Tips på bra fungerande smartwatch för löpning?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av jt_kian, 14 maj 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. jt_kian

    jt_kian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Platta:
    iPad 2017
    ROM:
    Stock
    Hej,

    Efter kört löpning med Runtastic på mobilen ett tag nu så är man sugen att ta steget till att inskaffa en klocka till den. För det är inte alls smidigt att behöva kolla på mobilen jämt speciellt på intervallpassen.

    Därför tänkte jag höra om någon på det här forumet har erfarenhet med att träna med antingen en Pebble eller Sony Smartwatch?
     
  2. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ingen erfarenhet av någon av de två du nämner, men har köpt en motoactv, som jag är väldigt nöjd med använder den till löpning, cykling och golf. Har rootad å flashat ny rom. batteritiden är väl inte strålande, men klarar av en runda på golfbanan utan problem. längsta jag sprungit med den är typ 2 timmar, och då fanns det lite mindre än halva kvar tror jag, har blåtand och ant+ för pulsband å hörlurar också, 8 gb lagring för musik, eller 16
     
    jt_kian gillar detta.
  3. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har en Sony Smartwatch2, och använder den med runstastic. Det är ju betydligt smidigare att titta på klockan än att ta upp telefonen. För att se runtastic appen behöver du trycka två ggr på klockans knapp, så det är kanske inget man gör om man har värsta tempot. Förhoppningvis uppdaterar runstastic så småningom sin app så att man kan se informationen hela tiden utan att trycka på klockans knapp.

    Jag testade precis klockan med intervallträning i runtastic. Appen/klockan visar tyvärr ingen information som är specifik för intervallträning. Bara det vanliga (tid, sträcka, hastighet/tempo, höjd, kalorier etc) visas. Det hade varit bra om den i alla fall hade vibrerat när man ska byta tempo.

    Jag har inte sett hur pebble integrerar med runstatic, men en fördel innan runtastic updaterar sin app för Sony smartwatch kan vara att pebble (antagligen) har skärmen på hela tiden (dsv man slipper trycka på en knapp). I övrigt tycker jag pebble verkar mer primitiv.
     
    jt_kian gillar detta.
  4. jt_kian

    jt_kian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Platta:
    iPad 2017
    ROM:
    Stock
    Riktig intressant inlägg på det hela och beakta speciellt när du säger att skärmen inte är på hela tiden på Sony SW och att Runtastic inte visar intervall tempobyten.

    Jag håller också med om att Sony SW ser klart mycket mer väl gjord ut men det är en smaksak. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.
     
  5. jt_kian

    jt_kian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Platta:
    iPad 2017
    ROM:
    Stock
    Motoractv har jag tänkt på innan och kan var ett bra alternativ också.

    Jag tänkte lägga upp en annons om köpes för Pebble, Sony Smartwatch 2 men tyvärr har jag inte kommit upp i tillräcklig många inlägg. Tack för hjälpen.
     
  6. th3_Dud3

    th3_Dud3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.