HP Slatebook X2

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Mikael R, 24 jul 2013.

  1. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag köpte en sånhär häromveckan. Är väldigt nöjd, blir nästan mer och mer nöjd hela tiden. Har använt en ASUS Transformer (den första) sen den kom ut för nästan tre år sen och även om jag var nöjd med den, så är detta ett väldigt lyft!

    Änsålänge har jag inget att klaga mer än att den kanske är lite meckig att öppna.
     
  2. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Varning Uppgradera ej till Android 4.3!!!

    Har en alldeles nyligen köpt Hp Slatebook X2 32Gb platta/hybrid och den fungerar hyggligt bra med Android 4.2.2 som den kom med. Låter helt ok via blåtand och lurar och kör 1920x1200 upplösning.Klart prisvärd för kampanjpriset 2490kr

    Dessvärre laddar plattan ned Systemuppdatering till Android 4.3 uppdateringen själv och lägger under notifieringsfältet. Råkar man klicka där så installeras den automatiskt, och sedan blir det mycket stora problem.
    Uppdateringen förstör ljudet helt genom att i princip skära av all bas under ca 200hz. Det hjälper ej att använda appar med Eq som Poweramp för basen är borta även om man drar upp basreglagen. Tyvärr är det lika illa både i lurutgången som via blåtand.

    Spelar heller ingen roll om man slår på eller av DTS Sound+ inställningen.

    4.3 uppdateringen gör allt ljud både musik o filmtittande till en katastrof.

    Enligt Hps supportforum har en del fått rådet att ladda ned en fil som ska återställa och nedgradera till 4.22 då man följer instruktionen för hur man flashar in den från ett SD-kort vid uppstarten.

    Tyvärr har ingen av oss som prövat fått den att fungera då den avbryter med ett felmeddelande så just nu finns det inget officiellt sätt att nedgradera den tillbaka till 4.2.2 från 4.3.

    Problemet verkar ha funnits ett tag så ingen vet om eller när en fix kommer med antingen en fungerande nedgradering till 4.2.2 eller en åtgärdad och fungerande 4.3 uppdatering där denna allvarliga bugg är löst.

    Jag fick lämna tillbaka den i butiken och fick istället en helt ny med 4.2.2 och den laddar också ned 4.3 uppdateringen automatiskt men så länge man inte klickar på själva uppdateringen i notifieringsfältet så installeras den ej.

    Det luriga är att det bara står "Systemuppdateringen hämtades Installera genom att trycka här." i notifieringsfältet.
    Vad ni än gör så klicka för allt i världen inte på den för då blir ljudet helt förstört.
    Vänta tills dess och om det kommer en uppdatering som löser problemet.

    De som recenserat plattan med 4.3 har ju också blivit lurade för ljudet via blåtand och Lurutgången är bra med 4.2.2 och testar man en platta med 4.3 så låter den ihåligt och basfattigt som sämsta billiga kinaradio för en hundralapp, ja frågan är om inte hundrakronors radion vinner.

    Är väl enbart på plattans inbyggda minimala egna högtalare det inte märks av så mycket på då de ändå inte klarar av någon bas att tala om, men kör man ut ljudet via blåtand eller 3.5mm utgången så är det som sagt katastrof.

    Fixar de problemet så är annars plattan rapp med sin Tegra 4 4+1 kärniga processor och trevlig att skriva på samt läsa böcker eller tidningar med.
     
    Last edited: 7 maj 2014
  3. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vart hittade du det priset?
    Finns det kvar?

    Hur är tangentbordet? Finns åäö?

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
    Last edited: 22 maj 2014
  4. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Kostade det på NetOnNet för ett tag sedan!

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  5. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Letar nytt glas till en HP Slatebook X2.
    Finns det? Vägledning vid byte av glaset??

    Alternativt, finns plattan att köpa löst??

    Hittar inget av alternativen...
     
    Last edited: 30 maj 2014
  6. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ingen som har hittat delar till denna platta?
    Är man den första som pangat skärmen?

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  7. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Du får väl kolla med HP. Plattan är ju lite udda så det är antagligen inte så många som har den,i vart fall inte i Sverige. Risk att inte många serviceverkstäder känner till denna annars finns ju service manualen på nätet, så lyckas du bara köpa glas/skärm kan det gå att byta själv om man klarar av det.

    Det borde gå att få svar från HP, fast risken är väl att det i stort sett blir lika dyrt att reparera som köpa ny. Det är nackdelen med udda prylar om de går sönder.

    Om du har drulleförsäkring i hemförsäkringen kanske den täcker en olyckshändelse med skärmen.
     
  8. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Laga va inget alternativ. Fick svar från HP, 2600:- plus arbete. Haha, köpte dela kitet för 2900:-

    Jaja, någon som vet om det går att koppla in ett USB-modem på denna platta. Har inget så kan inte testa. Men kanske skulle vara värt att skaffa om det funkar.
     
  9. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Det går att koppla in USB-minne, men det har bråkat lite för mig någon gång när jag försökt.
     
  10. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag fick Android 4.3 till denna rackaren igår. Trevligt! Har inte märkt några konkreta skillnader än, men det är ju alltid fint att veta att HP tar hand om sina grejer.

    EDIT: Jag inser efter att ha kollat runt en del att många haft denna uppdateringen i ett halvår. Undrar varför jag inte fick den förrän nu.. ? Nåja, kul med uppdateringar ändå.
     
    Last edited: 21 jul 2014
  11. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Den ligger fortfarande på 2495:- hos NetOnNet. Prisvärt? Varför så billig?
     
  12. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    En fråga.

    Kan man köra microSDXC på denna?