Diskussion: Batteritid på Nexus 5

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av cogli0ne, 9 nov 2013.

  1. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Inställningar, batteri, tryck på skärm så ser du hur länge den har varit på.
     
  2. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Inne på batteri så tryck på skärmen batteri använding sp kan du se hur länge den varit på

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  3. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Har idag en Moto G, men vill byta upp mig och ser man till vad man får för pengarna så ligger en Nexus 5 bäst till med råge!

    Dock så är batteritiden det enda som jag oroar mig för efter att ha läst om telefonen. någon som har kläm på skillnaden mellan nexus 5 och moto g i batteritid? (vid liknande användande på båda) gör battery guru appen stor skillnad till det positiva?
     
  4. Eddo

    Eddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Tog ur min mobil från laddaren för 6h 10min sedan. Skärmtid 1h 25min, 18% batteri kvar. Inget spelande, endast surfat lite, kollat Aftonbladet och så. Inga videor och ingen musik eller liknande. Är minst sagt besviken.

    Överlag är jag dock sjukt nöjd med telefonen, köpte den för 2690kr och fick en bättre mobil än jag väntade mig!
     
  5. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Då är det något som är riktigt fel på den.ska inte va så dålig

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  6. Eddo

    Eddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jo, det måste vara så. Vissa dagar får jag ut 3-4h skärmtid och den kan hålla fram till sent på kvällen, medan den som idag är riktigt kass. Har försökt se om någon specifik app drar mycket, men det verkar inte så. Det är i princip bara skärmen som slukar upp batteriet enligt vad man kan se under inställningar. Väldigt konstigt tycker jag. Har även provat ominstallera telefonen utan framgång.
     
  7. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Kan det va så att du har automatisk ljustyrka.så när du är ute i solen då drar den me.prova att stänga av google now och position .hos mig blev det stor skillnad

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  8. Eddo

    Eddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Har i princip alltid ljusstyrkan på ungefär hälften, kör aldrig på auto. Gillar verkligen Google Now så det är något jaghelst inte vill behöva stänga av, men tack för tipset! kan ju vara något att tänka på då man vet av sig att man inte kommer kunna ladda på ett bra tag.
     
  9. Eddo

    Eddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Nyss hände något riktigt skumt. Gick och lade mig vid klockan 01.00 inatt med 48% batteri kvar. Tänkte att jag skulle ladda den på morgonen istället, men istället för att vakna av mitt larm klockan 06.45 så vaknar jag 08.45 och mobilen är avstängd med slut batteri. Blir nog att skicka tillbaka den och hoppas på att få en ny. Köpte den som sagt för någon vecka sedan bara.
     
  10. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Aa det där är nått riktigt konstigt med batteriet

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  11. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Antagligen någon app/process/bakgrundstjänst som hängt sig och tömt batteriet. Inget fel på själva telefonen i så fall, bara en enorm nackdel med hur android fungerar. Sony har fixat det med hjälp av stamina mode, men Google måste fixa detta i grunden.
     
  12. Eddo

    Eddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Känns konstigt att någon app skulle hänga sig och sluka upp 48% på 5-6 timmar. Har aldrig märkt av såhär ostabil batteritid tidigare, då har jag ändå kört android i 4 år med ett uppehåll på 6 månader då jag körde WP.
     
  13. Eeelgen

    Eeelgen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    mm-qcamera-daemon buggen kan tömma ett fullt batteri på kortare tid än så

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  14. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Min blev skum inatt.tappa 20 % . android system höll den vaken i 6 timmar

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  15. Largeman

    Largeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag bara inbillar mig men det känns som att batteritiden blivit mycket bättre efter senaste (4.4.3) uppdateringen. Någon annan?
     
  16. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Samma här

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  17. Canon

    Canon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Någon som varit med om detta? Telefonen indikerar att laddning pågår men ändå laddas inte batteriet? Skärmdumpen visar att laddning pågick hela senaste natten, trots detta ökade batteriet bara lite i början på natten för att sedan minska. Man får
    hålla på att sätta i och dra ut laddaren lite då och då och förhoppningsvis så tar den laddning litet då och då så att batteriet inte tar helt slut. Detta hände mig under ett par dygn förra veckan, sedan blev den normal igen tills inatt då det hände igen. Känns som att batteriet är påväg att ge upp lr nåt.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  18. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Kolla hur kontakten i telefonen ser ut, den lilla flärpen i mitten kanske är onormalt böjd åt endera hållet? Försök i så fall att böja tillbaka den. Prova också med en annan laddare.
     
  19. Canon

    Canon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kontakten ser normal ut vad jag kan se men det finns ett litet litet glapp. Trycker man lätt på laddkabeln i sidled tappar den ibland kontakten med telefonen. Men enligt batterigrafen har ju telefonen kontakt med laddaren hela tiden men laddas trots det inte. Felet har även uppstått när jag använt trådlös laddare men jag ska testa med den igen och se om det blir någon skillnad.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  20. wunderbaum

    wunderbaum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ingen skillnad. Nexus 5 har otroligt dålig batteri tid sista tiden, efter större Google+ eller kamera uppdateringen.
    Ofta är telefonen helt varm trots att den knappt är använd. Tvungen att stänga av telefonen för att bryta. Olika system processer tar massor av batteri.