget om att telefonen är låst, så nä det "kan" den inte vara.
    Japp, man betalar när man får telefonen som är veckan efter midsommar.
    Nej, man behöver inte lämna in den gamla telefonen.
    Minns inte riktigt datum för när erbjudandet gick ut, men ja det finns det... säger man ja läggs beställningen och man kan inte ändra sig efteråt.

    Har bestämt mig, det blir en Galaxy S... läst allt som finns och det verkar vara en fin telefon. Det enda som jag känner mig lite orolig över nu är väl att den ibland tar lite tid på sig när man trycker home (tycker jag det ser ut som).

    Men om vi borde nog ta snacket om S i de avdelningarna på forumet.
     
  6. Vibban

    Vibban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Enligt han jag pratade med så gäller erbjudandet fram till den 30 juni. Så skeppningen av mobilerna borde vara två veckor efter midsommar (eftersom en del av erbjudandet var ju att man skulle "bli först i Sverige")?
     
  7. Xebylon

    Xebylon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2009
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har också tackat ja till erbjudandet, alla har ju rätt till en andra chans eller hur var det nu...jag hoppas att de lärt sig av sitt Galaxy I7500 misstag (med tanke på att de var "snabba" att uppgradera spican så tror jag att de har). Man kan ju iaf hoppas att de insett med vilken kraft androidcommunityn reagerar om de sviker igen.
     
  8. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    2000 kr för mycket enligt mig, Samsung kan dra dit pepparn växer. De får aldrig några mer pengar av mig.
     
  9. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller fullständigt med.
    Någon här skrev att man kan ju köpa och sen sälja på nätet.
    Men jag tror inte jag kan sälja den för närmare 9000 som det totalt har kostat för en fungerande mobil.(i7500 för 5500 inräknat)
     
  10. gazab

    gazab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Nu har de ringt mig också och jag nappade på erbjudandet. Visst hade man hoppats på ett ännu bättre pris men jag tycker 40% rabatt är helt okej. Jag har verkligen inte ångrat att jag hoppade på Androidtåget och jag räknar inte de pengar jag lagt på Galaxyn som helt bortkastade. Bara en dålig investering på en för omogen produkt.

    Jag hoppas Samsung har lärt sig något och än så länge verkar det lovande. Men det är deras sista chans.
     
  11. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    De ringde precis mig och jag kastade galla på dem, fyfaan för Samsung.
     
  12. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Fick precis samtalet. 3250kr inkl moms o frakt.

    Den info jag kan tillägga är:
    -Erbjudandet gäller under hela Juni månad. Så man kan ha lite betänketid. När man bestämt sig så ringer man in till Samsung.
    -Man får 2 års garanti på telefonen från Samsung
    -Telefonen skickas via postförskott

    Glömde fråga om leveranstid. Ni som inte fått samtalet än, kan ni fråga det när det blir er tur? Tillsammans så får vi all info som vi behöver..

    Attans att den inte har kamerablixt alltså :-(
     
  13. Xebylon

    Xebylon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2009
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    De sa leverans veckan efter midsommar, mao någon gång under v.26
     
  14. Manzzon

    Manzzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Detta var ett förvånansvärt bra erbjudande från Samsung tycker jag, visst de kanske kunde lagt sig på 2900:- som någon sa för att det skulle låta lite billigare. Den som inte tar denna chans får väl fortsätta tjura bakom datorn och kasta skit efter dem så fort chans ges. Jag tackar de som gjort det... ;)

    Valde själv lite betänketid men ska ringa upp dem idag och tacka ja. Då tjejen fått min Samsung Galaxy och är nöjd med den eftersom den faktiskt funkar bra så kommer den nya att säljas vidare. Har redan en Nexus One själv och den ersätts inte i första taget.
     
    Last edited: 11 jun 2010
  15. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fan va alla är negativa. Jag håller med om all kritik som skrivits om Samasung och i7500, men jag tycker att detta är ett schysst erbjudande, som även gäller för oss som köpt nallen ifrån Tyskland. Samsung försöker visa att de lärt sig av sina misstag och tydligen släpper uppdateringar snabbare än HTC idag, samt att de släppt Galaxy S koden som Open Source. Om ni inte vill anta erbjudandet, så är det upp till er. Sluta gnälla om hur dålig Galaxy S är och hur besvikna ni är över att ni köpt en telefon med lång bindningstid... Jag har aldrig köpt en bunden telefon och jag binder mig heller aldrig längre än 1 år... Just nu har jag Telenor för att de är attraktiva när det gäller fri surf, men fan vet om de ändrar sina villkor... då är det bara att hoppa till nästa operatör.

    3250 ink. moms + frakt med postförskott. Jag bad dem skicka den till min kollega som löser ut den åt mig, men garantin skrivs på mig, så att det inte blir några problem. Leverans efter midssommar (jag är bortrest när den beräknas dyka upp på posten och den ligger bara 2 veckor).

    Mvh

    Oscar
     
  16. Xebylon

    Xebylon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2009
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER


    Bra sagt, håller med dig helt!

    En annan sak är det någon som vet om det är 8 Gb eller 16 Gb versionen som erbjudandet gäller? Om det är någon som fortfarande inte blivit uppringd skulle kunna fråga detta hade det isf varit kul att veta.
     
  17. Anton A

    Anton A Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dom ringde mig idag och jag kollade om de var 16 eller 8gb och de var ju 8gb så klart =/

    Tog iaf erbjudandet och säljer min galaxy som har funkat bra tycker jag, för 1500kr
     
  18. inact_0035

    inact_0035 Guest

    jag köper den för 4000kr om ni inte har tänkt att ta erbjudandet :P
     
  19. A_M

    A_M Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    +1 ( ställer mig i kö efter zaffe :) )
     
  20. saga2005

    saga2005 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tackar nej till telefonen. Den som är sugen på erbjudandet kan skicka PM till mig. Väntar till abonnenmanget löpt ut så köpter jag HTC ist.