BT-lurar

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av nox, 4 jun 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Tjena,

    Är ute efter ett par hörlurar med BT.
    Priset är inte viktigt utan utseende och komfort står högst upp på listan.

    Jag är inget fan av alltför stora och bökiga hörlurar (slutna varianter) - dem ser bara konstiga ut på min skalle, dessutom resulterar dessa lurar i otrolig värme för öronen.

    Öppna lurar är inte heller ett alternativ då jag ogärna vill störa min omgivning.

    Detta lämnar oss till alternativet "halvslutna hörlurar".

    Har länge kikat på ett par Sennheiser MM400-X men efter att ha provat dem på MM satt de inte dikt an huvudet utan dess runda form resulterade i att man såg ut att ha ett par musse-öron.

    MEEEN, något likt dessa lurar ovan är jag ute efter.
    Har ni några vettiga förslag?
     
  2. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Ingen expertis vad gäller BT-lurar här inte... :).
     
  3. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag har ett par Sony SBH20 tror jag den heter.

    Det är mest själva bluetooth på den, men man får en kort sladd med in ear lurar. Men det är ju trådlöst till telefonen.

    Jag har in princip alltid bluetooth på på mobilen. När jag sätter på bluetooth-hörlurarna så är den kopplad, om parkopplad, efter bara tre sekunder. Stänger man av så stoppas musiken på telefonen. Så det läcker inte ut media från telefonen när du kopplar från.

    Batteritiden räcker typ en arbetsvecka normal pendling 30 min fram och tillbaka från jobbet för ett exempel. Laddas med Micro usb och är färdigladdat på ca 30 min.

    Kostar 250kr tror jag. Räckvidd typ 5 meter. Det är ju bara en mottagare med mikrofon, som har volymjustering, play paus, spola fram bak. Piper till när batteriet börjar ta slut, lyser när det laddas grönt färdigladdat, gult under laddning.

    Poängen är ändå med denna är att du förstås kan välja till egna hörlurar som passar dig. Bluetooth mottagaren har allt den behöver för att fungera som ett head set.

    Jag hoppas du blev klok. Jag tror Samsung har en likadan variant men inte fått lika bra kritik. Sony har en dyrare och något bättre, men inget omdöme tycker den är värd sin peng med så lite den förbättrar.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.