OnePlus One

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av SWEUP, 5 mar 2014.

  1. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    Haha, +1 på den!


    Skickas från min iPhone 5S via Tapatalk
     
  2. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    100 personer vann varsin telefon genom en tävling. Kommit en ny tävling den här veckan där 150 personer till vinner telefon. De säger nu att närmaste veckorna kommer det släppas rejält med invites. Så det börjar röra på sig.

    Framför allt är det ju priset som gör att det är en så pass intressant telefon. Har man gott om pengar kan man lika väl strunta i att vänta på den här och köpa någon dyr likvärdig telefon från något annat företag.
     
  3. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    De 100 första verkar ha fått en beta-version av mobilen då de rapporterade väldigt många fel och buggar. Dessutom levererades den utan kartong, laddare och andra tillbehör. Endast mobil och batteri medföljde. Börjar tycka mindre och mindre om OnePlus.
     
  4. Eeelgen

    Eeelgen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    De snackar om "a storm of invites".
    Så i proportion till regnet lär vi se kanske 500-1000 invites.
    Finns ett inlägg som hävdar att man i slutet på månaden inte kommer ha fler än 100k enheter att portionera ut till Asien, Europa och NA, vet ej sanningshalten men man blir ju nyfiken vad som pågår på fabriken.

    Sen märker man att priset har lockat en särskild målgrupp av mestadels tonåringar sett till jargongen på forumet. Bäddar för en riktigt trist community.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  5. norling

    norling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hänger inte riktigt med , hur är det tänkt att man ska få en invite? Vilka alternativ finns?

    Tapatalk + Samsung skrev detta.
     
  6. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Skulle väl kunna tänka mig att oppo lurar har förtur. Eftersom oppo tillverkar, innehåller samma hårdvara och t.o.m verkar äga opo.
     
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag har lagt ner allt hopp om opo, finns telefonen inte att köpa så är det inget alternativ heller. Mycket tråkigt men sant.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  8. AzuriaN

    AzuriaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    398
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Gott folk! Läs på lite om allt det dåliga ni har skrivit!



    Dom har sagt från allra första början att telefonen ska släppas i Q2, och det är till sista juni!
     
  9. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Japp det är nog lite så tyvärr. Vi kommer ju inte veta säkert förrän vi faktiskt är där eftersom de är ganska hemliga med datum. Lite synd att de inte kan vara helt transparenta med det där istället.

    Ja det är hemskt mycket skit på forumen. Dock tycker jag den svenska delen är helt OK. Många Swedroidare där ju :)
     
  10. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Ja det känns som att de ligger efter i tidsplaneringen och stressar ut saker innan de är färdiga. De kommer få tillbehören i efterhand har de sagt.

    Om man hade haft lite tålamod hade man väntat till kanske augusti-september då de fått bort de mesta buggarna och produktionen av telefoner är igång. Men otålig som man är så kan man (jag då alltså :)) inte riktigt hålla mig tills dess.

    Annars är ju Nexus 6 / Silver eller vad de nu kommer kalla den vara ett annat intressant alternativ. Men det är väl ändå senare i år den kommer enligt ryktena.
     
  11. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Deadlines sjukts fram ganska ofta i industrin. Och det ær en vældigt bra poæng att spekulera kring Oppo och deras eventuella førtur och liknande. Att Oppo sedan verkar æga OnePlus ær också ganska vettigt æmne.

    Nej, mitt intresse har definitivt checkat in på ishotellet.
     
  12. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    OT: Varför har du börjat skriva med "æ"?
     
  13. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    OT: Jobbdatorn, bor och jobbar i Norge. Ær lite lat med att byta tangentbordslayout :P Jag tycker ø ær snyggare æn ö men æ ær definitivt fulare æn ä.
     
    antonholmstedt gillar detta.
  14. atsui82

    atsui82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skillnaden är ju att de kunnat applicera cyanogenmod mycket bättre i denna telefonen då de är de som kommer original till telefonen.

    Använder cyanogenmod 11 i min galaxy s2 nu men de har inte alls alla funktioner som den versionen som är till OnePlus one.
     
  15. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Nu vill de sälja 15 invites på auktion på eBay och ge till välgörenhet.

    Vad pågår egentligen där? Vill de sälja mobilen eller inte? Börjar bli sjukt irriterande.


    Skickas från min iPhone 5S via Tapatalk
     
  16. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag köpte konceptet från början då det kan vara svårt för en liten tillverkare att komma igång med försäljning i full skala från start. Sedan hände inget och efter det har det inte hänt nåt alls. Nä, jag tycker nog att dom har misslyckats stort.

    Med tanke på att dom flesta tillverkare dessutom råkar ut för en del måndagsexemplar och en och annan bugg i mjukvaran lär det kunna bli en cirkus modell värre. För om dom har så svårt att få fram telefonen redan från början lär det inte bli bättre när det krävs snabba buggfixar, enheter ska doas och en massa annat strul.

    De få som orkar hålla intresset kvar är rena fanboys som vill ha en telefon dom aldrig har sett eller klämt på irl mestadels för att den är billig. Vem orkar hålla på så bara för att spara några kronor?
    Gör om gör rätt...

    / Strömma
     
  17. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    För några dagar sen skapade de, den här tråden: https://forums.oneplus.net/threads/from-unveiling-to-releasing-a-flagship.21677/

    Ganska intressant att läsa när man inser att man inte har väntat så värst länge egentligen. Det som irriterar mig är inte väntan. Det är att de lovar invites som hela tiden skjuts fram längre och längre fram i tiden.
     
    Stromma gillar detta.
  18. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Har läst det och det ligger mycket i det, absolut.

    Men kvarstår gör att den "stora massan" som orkar hänga kvar och vänta är dom som orkar vara kvar på deras forum, och det lär dom inte överleva på. Dom lär inte ha råd att tappa allt för stora skaror köpare som tröttnar på att vänta på invites för att få tag på telefonen heller. HTC och Samsung hade kunnat göra så och dessutom skrota produkten i slutändan, absolut, men den budgeten har inte One.

    Nej dom skulle ha väntat lite med presentationen istället. Sen kunde dom absolut ha kört med invites för att hypa den under en kort förutbestämd tid och kanske valt ut några ambassadörer att ge telefoner för att få ut lite hands on recensioner, och gett presumtiva köpare något mer att ta på istället för att hitta på löjliga tävlingar och sälja invites på eBay. Jag menar, bjuda och köpa en invite dyrt för att sedan få köpa en telefon?

    Med all respekt för det dom försöker göra så kommer dom inte kunna överleva på det intresse som finns på deras forum. Ett forum den stora skaran köpare, den dom ska leva på, inte ens känner till att det finns...

    / Strömma
     
  19. AzuriaN

    AzuriaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    398
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Dom har väl bara gett ett datum en gång, och då vare 6e juni? Dom har sagt från början Q2 så de kan du inte klaga över.
     
  20. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Jag hänger ju på forumet och jag kan direkt säga att det är väldigt många som har gett upp men fortfarande hänger där.

    Facebook, Twitter, Google+, OnePlus Forum och Youtube är deras enda marknadsföringskanaler. De har inte pengarna som Samsung att lägga på reklam. De skapade forumet för att skapa hype. De skapar tävlingar för att man ska göra reklam åt de på sociala medier helt gratis. Som ett nystartat företag så har de tänkt ut de här väldigt finurligt. De glömde dock en viktig aspekt, kunden. Mitt förtroende för dem försvann när OnePlus One visade sig vara större än Xperia Z1 trots att de hade hypat om att det skulle vara en 5,5 tums-mobil i ett 5 tums-skal. De enda som har lyckats med det är LG G3.

    Det finns många som är villiga att sänka sig till en viss nivå bara för att spara några tusenlappar. Jag är inte en av dem.
     
    Stromma gillar detta.