Diskussion: Ställ era frågor om G3.

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av The Phone House, 4 jun 2014.

  1. bengbeng

    bengbeng Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kan någon testa hur bt-headset fungerar på g3? Det fungerar bra med Spotify, beyondpod mm på LG G2, men det var efter att man hade väntat i ett halvår. Iom de verkar ta bort grejer som fungerar så är väl frågan rättfärdigad.

    LG G2
     
  2. zakris

    zakris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Några frågor:

    1. Hur känns den i handen, är skärmen för stor för att använda med en hand, eller funkar det bra?

    2. Hur stark är skärmen i solljus, går det att se eller är den för svag?

    3. Kör du med ljusstyrka på automatiskt eller max, hur fungerar det med maxinställningar under längre tid? Blir skärmen varm, drar det mycket batteri?
     
  3. joese

    joese Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Njae. Med en dlna-klient, typ Windows media player eller vlc kan du spela upp innehåll som finns på din g3 samt skicka dit innehåll såsom bilder, ljud och video.

    [​IMG]

    Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
     
  4. joese

    joese Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har kört med BT-headset (LG Tone Ultra HBS-800) sedan dag 1 och tycker det fungerar skitbra. Batteriets status presenteras i notifikationslisten när man ansluter.

    Att styra spotify fungerar utan anmärkning, byt låt, backa, pausa, play och volymkontroll.
     
  5. bengbeng

    bengbeng Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ok tack. Men varför ta bort något som folk (jag) använder? Det finns ju fortfarande säkert 10 appar som jag aldrig har använt på min lg g2. Den som inte använder den kommer ju ändå inte störa sig på den då man kan gömma den.

    LG G2
     
  6. joese

    joese Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    1. Tycker den ligger bra mycket bättre i handen än G2, vilket beror på baksidans kurvatur. Jag har inga problem att nå hela skärmen med en hand, har normalstora händer. Har man små händer tror jag man får svårt att nå hela skärmen vid enhandsfattning.

    2. Har haft otur med vädret, men de få gånger solen tittat fram tycker jag skärmen är i klass med G2. Man får skruva upp ljusstyrkan högt.

    3. Kör med ljusstyrka på 60%, upplever inte att telefonen blir särskilt varm. I klass med andra telefoner. Skulle nog säga att skärmen drar lite mer batteri än G2's vilket säkert har att göra med antalet pixlar som ska skyfflas runt.
     
  7. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Har även jag kört med LG Tone Ultra HBS-800 sen dag ett. Fungerar som det ska. Play/pause byta låt, ändra volym och svara på samtal är inga problem.

    1. Ligger riktigt bra i handen, är en skön skålning på baksidan som lägger sig i handen. Skärmen var lite för stor i början, men man lär sig. I alla fall jag.
    Men för att nå det bortre hörnet med en hand måste jag släppa "säkerhetsspärren" lillfingret.

    2. Jag har inga problem att se skärmen i solljus. Har inte jämfört med G2 dock.

    3. Kör alltid på automatisk.
     
  8. bengbeng

    bengbeng Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack.
    Angående storleken, känns den som phablett (tex Note 3) eller mobil med 5 tums skärm ala sgs5?

    Det är nu man önskar att man hade dasslock till händer, haha.

    LG G2
     
  9. Jolesson

    Jolesson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2012
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Har någon av er som redan har g3'an lyckats få den att gå för varm? :)
     
  10. Grasshopper

    Grasshopper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Stog i höll i båda samtidigt idag, G3 känns liten, nästan lite för liten. Hade nog kunnat har 5.7" iom att den har den slimmade designen. Hade inte varit något problem för mig.

    Skärmen Är ganska ljussvag, men då jag inte har speciellt hög ljusstyrka på min N4 så är inte detta någon problem egentligen, men det var klart synbart. Min kollega har Note 3an och även han reagerade på detta vis.
    Men ist för att köra 25% brightnees som jag gör idag, så kommer jag bara öka till 50-60, så det är ingen big deal för mig.
    Lagget som många pratar om, måste fixas Snart. Detta drar ner upplevelsen ganska mkt i dagsläget för mig faktiskt. Jag struntar så satans mkt i benchmarks, FPS etc, men när en telefon av denna kaliber känns som ett mellanting mellan N4 och N5 i hastighet så blir man lite :cry:. Hoppas LG får ut uppdateringen som löser detta snabbt.

    Gillade inte galleriappen, extremt jobbigt om telefonen ska fråga hela tiden om man verkligen vill radera en bild. Kollade inte om detta gick att avaktivera men
    det känns det ju inte som.

    Hade gärna sett att man hade kunnat avaktiverat lite grejer under notificationbaren, tog bort alla ikoner längst upp, Wifi, BT osv, och kvar fanns en "redigeraknapp" för att aktivera dessa snabbknappar igen, som man inte kunde ta bort.. Onödigt LG.

    Det var detta som jag reagerade på under ca 2h användande av telefonen, den kommer efter ett par uppdateringar och lite egna konfigurationer blir riktigt grym!

    Gillade känslan, lyxig, slank med stilrena linjer, bra och framförallt snabb kamera, minneskortsplats, stort och löstagbart batteri med förmodad bra batteritid, skönt och lätt att hålla i, känns inte som att man tappar den som man känner att man gör med tex Note 3.

    Med mera

    Med mera <3
     
    zztop007, bengbeng och Trino gillar detta.
  11. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Om du menar så att den säger ifrån så nej. Jag har max fått upp den i 40 grader. :)

    -----------------------------------------

    Påtade ihop ett mastodontinlägg om mjukvaran i G3. Håll till godo! Hoppas att ni gillar bilder. ;)
    http://lgambassadoren.wordpress.com/2014/06/26/lg-g3s-mjukvara/
     
    zztop007 gillar detta.
  12. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har just nu en Lumia 1020. Använder jag kameran/GPS/spelar något så blir den så pass varm att jag nästan, nästan, inte kan hålla den.
    Hoppas verkligen inte G3.an är såhär...
     
  13. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 908
    Mottagna gillanden:
    1 312
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Nu har min G3 landat och är installerad .
     
  14. Jolesson

    Jolesson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2012
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Ni som har fått era g3or hur nöjda är ni än så länge på en skala mellan 1-10? :)
     
  15. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag ligger på runt 8.9/10 :)
    Mobilen var exakt som jag föreställde mig. Det enda jag omöjligt kan säga just nu är ju batteritiden men har inga som helst worries med tanke på alla reviews.
    Fick varningar vid första sitten att mobilen höll på att bli varm, så den sänkte skärmen till 80-ish. Men jag hade skärmen igång och gjorde standard-grejor på den i 4-5 timmar igår, med laddning, och den blev bara varm av mina egna händer, kände jag.
     
  16. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 908
    Mottagna gillanden:
    1 312
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Jag ligger på ca 8/10. Lätt lagg, batteritid samt att eq inte verkar kunna and från vissa appar drar ned något. Rootade innan jag startade och tog bort frös massa kraft iaf.
     
  17. Jolesson

    Jolesson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2012
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Men ni skulle rekommendera att hämta ut mobilen ändå?
     
  18. joese

    joese Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Provade i bilen igår, där det var kass täckning och troligen inte nära några trådlösa nätverk som google-bilen har kunnat registrera. Den låste position inom någon sekund och jag såg inget "vobbel" på spåret. Dock såg det ut som att jag körde 1m vid sidan av vägen istället för på, men felet var konstant så jag antar att kartan och verkligheten inte samspelar.

    Kort och gott upplever jag G3's gps i paritet med andra telefoner. Den låser position inom någon sekund inne/ute och i bil. Jag upplever den även godkänt exakt. :)
     
    Last edited: 27 jun 2014
  19. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    perfekt tackar ;)
     
  20. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER