Problem: Problem efter att telefonen gått i backen

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av emomilol, 11 jun 2014.

  1. emomilol

    emomilol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nerds!
    Jag tappade telefonen i backen och lämnade in den för att få byta skärm. Allt gick som smort och jag fick tillbaka en telefon som kändes som ny.

    Efter en halv dags användande så lade telefonen av och gick inte att starta. Detta hade inte hänt innan jag bytte skärmen/tappade den i marken så jag lämnade in den igen och veckan efter fick jag tillbaka den. Då gick den fint att starta. Men bara några timmar senare dog den igen för att sen inte gå att starta. Alls. Jag provade allt.

    Tog den till jobbet och plockade av baksidan. Telefonen startade på en gång utan baksida. Hmm. Började fundera och prova och det visar sig att när jag klickar på hörnet av skalet där det står "HH_GPS" så dör telefonen på en gång.

    Dessutom har jag en liten spricka i bakskalet.

    Att jag hade tagit av bakstycket gjorde att jag inte kunde få någon som helst hjälp på garantin då de inte kunde byta ut varenda EMD-känsliga komponent.

    Så mina funderingar är:
    1. Vad kan det bero på att den dör vid just fastknäppandet av HH_GPS kontakten?
    2. Är det för att skalet är trasigt? Kanske skulle beställa ett nytt.
    3. Skulle det kunna bero på något annat? Jag är dålig på telefoner så vågar inte öppna upp den mer än vad jag redan gjort. MEn tänkte att de kanske lyckats missa något när de bytte skärm.


    Tack för alla ledtrådar och svar! <3<3<3
     
  2. jbr

    jbr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är ju inte omöjligt att du har fått en mekanisk skada som gör att du antingen får ett avbrott, alt. en kortslutning när du mekaniskt påverkar den del som är skadad.

    Tror nog inte ett nytt skal hjälper då det antagligen är trycket från det som åstadkommer fenomenet, precis som när du trycker där.

    Tror tyvärr det kan vara t.ex. en spricka i kretskortet eller någon komponent som ger sig till känna när det utsätts för mekanisk påverkan.

    Kolla för övrigt den här killen som ökar belastningen i området som jag tolkar är det som du pillar med. Detta för att förbättra kontakten till GPS-antennen.
    http://youtu.be/QBpNtWvY454