Diskussion: G3an av alllt att dömma en katastrof att använda en solig dag..

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Oceanic, 11 jun 2014.

  1. Von_Pulver

    Von_Pulver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Äh killen kommenterar ju själv att han kan ha ett trasigt exemplar, kikar man på liknande utomhusinspelade Youtubefilmer så ser det ju helt normalt ut...
     
  2. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 654
    Mottagna gillanden:
    622
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Känns som denna mobilen har floppat innan den ens lanserats, att skärmen är så kass visste man sen innan men att det skulle vara så illa är ju bara katastrof förstår ej vad folk ser i lg och deras skräp telefoner. Trycka in en maffig upplösning i en halvtaskig skärm är ju ingen höjdare alls haha.

    Enligt gsmarena så är ju kontrasten bättre i G2an märkligt dom inte lyckats fixa det bättre.. Det enda lg kan vinna över andra tillverkare är något bättre design men det är det enda jag kan komma på.. Dags att ni slutar tro på lgs lögner när tester bevisar svart på vitt hur dålig den är, finns inte en punkt varför man ska välja denna före en Z2, S5 eller whatever...
     
    Last edited: 14 jun 2014
  3. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    914
    Mottagna gillanden:
    332
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Finns massvis av orsaker att välja G3 över nån av de andra mobilerna.
    Detta är ju t.ex. en sak.
    http://www.phonearena.com/reviews/LG-G3-Review_id3718/page/4

    Det är väldigt lätt att hitta fel på saker man av nån anledning bestämt sig för att man inte tycker om. Att du inte gillar LG märks väldigt tydligt.
     
    Janne303 gillar detta.
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 469
    Mottagna gillanden:
    4 183
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  5. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 654
    Mottagna gillanden:
    622
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ja och många gillar inte samsung så vad är ditt problem? nej det finns ingen bra orsak att välja en g3 enligt mig, den har en pissig skärm och dessutom inte ens vattentät eller tålig.. som helhetsupplevelse får då så mycket bättre för pengarna om man väljer en annan tillverkare och folk undrar varför dom flesta köper en samsung.. inte så svårt att förstå.
     
  6. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 654
    Mottagna gillanden:
    622
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ja och många gillar inte samsung så vad är ditt problem? nej det finns ingen bra orsak att välja en g3 enligt mig, den har en pissig skärm och dessutom inte ens vattentät eller tålig.. som helhetsupplevelse får då så mycket bättre för pengarna om man väljer en annan tillverkare och folk undrar varför dom flesta köper en samsung.. en mobil för 6000 ska ha en superb skärm enligt mig, inte bara en hög upplösning och resten bajs nej inte för det priset man ska nog ställa lite högre krav när man köper en mobil för dom pengarna idag och folk är ju väldigt petiga här och noga att det ska vara bra saker men ändå vill ni köpa lgs skräp telefoner som inte ens imponerar på pappret.
     
  7. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    914
    Mottagna gillanden:
    332
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Oj.
    När man bara försöker hitta problem med en produkt och det innan den finns att köpa känns det som du inte ens bryr dig om produkten utan bara är ute efter att spy galla.
    Jag har en bild av hur G3 kommer att vara som telefon efter att ha läst många recensioner och förhandstittar och jag ser inget som säger att G3 är en sämre telefon än de andra "toppmodellerna". Snarare tvärtom. Det enda som saknas är väl vattentålighet men jag har personligen inga problem med en telefon utan IP-klassning.
    Det finns inte någon telefon,oavsett märke, som är bäst-på-allt utan alla har olika brister

    :sealed:
     
    kwakiz gillar detta.
  8. kwakiz

    kwakiz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER


    Har bara sett ett få antal videos där folk klagar på LG g3 skärm i dagsljus Men enligt LG ska Retail versionen har fixat det Nu när dom släpps om 2 veckor. Och Nej den har inte pissig skärm Tycker den klår dom flesta telefoner idag! Och vem bryr sig egentligen om vattentät eller fingeravtrycksläsare på telefoner idag? Är glad om jag slipper skiten
     
  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Hårdvaran oroar mig inte lika mycket som mjukvaran. LG har alltid varit fetsämst på stabil mjukvara (dock bättre än halvskumma kinesiska androidskins som miui, vibe ui o.dyl.) så hur kommer denna bli på den fronten, månntro? Jag vill hoppas att LG lärt sig.
     
  10. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Lite halvskumma skins som du aldrig har provat och har helt noll koll på?

    Sen glömde du Samsung och Sonys ruttna skräp också. LGs grejer har ju inte hälften av problemen nya lurar från Sony och Samsung har.
     
  11. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    LG:s mobiler har var jag sett varit ruskigt stabila sedan Optimus G, visst finns det problem, men det har tyvärr alla telefoner. Har du upplevt något speciellt eftersom du tycker att LG har horribel stabilitet?
     
  12. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    KitKat-uppdateringen till G2 verkar vara långt ifrån lyckad. Buggar hit och buggar dit.
     
  13. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Den enda stora var ju ljudbuggen. Resten var mer eller mindre för appar och det som Google sabbat.
     
  14. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 102
    Mottagna gillanden:
    8 721
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Att basha LG som fan och sen prata om Samsung som en superior produkt med mer värde gör ju så att all trovärdighet försvinner ut genom fönstret illa kvickt. Snacka om att fälla krokben för sig själv.
     
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 469
    Mottagna gillanden:
    4 183
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    http://www.gizmochina.com/2014/06/1...5-version-is-ready-to-hit-the-market-on-july/

    http://www.bubblews.com/news/3806224-lg-g3-a-variant-in-snapdragon-805-is-in-preparation

    Håll ut... vänta på G Prime istället... Kanske snäppet vassare skärm i den också..
    Men hade alla dagar i veckan föredragit en dubbelt så ljusstark 1080p. om dom applicerar samma batterispar funktioner på en 1080p kan dom ge betydligt mer ström och lusstryck till skärmen. Tror nog att deras 2K skärm klarar av mer ljustryck men att dom har satt ett ganska lågt gränsvärde för att inte energiförbrukningen ska dra iväg.. Som sagt..känns mest som ett PR jippo men är samtidigt bra att tekniken går frammåt..och som det verkar kommer alla stora tillverkare släppa 2k mobiler i år..så det finns ingen återvändo efter det... men då LG var först så är det ju bara inse att det är 2k fast med endel kompromisser... men någon måste ju ändå vara först... vilket driver utvecklingen frammåt. Men hade ändå föredragit 1080p faktiskt..
    Är möjligt att vi ser större skillnader på Amoled 2k skärmarna som samsung har sedan..
    Har en känsla av deras 2k Amoled skärmar kommer äga skiten ur G3an eller G3 Prime skärmen... efter Samsung släppt sina 2k mobiler tror jag inte det kommer kännas lika roligt/häftigt att ha G3ans 2k LCD skärm...
     
    Last edited: 15 jun 2014
  16. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    och ljudbuggen är inte specifik för lg utan återfinns tex på alla mina nexusenheter samt z1 compact med hittils.
     
  17. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Mina två senaste telefoner har 292 (note 2) respektive 458 (Z2) Nits enligt phonearena.com. Ingen av dem är något vidare i solljus. Går väl att uttyda vad som står på skärmen på Z2an, men det är väldigt svagt och ingen bra upplevelse. Skulle inte gå att läsa en bok t.ex. Tur att det inte gäller så många timmar här i sverige. :)
     
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 102
    Mottagna gillanden:
    8 721
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det har ju inte enbart med ljusstyrkan att göra hur bra en skärm syns i dagsljus. Det har ju även mycket att göra med vilken typ av glas som sitter framför skärmen och hur bra det är på att ta bort reflektioner etc. HTC M8 som jag har nu tycker jag är en av de bättre på den fronten utav de telefoner som jag har haft under åren. Vill minnas att Lumia 800 med dess amoled även var riktigt bra den.
     
    zztop007 gillar detta.
  19. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 469
    Mottagna gillanden:
    4 183
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    ibland undrar jag om dom medvetet gör att skärmna ska vara så blanka som möjligt ? till och med på vanliga dator skärmar har ju vissa skärmar glossy skärmyta då det ser mer "snyggt" ut men dessvärre medför det också mer reflektioner... G2an verkade ha hyfsat matt yta om man jämför med dom flesta andra...

    Hur som helst hoppas G3 Prime blir bättre... Vad som hindrar ett G3 köp för mig nu är att skärmen verkar vara kass och endast ett PR jippo.
    Och avsaknaden av 805 vilket kommer komma i Prime versionen.

    Får även hoppas att Prime versionen får stereo högtalare för i ärlighetens namn så är mono jävligt tråkigt att lyssna på.. verkar ju vara en jävligt bra högtalare som sitter i G3an men då det är mono så kommer det ju bara låta "mono" dessvärre blir extrem skillnad med stereo...
    Det nämns att högtalare drar 1 watt , hur mkt är det i sammanhanget ?
    Hur mkt drar t.e.x skärmen i jämförelse med max ljusstyrka ?
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 102
    Mottagna gillanden:
    8 721
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jo så är det ju tyvärr med många elektronikprylar med skärm. Speciellt TV-apparater. Har själv en TV som typ har rent glas som reflekterar som fan men jag köpte den för att den har andra egenskaper som jag ville åt. Men på dagen så blir det ju lite surt ibland. Mycket skönare med matta skärmar.

    Det där med högtalaren har jag ingen aning om alltså hur bra den presterar och hur mycket det gör att den drivs med 1W eller vad de nu påstår. Men stereo är ju önskvärt ja. Eftersom jag själv har en M8 så vet jag ju vad det innebär med fantastiskt ljud ut interna högtalarna för att vara en telefon. Det är riktigt riktigt nice!