Problem: Mitt bluetooth headset kopplar bort sig vid samtal

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av valle2000, 28 maj 2014.

  1. valle2000

    valle2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex
    Har ett bluetooth-headset som kopplar bort sig under samtal, det sker i regel inom 30-90 sek efter att samtalet påbörjats. Sedan återkopplas det igen efter 10-15 sek för att återigen kopplas bort efter exempelvis en minut och så håller det på.
    Jag kan lyssna på musik med headsetet och då sker inga avbrott. Endast vid pågående samtal kopplar det bort sig och det är extremt irriterande!

    Någon som har någon aning om vad som kan orsaka detta problem?
     
  2. valle2000

    valle2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex
    Kan säga att det verkade varit mitt headset som bråkade. Har nu inskaffat ett Jabra Motion istället och hittills har inte problemet uppstått igen.

    Mitt förra var ett Voyager Legend och vet inte om jag haft otur eller om dessa är dåliga. När jag hade köpt det fick jag efter ett halvår problem med att laddningen betedde sig konstigt, den kunde vara fulladdad med 7h taltid för att plötsligt varna för low battery och stänga av sig efter en kvart. Fick headsetet utbytt då och nu krånglade det igen således men denna gång med att tappa kopplingen vid samtal.
     
  3. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jag äger också en Xperia Z1 och ett Plantronics voyager legend, men detta är det andra sådant headset jag har eftersom det första brast i gummit efter knappt två år.
    Men däremot ser det inte ut som om det går att få "notifieringsljud" vid inkommande SMS eller mail.
    Där är ljud ifrån telefonen men inte i örat på mig. Samtal fungerar helt perfekt och även att streama ljud till headsetet.
    Därför skulle det vara intressant att få veta om du har samma problem som jag med uteblivet ljud vid inkommande SMS och även mail?

    Men det kanske fungerar med det headsetet du köpte? Jag är Mycket nyfiken om detta fungerar för dig.
    Jag har inga avbrott mellan mitt headset och telefon i allafall.
     
  4. valle2000

    valle2000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    LG G Flex
    Har du valt att både telefon- och medialjud ska spelas upp i headsetet? Jag har själv oftast att enbart tfnljudet ska höras i headset eftersom jag vill att medialjudet ska kunna ansluta sig till stereon i bilen. Och då har jag märkt att notifieringar verkar hanteras som medialjud för om någon sänder meddelande eller spelar wordfeud så plingar det i bilens högtalare och inte i örat på mig.
     
  5. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jomen jag har kollat igenom ALLT hi hi :P och grejen är att igår talade jag med Plantronics på telefon och det har inte med headsetet att göra (men det visste jag innan) sedan telefonerade jag med Sony support en bra stund, de kunde inte heller få igång sina lurar med notifierings ljud på SMS .
    Sitter och spånar på vad som krävs för att få till de här ljuden?
    Upplåst bootloader och root plus en annan rom möjligen.
    Jag är så in i bänken "pisstoff"på all reklam så jag måste roota så att jag får möjligheten att plocka i Adaway tex.
    Ville bara få veta om det finns någon som hör SMS ljud i sina lurar? Min HTC One fungerar så det är Sony lurarna som inte möjliggör detta tydligen? :cry:
     
  6. DEGE

    DEGE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    nu använder jag iofs sällan sms, men whatsup pinglar iaf till i mitt headset (Sony sbh50 + z1)
     
  7. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Ok ser man på! Jag har inte testat med andra appar på SMS Tack för infot jag får se hur det hela avlöper.
    Nu är det i allafall helg (tack gode gud) hi hi det mullrar i backen eftersom det är rockfestival här borta. Ha det bra ;)
     
  8. Perlisch

    Perlisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2011
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Använder du Plantronics finns det en app du kan ladda ner och göra inställningar i. Det kan vara "smart överföring av samtal" som spökar. Testa att slå av det.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk