Fråga: X2 vs Iphone 5

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Jarhead, 26 jun 2014.

  1. Jarhead

    Jarhead Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla glada!

    Har valt att gå mot strömmen och byta från Apple till Android..

    Sitter med en nyinköpte Z2 och lär mig navigera i menyer och allt som hör till.
    Innan mitt köp googlade jag en del för att kolla Z2 jämnfört med Iphone5 för att skaffa mig en överblick om olikheterna mellan telefonerna. Såg väl egentligen ingenting jag reagerade över nämnfört.
    Anledningen till mitt val av telefon var att jag ville ha en större display att tillgå och sedan att jag ville pröva ett android os istället för apples. Än så länge har jag ingenting negativt att anmärka på när det gäller android jag är en normal användare och trixar och fixar inte så mycket heller. Men är Z2 långsammare i menyvalen när man bläddrar fram och tillbaka, startar appar och dyl. För när jag lägger telefonerna brevid varandra startar upp identiska appar så är alltid min iphone snabbare kanske ska tilläggas att jag har en ren Iphone 5 (inge S eller dyl) och den är 2 år gammal) Eller beror det på de olika plattformarna vad det gäller program os:et. Har inte tricksat eller fixat med någon av telefonerna, har inte överdrivet många appar/spel på någon av de i stort samma innehåll. Är det några val jag gjort i Z2 som gör att det är lite segare/långsammare eller någon/några inställningar jag kan göra? Beror det på val av operatör (tre)? Är inte petig i den bemärkelsen blev bara lite förvånad när jag gjorde mitt eget amatör test när det gäller snabbheten och smidigheten i navegeringen..

    Tack på förhand
     
  2. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Det kan bero på många saker, bland annat vad som jobbar i bakgrunden, vilka applikationer det gäller (dålig kodning eller att appen beror på andra funktioner som tar tid) eller kanske animationer. Kolla på YouTube om du kan hitta någon app comparison eller liknande i mellan enheterna så kan du se hur skillnaden är. Kan lika gärna vara så att iPhone är snabbare i den bemärkelsen.

    Sent from my HTC One using Tapatalk
     
  3. christian-h

    christian-h Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Pontus?