Fråga: Fortfarande värd att köpa?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Droid119, 10 jun 2014.

  1. Droid119

    Droid119 Guest

    Spelar knappt längre på telefonerna. Det är dem inte till för ;) S-OFF det där roliga finns det tillgängligt utan unlock av BL?

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Nope. Du får låsa upp BL på htcdev först och sedan S-OFF'a.

    Det är heller inte säkert att du kommer kunna S-OFF'a, för det verkar bero på vilken CPU-revision man har (minns inte exakt).
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Om du köper en ny telefon så är chansen stor att den inte är uppdaterad. Beroende på hur gammal mjukvaran är här du olika alternativ. Revone som fungerar på 4.2, bootloader 1.53 som högsta version eller firewater med temproot om den har 4.3 eller lägre. Firewater fungerar dock enbart på vissa modeller beroende på cpurevision som ascii nämnde ovan.

    // mobilt
     
  4. Droid119

    Droid119 Guest

    Fan vad surt.. :( Hoppas på någon äldre mjukvara då :)
     
  5. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det jag skrev var alltså om du inte låser upp bootloadern på htcdev. Om du låser upp den där så fungerar firewater utmärkt på 4.4.2 med bootloader 1.56. Sen är det som vi sa innan beroende på cpurevision.

    // mobilt
     
  6. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Hmm. Tog bort min tidigare post. En del av mig tycker du ska hålla dig borta efter allt strul kring M7 med kvalitetsproblem och så vidare men bortsett från det är detta den skönaste mobilen på marknaden (av alla jag känt på) och är också den snyggaste. Sen är ju högtalarna absolut guld!

    M8 ser inte lika fin ut (i mitt tycke) och för 3k är det klart en bra mobil än idag. Det gäller bara att hitta en utan så många fel.
     
  7. Droid119

    Droid119 Guest

    Brukar helst vilja hålla mig borta därifrån ;) Slapp det med Sensation dock, vilken jävla tur dock :D
     
  8. Droid119

    Droid119 Guest

    Update: Köper luren imorgon och får den på torsdag. Kan inte hålla mig..:innocent:
     
  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Färg?
     
  10. Droid119

    Droid119 Guest

    Silver/vit :D
     
  11. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Najs! Hoppas allt är okej med den! :D
     
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    M8'an gör sig inte på bild. Jag tyckte den såg relativt ful ut när jag såg alla foton på den på nätet innan den kom men sen när jag var och klämde på en i butik så vart jag såld på en gång. Ser så mycket bättre ut i verkligheten.

    Men M7'an är jävligt vacker den med. Håller bara tummarna för att du får en utan rosa kamera problemet. 2 utav 2 stycken för mig har haft det problemet (en begagnad och en ny). En är såld (efter service). Den andra är på service nu och kommer hem inom sin tid. Den är dock helt ny och den ska säljas så fort den kommer hem igen då jag kör med min M8.

    Ska dock tillägga att den nya var butiksexemplaret som jag roffade åt mig en bra deal på då dottern ändå behövde ett abonnemang så det var ju inte en ny batch.
     
    Last edited: 10 jun 2014
  13. Droid119

    Droid119 Guest

    Får hoppas det :D
    Tycker M8 ser så otroligt ful ut. M7 är dock otroligt snygg :)
    Hörde dock med telecare att telefoner inte längre skickas till Polen vilket är jävligt lättande :D
     
  14. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    M8 i mitt tycke är rätt ful och obekväm (samt lite oigenomtänkt designval) och detta är så klart enbart mina åsikter som ingen annan behöver dela. Jag har även känt på M8 i butik.

    Det är lättande faktiskt, det håller jag med om. Alla gånger min One var inne på garantirep. så fixades allting i Sverige. :)
     
  15. Droid119

    Droid119 Guest

    Hehe jo, delar din åsikt om M8 ;)
     
  16. Rissnekorset

    Rissnekorset Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ser fram emot att höra dina intryck av telefonen!
     
  17. Droid119

    Droid119 Guest

    Hoppas att dem blir positiva :D Min incredible S var helt underbar men efter ett halvår började den dessvärre överhettade sig, Likaså med Sensation. Själva kvalitén av htc:s lurar är guld! Men visst Lär mig kasta mig ner till affären och hämta ut den sen och tuta och köra ;)
     
  18. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    HTC One blir väldigt varm när man använt den ett tag men bli inte rädd! Den ska bli varm och det är ett tecken på att metallkonstruktionen funkar som det är tänkt (att leda bort värme som vi alla vet att metall är överlägset på), så den blir jämnvarm överallt, typ, istället för glödhet på ett ställe á la plastlurar.
     
  19. Droid119

    Droid119 Guest

    Min Incredible S blev ca 65 grader med wifi, facebook och lite sms och bara flöööööög upp i temperatur och den var inte i metall utan i plast :D Min sensation steg upp mot 58-60grader för exakt samma sak och Sensation var nästan princip i metall :) Men får hoppas det.. Annars köper jag väl något skal ;)
     
  20. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Fast man ska ju inte stänga in värmen med ett skal! Har dock svårt att se en one gå långt över 40 grader. Å andra sidan spelar jag ingenting som kräver hög graffe så vad vet jag :)