Köpa telefon från Tyskland el. England

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Fraise, 23 jun 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Fraise

    Fraise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Om man köper en telefon från något av dessa länder, fungerar dom då utan problem här i Sverige, tänker på användarbarheten så allt funkar, inte garantier och sånt. Har kollat lite på ebay bla. på tyska och Uk säljare.
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 276
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Tyskland är väl bättre om du klarar språket för då får du med rätt laddare som passar i våra uttag.
    England är ju lättare att ha att göra med rent språkmässigt men handlar du från England får du oftast en laddare som passar i engelska uttag.
     
    Fraise gillar detta.
  3. Criss

    Criss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så länge du inte köper en telefon med ett fysiskt tangentbord då tyskarna har QWERTZ och inte QWERTY. Som nämndes tidigare är det bättre med en tysk lur eftersom du får EU-laddare och inte UK-laddare. Kolla upp vad tillverkaren säger om garantin! Av erfarenhet vet jag att vissa tyska telefoner har med en liten lapp i lådan som ger dig en viss garanti inom EU.
     
    Fraise gillar detta.
  4. Fraise

    Fraise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kan man inte använda en laddare som man redan har hemma, det är väl microusb som standard nuförtiden. Eller skiljer det något?
    Telefonen jag funderar på är en Xperia T2 ultra, då den inte verkar komma att säljas här. Gilla stora skärmar men vanliga ultran är lite väl stor med sina döytor, denna är mer lagom. Men i övrigt är det ju sämre prestanda i den så jag velar lite.
    Funderar även på en T3 när den kommer men den får man väl också köpa utomlands för den ska ju bara tre få sälja och dom vill jag inte ha abonnemang hos.
    Men ville kolla lite hur det funkar att köpa utomlands, då jag inte gjord det förut med just mobiler brukar bara köpa tillbehör.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.