Diskussion: Småproblem

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Mollan, 29 apr 2014.

  1. Cir0w

    Cir0w Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Smart connect verkar inte fungera för min del. För när jag ansluter min handsfree så börjar mobilen spela upp musik. Fast jag har trippelkollat i smart connect-appen att alla av funktionera är avstängda (även för hörlurar etc). Någon som vet en lösning på problemet? Kanske har missat någon gömd inställning..
     
  2. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Kan vara så att du har inställning i appen där musiken spelas? Jag vet att poweramp har en inställning att när du kopplar i lurar (och handsfree har jag för mig) så sätter den igång direkt och spelar upp musik. Det går att stänga av i appen
     
    Cir0w gillar detta.
  3. Cir0w

    Cir0w Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack! Har haft poweramp väldigt länge, så nu när jag installerade det på Z2an så glömde jag bort att den appen också har en sådan funktion...
     
  4. hammeron

    hammeron Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har stora problem med WIFI. På jobbet måste jag starta om telefonen för att den ska ansluta ibland, och hemma ansluter den inte alls, förutom första gången. Har startat om både telefon och router. Nätverken står som sparade men telefonen ansluter inte, och när jag trycker på namnet för att ansluta dröjer det några sekunder, sen blir täckningsindikatorn en punkt (1/4), och nätverket står därefter som "sparat".
     
    Last edited: 8 maj 2014
  5. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    gar du provat fabriksåterställning?

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA
     
  6. hammeron

    hammeron Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nä, det är väl det som återstår, får se om behovet blir akut...
     
  7. Mental

    Mental Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hupp, min Z2:a hängde sig just, normallösningen för mig tidigare är ta ut batteriet och sätt in det igen så startar den om. Det är ju lite svårt med z2, så hur gör man?
     
  8. hammeron

    hammeron Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det finns en liten röd knapp ovanför simkortet om du öppnar luckan.
     
    Mental gillar detta.
  9. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Som sagt, röd knapp undrr luckan. Annars kan du hålla nere volym upp och strömknappen. Då vibrerar telefonen tre gånger och startas om :)

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA
     
    seawolf gillar detta.
  10. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Haha älskar att du kommer med tips osv osv och sen "skickat ifrån min samsung galaxy mega" din lilla nörd ;)

    Skickat ifrån min Sony Xperia Z2 via Tapatalk
     
    Janne303 gillar detta.
  11. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Han väntar ju på sin nya lur efter DOA :D
     
    Sweden2 gillar detta.
  12. samarie

    samarie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, nu har jag fått nya

    *-:-) llD ث ش في
     
  13. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Nu förstörde du ju allt...;) satt ju här på jobbet och fnissa:d Är likadan själv, därför jag fann det roande:P

    Skickat ifrån min Sony Xperia Z2 via Tapatalk
     
    Sweden2 och Janne303 gillar detta.
  14. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Svar ang varm mobil + avstängning från Sony:

    "Sony Mobile SE Hej!

    När du spelar in videoklipp under en längre stund kan telefonen bli varm. Detta är normalt eftersom videokamerafunktionen använder mer ström och minne. Inspelning i 4K ställer större krav på telefonens processor, minne och batteri än vanlig inspelning och vid längre inspelningar kan du få en avisering med information om att kameran kommer att stängas av tillfälligt så att den kan svalna. I sådana fall måste du vänta en stund tills kameran på nytt är redo för inspelning.

    /Rickard
    Sony Mobile"
     
  15. plawsworth

    plawsworth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Personligen finner jag det svaret som oerhört luddigt då vad är "längre inspelningar"?

    Sen enligt mina egna tester i normal temp så räcker inte "ett par minuter" (den bokstavliga betydelsen av "ett par" är två stycken av någonting) eller ens det dubbla.

    Tycker det är trist svar också då felet uppstått för andra även vid webbsurfning och 1080p filmning.

    Sen säljs Z2:an in med ST-10 stereo mikrofonen som tillbehör och 4k funktion alltså borde det om det skall finnas någon begränsning från tillverkaren vara tydligt angivet på förhand och framgå med väl definierade föreskrifter om hur länge den skall klara av att filma och hur länge man skall behöva låta den svalna.

    Annars är det bara enligt mig en väldigt luddig svar och ursäkt för dåligt konstruerad telefon och dem kunde väntat tills det finns en tillgänglig cpu som generar mindre värme vid samma belastning på marknaden och inte vara så snabba med att erbjuda en ny funktion som endast delvis och under rätt omständigheter, fungerar ordentligt.
     
    Last edited: 9 maj 2014
  16. hammeron

    hammeron Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Håller absolut med. Om man hade köpt en dedikerad videokamera hade definitionen av "längre inspelningar" till 2-5 min varit skrattretande. Nu är detta med 4k-filmning ingen dealbreaker för mig, men det är definitivt sänkt förtroende för Sony. De borde gå ut med ett officiellt statement angående detta.

    Det känns som marknadsavdelningen och teknikavdelningen hade lite olika agendor. "Limited 4k recording*" hade väl varit en mer passande definition.
     
  17. samarie

    samarie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått min nya Xperia z2 efter att jag har DOAat din gamla, problemet men samtal kvalitet har försvunnit.både jag upplever detta och alla andra som jag pratar med men din nya har problem med 4k, den blir värm efter 4 m minuter men jag tänker behålla den ändå

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  18. tigerstrom

    tigerstrom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2014
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    121

    MINA ENHETER

    Har fått ny på DOA nu och problemen men samtalkvalitet har försvunnit! Har inte testat så mycket men det känns bra!

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  19. plawsworth

    plawsworth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick ut min andra Z2:a efter DOA på första vita och inlämnad. Dagens ex blev Svart som jag fick istället och istället för filma till det interna minnet (som Sony support avråder från men telefonen själv föreslår om man inte har ett väldigt SNABBT microSDXC kort enligt varningsmeddelandet) så köpte jag ett 64gb SanDisk Extreme kort som enligt prisjakt.nu var det snabbaste på marknaden med läs 80mb/s och skriv 50mb/s vilket mot de ca 7,5mb/s som 4k filmningen borde klara med marginal och då enligt Sony egna support minska risken för överhettning.

    Så hur tror ni det gick...? Enkelt svar längre än de ca 4min 30sek jag tidigare lyckats med och det landade på 6min 29sek men därefter samma fel igen.

    Skall testa filma i 1080p samt ta många 20mp bilder i snabb följd och se om det fungerar felfritt senare. Men just nu är ångesten över att behöva skicka den annars underbara telefonen på service för står och med lite fördomar tar det väl 3-4v och får tillbaka den med anmärkningen att den är OK enligt Sony som knappast kan reparera det eller lösa det med mjukvara eller erkänna felet och efter ytligare två service ärende blir det till då häva köpet..hoppas innerligt jag har fel då det för övrigt är en angenäm telefon som gjort bytet från tidigare iPhone 3GS/4S och Sony Ericsson P1i osv lurar väldigt smärtfritt.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Skickade någon av er in den till CR-service/Deltaservice?

    Skickat från min GT-I8190 via Tapatalk
     
    Last edited: 9 maj 2014