STORA PROBLEM - HJÄLP!!!

Diskussion i 'Allmänt' startad av Linda77, 7 jun 2014.

  1. Linda77

    Linda77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått virus i telefonen så att...

    1. Apparna flyttas om automatiskt mellan widgetarna samt startas upp automatiskt, och gärna flera samtidigt...
    2. Samtal bryts plötsligt och samtalsvolymen är jättelåg trots att den är inställd på högsta. Dock är den normal/höj- och sänk funkar som det ska när jag ansluter headset. Telefonen kan även ringa upp flera samtidigt ibland och ringer upp utan att jag väljer själv...
    3. Mobilen går tillbaka till läget där jag ska ange pinkoden, när som helst, t o m under pågående samtal...
    4. Touchskärmen verkar låsa sig eller ngt, den reagerar ofta inte när jag klickar med fingret (samma problem har jag med min samsung-surfplatta).

    I surfplattan fanns inga virus så vad kan det vara med den? Har hört flera android-användare som upplevt dessa problem utan att de haft virus också. Jag installerade AVG och började prenumerera månadsvis, men det verkar ändå inte som att den kan fixa problemen... den hittade två virus. Man ska väl få en bekräftelse när virusen är borttagna?
     
    Last edited: 7 jun 2014
  2. greyhound

    greyhound Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Vilka appar har du installerade?
    Vilken scanner använde du för att kolla om du hade spyware/virus?
    Vilken telefon har du?
     
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Det första att misstänka är om du har en (skum) app som skapar problem, en du har på alla enheter du har problem med. Om du vet av en app du installerade rätt före problemen uppstod senast, prova med att avinsallera den.
     
  4. greyhound

    greyhound Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ok, så du hade virus alltså. Jag hade sparat undan allt du vill ha kvar och sedan resetat enheten.
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Fuktskadad?

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro
     
  6. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Starta telefonen i safe mode / felsäkert läge. Då inaktivares allt som du installerat i efterhand, och du kan tryggt avinstallera bovarna. Tillvägagångssätt - googla på safe mode och din telefonmodell. Läs eventuellt här.