[Telenor] Hur kan man få en bra deal?

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av ds99jove, 16 jun 2014.

  1. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har idag ett obundet abonnemang med obegränsad surf. Är sugen på ny telefon och gärna en ny surfplatta på samma gång med ett tvillingkort.

    Jag tycker Telenor borde vara intresserad av att lösa ut mig från mitt gamla obegränsade abonnemang som de inte säljer längre? Hur kan jag gå tillväga för att få till ett bättre pris än det som erbjuds på deras webb?
     
    Last edited: 16 jun 2014
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej,

    jag tycker att du ska ringa uppsägningsavdelningen och prata med dem om vad som kan erbjudas!

    Från och med nästa vecka kommer jag troligtvis också att börja jobba som säljare hos Telenor, så då kan jag se vad som kan erbjudas också.
     
  3. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Måste jag inte vara redo att säga upp abonnemanget för att ringa dit? Eller åtminstonde ge sken av att jag vill säga upp. Jag kan ju tänka mig att byta operatör, men inte att bara säga upp det.

    Kan jag gå in i en telenor butik och säga som det är? Vill ni ge mig en bra deal eller skall jag kika någonannanstans? Typ
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du har störst chans att få en bra deal via uppsägningsavdelningen. Men du bör kolla vad andra operatörer kan erbjuda först. Men ja, var beredd på att säga upp ditt abonnemang - du har en uppsägningstid på en eller tre månader vilket innebär att du har tid på dig att ångra din uppsägning eller gå igenom med att byta operatör.
     
  5. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Så om jag säger upp abonnemanget, kan jag under uppsägningstiden istället byta operatör alltså? Jag vill absolut inte tappa numret.

    Funderar på att köra en variant av sanningen med uppsägningsavdelningen, dvs tala om att jag vill ha en bra deal om jag skall fortsätta vara telenor kund, annars kan jag se mig om efter en annan operatör.
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Absolut kan du det! Det krävs att en uppsägning finns för att du ska slippa slutfakturor osv.

    Om det slutar med att du säger upp abonnemanget, se till att du får en skriftlig bekräftelse på när abonnemanget avslutas.

    För att behålla numret och få allt att flyta på så bra som möjligt, kontakta den nya operatören ca 2,5 veckor innan datumet och berätta att du vill behålla ditt nummer så hjälper de dig! :)
     
    ds99jove gillar detta.
  7. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag gjorde som vi sade och ringde för att säga upp. Var rak med att jag var ute efter det bästa erbjudandet.

    Jag fick väl ingen superdeal, men fick ner priset på en S5a med 50kr i månaden (1200kr på 24 månader) samt 2 fria månader där jag bara betalar telefonen värt 299kr ggr 2 (598kr).

    Jag hade kanske kunnat få en ännu bättre deal med is i magen, men jag är nöjd!
     
    Last edited: 18 jun 2014
    bras gillar detta.
  8. bras

    bras Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har själv ett abonnemang med fri surf tänkte försöka få till en deal så jag blev lite nyfiken . Har du fortfarande fri surf ? Fick du 4 G ?
     
  9. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nej ingen fri surf längre, utan bara 2 gig. Jag hade använt ca 500 mb i månaden så för mig har det mindre betydelse även om det förstås var tryggt med fri surf. Ja, det nya abonnemanget stödjer 4g :)
     
  10. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu blir jag lite nojjig, om jag loggar in på mina sidor på Telenor så ser jag inget av den extra rabatten utan priset om man räknar ihop det blir samma som det pris det säljs till på hemsidan.

    Ringde och kollade och först sa även säljaren att det verkade vara det högre priset, efter att ha kollat runt lite så säger han att surfplattan jag köpt till är sänkt 50kr i månaden vilket då ger det totalpris som jag skall ha.

    Det som gör mig orolig är att jag själv inte kan se det priset någonstans, vilket gör det svårt för mig att ångra köpet innan jag får en faktura om det skulle vara fel. Samt det faktum att när jag gjorde dealen så var det mobil och abonnemang som jag skulle få 50kr rabatt på, läsplattan skulle vara ordinarie pris.

    Om jag öppnar telefon och surfplatta och fakturan sedan är fel, vad kan jag göra då? Ingenstans har jag skriftligt vilka priser som skall gälla.
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Be att få en kopia på samtalet till dig, så kan du lyssna igenom vad som bestämdes. Om det som ni bestämde finns med, är det avtalet som ska gälla! Rabatter syns inte alltid på operatörernas mina sidor.
     
  12. Reinhold

    Reinhold Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1