Problem: Missnöjd med Nexus 5 hjälp mig att gilla mobilen! Låsskärm, tangentbord mm.

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Anders82, 28 maj 2014.

  1. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    soiroilangsoiroilang
    kendobendokendobendo

    Vänligen se forumets första regel: "Var trevlig eller var tyst." Jag tror säkert ni kan föra en seriös diskussion utan en massa onödiga otrevligheter.

    Olika telefoner med olika gränssnitt passar olika personer. Jag själv gillar att ha telefoner som är så enkla som möjligt. Jag vill ha så lite på den som möjligt vid köp och sedan själv avgöra vad jag behöver och skaffa mig dessa funktioner i form av appar eller romar. I min familj har vi många Nexustelefoner. Vi har två svarta Nexus 5 och en tredje är på väg. Jag är den ende som pysslar med romar, root och liknande medan de andra använder den som vilken annan telefon som helst. De tycker Nexus 5 är väldigt enkel att använda just för att den inte har så många funktioner. Men återigen, olika telefoner med olika gränssnitt passar olika personer.
     
    soiroilang gillar detta.
  2. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag rootar inte heller och jag skulle aldrig köpa något annat än en Nexus idag. Saknas det funktioner finns det oftast en app som fixar det.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
    6150, soiroilang och Asawi gillar detta.
  3. soiroilang

    soiroilang Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har aldrig sagt att du är korkad ,bara ditt inlägg vilket är en enorm skillnad .
    Inlägget formligen dröp av elitism ......... Om man inte har några konkreta lösningar på någons problem är det bättre att vara tyst istället för att säga
    "köp nått du klarar av "
     
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag har inte skrivit något sånt. Jag var bara brutalt ärlig för jag ansåg att det var onödigt att slösa med min och TS tid. Om du missuppfattar min ärlighet med att jag är försöker uttrycka någon form av elitism får stå för dig. Om du kan hitta något fel med mitt uttalande så får du gärna rätta mig.

    Ogillar att du kallar mitt inlägg för korkat när jag är 100% ärlig. Frågar du någon ärlig person på forumet som har erfarenhet av roms och allt vad de innebär och har även ägt ett par samsung och htc genom åren och sitter idag med en Nexus. Du lär få samma svar. De som rekommenderar att man ska hålla med på roms för en nybörjare är bara ute på hal is. Det är sällan en stabil och bra upplevelse om man inte vet hur man fixar alla små problem som man lär råka ut för längst med vägen.

    Varför jag inte gillar att installera appar som byter ut systemapparna på Nexus är för när de appar du har installerat uppateras via Google Play Butiken så kommer systemet tappa att dessa skall vara användarens standard appar, med udantag för Launchern. Sedan blir aldrig integrationen speciellt djup. Exempelvis exDialer, om du klickar på ett missat samtal i aviseringslistan på en samsung så öppnas Samsungs stock dialer istället för exDialer. Alltså det finns tonvis med exempel. Allt detta är orsaken och du hade också vetat om allt detta om du var mer erfaren men istället hoppar du på min ärlighet och anklagar mig för att spotta ur mig korkade inlägg. Nu lägger jag inte mer tid på detta. Du får tro vad du vill.
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Absolut, jag ber om ursäkt. Blev provocerad när jag bara va ärlig. Alltså det är svårt att i text vara uppriktig utan ett ton av "jag är bara ärlig hoppas inte du tar detta på fel sätt", vilket inte TS gjorde heller istället har vi en annan medlem som tyckte de va lägligt att hänga ut mitt inlägg. De gjorde mig irriterad.

    I övrigt kunde jag inte hålla med dig mer. Jag rekommenderar ofta Samsung, HTC och Nexus till vänner beroende på hur de föredrar upplägget. :cool:
     
  6. Anders82

    Anders82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej igen, nu har jag ju haft mobilen ett tag och efter att ha installerat de appar ni rekommenderat så är jag riktigt nöjd med Nexus 5 :) jag uppskattar er ärlighet och er hjälp med att få till mobilen mer som jag vill ha den genom ett fåtal enkla och bra appar som jag aldrig skulle hittat annars
    Tack igen! :)
     
    Englund81 och Ekofasc gillar detta.
  7. wunderbaum

    wunderbaum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Mycket av vad OP skriver antingen finns lösningar eller är något man får vänja sig vid. Finns alltid något man saknar i sitt gamla OS.
    Men android vanilla är inte perfekt. Dialern är förvirrande. Hangouts och kontakter likaså.
     
  8. Mr.Falcon

    Mr.Falcon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Låsskärmen är ju ingen låsskärm: Widgetlocker eller GO Locker
    2. Tangentbordet har fåtal funktioner: SwiftKey är helt klart valet för dig, första jag installerade på min.
    3. Googlesökningsfältet på startskärmen: Du får nog installera en luncher, Nova eller Smart Luncher 2 tror jag är bra alternativ.
    4. Telefonfunktionen kan endast ringa: ExDialer
    5. Detta är nog ett fel för dig, för mig synkar den som den ska.
    6. Detta går tyvärr inte lösa :/
     
  9. Doidon

    Doidon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bara för att man gillar vissa smidiga funktioner med en tillverkares UI så behöver ju inte det betyda att man vill ha ALLT bloatware som tillverkare slänger in. Dessutom från vad jag på videos så flyter ju vanilla mycket bättre än andra Android-versioner.

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2