[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 322
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Men i o med att reklamen spelas upp så kan dem ju inte se om jag kollar på den eller inte

    Skickat från min Nexus 4. Stavfel kan förekomma! Deal with it
     
    Sweden2 gillar detta.
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Nej, det är självklart. Men eftersom du inte aktivt behöver kolla lika mycket blir det ju motsatt effekt.

    Det kommer i längden leda till att Wifog inte kommer att vara lönsamt. Det är svårt som det är tror jag och om annonsörerna betalar mindre pga att det används lösningar för att slippa kolla på reklamen kommer Wifog att stängas.

    Så i längden gör ni er själva en otjänst.
     
    darkshippo gillar detta.
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag håller med deg här tills 100%, Cupcakes, pluss lite till. Joors har åkt åt skogen, Fogg är på väg. Deras koncpt hadde inte ekonomiska överlevnadsmöjligheter. WIFOG har kommit upp med en ide som skulle ha goda möjligheter om inte för många spekulerar i alla möjlige trix för att köra rundt deras intention. Varför inte använda det som det ska användas och hoppas på att vi får behålla det länge? Dem ber också om att de som inte vill ha reklam att avstå från tjänsten, i sina servicevillkor.
     
    darkshippo gillar detta.
  4. Klockren

    Klockren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Sweden2 du har PM :)
     
  5. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Använde Wifog i helgen till ett LAN som "slösurfarnät" och mitt 3Abonnemang som "spelinternet". Wifog fyllde på sig själv utan problem med tasker och jag nådde 70 Mbit/s med 3 :D

    Skickat från min Xperia Z2 med Tapatalk!
     
  6. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER


    Några användare får det mesta att funka, eller åminstone hittar en lösning på problemen, andra får nästan inget att funka, och lägger i stället skulden på andra, och blir kvar i sina problem. Det har man sett i andra trådar. Det blir då använt olika negativa namn på operatören när i själva värket det är användaren själv som inte klarar av det.

    Jag har själv använt WIFOG i tre månader, mycket, och måsta säga att det har funkat klockrent hela tiden. Jag hadde ett problem med att aktivera SIM kortet i början, ringde supporten på telefon, och tio minuter senare var jag i gång. WIFOG funkar prfekt på alla vis för min del. Jag förstår att dem felberäknade kapasiteten i början och är i färd med att utöka den. Jag har själv inte märkt av några kapasitetsproblem.
     
    Nicole gillar detta.
  7. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    hahaha, jag visste redan innan jag läst inlägget att något från "geobjork" måste vara ett obegåvat personligt påhopp och självklart hade jag rätt.

    Men för de andra så kan jag rapportera att jag faktiskt fick svar från [email protected] ganska snabbt, men de trodde att jag hade fel APN-inställningar men det har jag inte.

    Sen dagen efter så började det fungera igen. Dock var det en besvikelse att det bara var 100 MB, har läst på flera ställen här på forumet att det skulle vara 200 MB... nu är det väl mer eller mindre meningslöst om man vill titta på video så det blir något annat än wifog som får användas.
     
  8. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Var i forumet har du läst 200? Har alltid vart 100 Mb förytom när de kompenserade för att det typ inte gick att fylla på.

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA
     
  9. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Det är lite konstigt att här och även på andra forum + på Wifogs Facebooksida så är det mest gnäll och klagomål men sen är det över 6000 som klickat i Gilla på deras Facebooksida. Om jag klickar Gilla på något så beror det på att jag gillar det. Men det är kanske så att de som är nöjda inte så ofta skriver ett inlägg om det utan det är mer när något strular som det blir av.

    Vi har i alla fall 2 Wifog-kort i familjen och det har i princip alltid bara fungerat som de ska sedan vi fick dem vid årsskiftet.

    Det ena kortet tappade möjligheten att ringa en gång men det fixade de direkt efter kontakt via Facebook.

    Nu använder ju ingen av oss dessa som vårt huvudsakliga telefonabonnemang utan i våra extratelefoner. Och till det är det perfekt att ha möjlighet att både ringa och surfa utan kostnad.

    Det är lite förvånande att så många förväntar sig att få något, som hos andra operatörer kan kosta ett par hundra per månad, utan kostnad. Man får ju ta det för vad det är, ett gratisalternativ som fungerar, men som inte kan ersätta något av alternativen man betalar för om man surfar mycket, vill skicka mms eller om man vill vara säker på att ha möjlighet att ringa viktiga samtal när man behöver, då man har sina 120 min per månad som kan ta slut och då är slut till den 1:a nästa månad.

    Det tråkiga är ju att de inte kan leverera nya kort mer omgående, för det är ju väldigt lång väntan på att få sitt kort efter att senaste omgången sim-kort skickades ut och tog slut. Man får väl hoppas att informationen om att de ska skickas ut nya kort i juni stämmer.

    .
     
    Last edited: 9 maj 2014
  10. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Varför de inte kan leverera nya kort omgående beror på att det finns begränsningar i TREs nät och att Wifog måste köpa in sig på nytt för att kunna leverera, är du med? :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
     
  11. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Jo det kan jag förstå, men de måste ju missbedömt intresset lite eftersom det blivit så här med flera månaders väntetid nu.
     
  12. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    De missbedömde intresset redan från början, förstå själv om det beställs så mycket, och du kanske inte ens räknat med hälften :)

    Det finns ju andra tjänster som erbjuder nästan samma och jag förstår att Wifog inte förstod att det skulle bli så populärt :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
     
  13. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER


    På tal om det, jag använde Fogg tidigare. Här kunde man enbart surfa, inte prata eller SMS’a, så jag satt inn en DualSim adapter i min Galaxy Note 2’a, varav jag hadde Telia Prata På (det gamla billiga abonnemang) i SIM1 och Fogg i SIM2. Tyvärr så funkade inte Fogg i adaptern, men när WIFOG kom så hadde jag adaptern kvar, och det funkar som bara den. Prata på är 49 kr/mån inkl. ½ GB surf. 29 öre/min. prat och 29öre/SMS. På såvis kan jag prata och SMS’a utanför Sverige, och har en billig backup om jag förbrukar mina WIFOG pratminuter. Luren funkar också som hotspot för min dator i saknad av WiFi.
     
  14. mpucko

    mpucko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Telefon 2:
    Sony Z5 Compact / Nexus 5
    Telefon 3:
    Nexus 5X / Moto X2
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nexus 7 Lte 2Gen / Nexus 10
    Övrigt:
    Nexus Q, Nexus Player, ChromeCast gen1,
    Om ingen redan tippsat om det så i Netonnets butiker så får man wifogg sim kort gratis i kassan, hemligheten är att man måste fråga efter det specifikt,så är det ialla fall i butiken i göteborg,men man får bara ett per kund,jag min kollega fick var sitt(bara en av oss som handlade något) .
     
  15. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Yep. Jag har skrivit om det, funkade bra i butiken vid Slagsta åxå :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
     
  16. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag kolla lite med min Windows HTC 8x mobil. Önskar jag fylle på innan det är tomt, går jag in på ads.prod.wifog.com/ så kommer man dit man ska se reklamen. Bare att spare sidan som bokmärke enda man saknar är att inte se ens surf saldo.
     
  17. denisb

    denisb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Finns det någon vänlig själ som vill skicka tasker till mig med.
     
  18. denisb

    denisb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Menar självklart, tasker guiden som nämns i tråden. :o
     
  19. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    OK. Den länken du la ut funkar iofs. (tack för den, hur hittade du den?) men det var ju mer översiktligt förut. Båda du och jag deltog ju lite i diskussionerna men det blir inte lika enkelt längre.

    WIFOG är ett mycket eminent koncept och det var interessant att se hur det går i de olika områden, men på senare tid var det mycket ”var är mitt SIMkort?” innlägg. Nu har WIFOG sänt ut ett e-post meddelande om när SIMkorten blir utskicade så det vore kul att följa med hur det går eftervart som nya användare kommer till.

    Det kommer nya reklamsnuttar hela tiden, ofta av stora annonsörer, så jag tror att WIFOG kommer att lyckas bra i framtiden. Jag använder själv WIFOG också till att dela Internet med min dator vid att koppla mobilen över USB, funkar kanon. Reklamen stör mig inte så mycket, det som är bra är att man har Internet över allt, åtminstone där Tre har täckning.
     
    Nicole gillar detta.
  20. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 427
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Geo; Jag gick in via m.facebook.com och skrollade ned till andras inlägg och delade länken till dig :)

    Appen har jag inte uppdaterat sedan det fick nytt gränssnitt, avskyr det nya, men måste nog göra det någon dag för apk-filen slutar nog att funka vilken dag som helst...

    I den gamla appen skrollar jag åxå ned till andras inlägg och jag deltar (spammar ;) ) lika mycket fortfarande :)

    Skickat från min C6903 via Tapatalk