Fråga: Förbokning av G3

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Gorgeous, 3 jun 2014.

  1. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tre får hem telefonerna till sitt centrallager på tisdag sedan får du lägga på 1-2 dagar för hantering samt att de ska skickas med posten så du får nog räkna med torsdag/fredag, är det meddelandet jag har fått från tres kundansvarig tyvärr.
     
  2. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    3 094

    MINA ENHETER

    Då gråter man ju. Jag ska ha en trådlös laddare i kompensation ifall den inte skickas på tisdag, den saken är klar.
     
  3. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Ja kommer den inte nästa vecka kan de skita i att skicka den för sen åker jag på semester :P
     
  4. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ring och prata med tre, de var villiga att ge mig 50kr rabatt i månaden innan de insåg att jag redan fått den för 399 med den trådlösa laddaren samt tre månader gratis istället för 468 i månaden. En laddare är nog inte omöjligt att få men du tjänar mer på att få månadsrabatt.
     
  5. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag körde på 449 med 12 gig data plus laddare bokad på telefon.
     
  6. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    3 094

    MINA ENHETER

    Har redan försökt med 4 olika, det är helt omöjligt. Men en laddare borde gå att ordna. Som det är nu betalar jag 436 kr i månaden för 3Total 12gb.
     
  7. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    3 094

    MINA ENHETER

    Ja, ni, mina vänner som beställt via 3.

    Haft kontakt med kundtjänst nu, för att fråga om den senaste statusen. Och gissa vad? Nu vet de inte alls när den kommer in eller om den kommer skickas imorgon. Suck... hur kan de ha såna problem att få iväg telefoner som en drös med återförsäljare fick in i fredags?

    Så... :ehm: Dock frågade jag om kompensation, jag skulle ringa in när telefonen kommer så kanske de kan lösa någonting, och det är laddaren jag tänker på.
     
  8. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Men va faaaan, Nu blir man redigt sne. Jag som många andra åker väl på semester vecka 28 och hade gärna haft telen INNAN man åker.

    Och kompensation ja, Man har fått laddaren till och sänkt pris med 50 kr. SÅ 3 månader kan de fan i mej bjuda på med......
     
  9. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    3 094

    MINA ENHETER

    Ja, precis.
    Jag tycker 3 kan sköta det på ett bättre sätt, vet ni inte, säg inget då!
    De säger så hela tiden för vi kunder ska stanna kvar och orkar inte krångla med att säga upp, alternativt köpa från en annan operatör.

    Du kan väl ringa i eftermiddag & göra en koll? Jag tror de sätter spärr på mitt nummer snart! :P
     
  10. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Grejen är, Min förboking som gjordes 2 Juni blev nåt knas med just för färgen. Men var i kontakt med dom förra veckan och då borde de sett att de var nåt konstigt? Och de sa den skulle skickas på Torsdagen. PÅ torsdagen sa dom telefonen låg fast i systemet. Skulle ringa på fredagen. Ringde på fredagen och då fanns de 500+ på lager och min skulle skickas direkt när jag la om min bokning + få laddaren för att de blev knas.

    Sen är de jävligaste att DOM har inte hört av sig att min bokning inte kommer skickas för de har fått fel telefoner. Tro jag fick mail igår men de var ett svar på mitt mail jag skickade till dom.

    Jag skiter i vilken dag DENNA vecka den kommer men bara den kommer denna veckan, Hur kul är de att dra på semester sen dimper den ner hos ombudet å man är lååångt hemifrån......
     
  11. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    3 094

    MINA ENHETER

    Jag håller med i din frustration, det är otroligt dåligt löst med kommunikation, och kommunikationen mellan 3 och de som jobbar på kundtjänst. Var och varannan verkar inte veta, utan det är 20% som ens är intresserade av att hjälpa kunderna att ta reda på information. De andra tar den enkla vägen med ett "jag vet inte"-svar.

    Jag hoppas det löser sig för dig också, och att den kommer innan du drar på semester... Arghhh!
     
  12. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    2014-06-26 09:17 Hi3G Access AB C/O Electra Sweden A, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

    Så står det för mig och inget nytt har hänt sedan dess. Först sa de att den skulle komma den 27e, när jag då ringde i fredags sa de den 30e (idag) och inget händer... Nu har man iaf något att hänvisa till när man vill ha mer rabatt men seriöst vill hellre ha telefonen i tid utan massa samtal!
     
  13. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    G3:an verkar finnas i butik på väldigt många ställen, kan inte ni som har problem med leveranser avboka den och köpa i butik istället? Man brukar ju kunna styra upp abbonemang mm på plats i butiken om man tänkt binda sig eller liknande.
     
  14. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 126
    Mottagna gillanden:
    3 937
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Hmm ringde för skojs skulle till 3 då mitt ab går ut om 2 mån. Hade tänkt vänta till sommaren med en ev förlängning men ville veta lite priser på bla LG G3.
    Hotade såklart med att säga upp abonnemanget :)
    LG G3 med 7 GB surf = 418 kr i månaden.
    Xperia Z2 5 GB surf = 399 kr i månaden.

    Vad tycker ni? Åsikter uppskattas då jag har lite beslutsångest.
     
  15. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Men LoL fick detta mail nu precis av 3

    Hej Peter,
    tack för ditt mail!

    Vi har nu skickat ut en trådlös laddare till dig, du bör ha den inom ett par dagar.

    Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Med vänlig hälsning
     
    DroidJunkie gillar detta.
  16. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Har läst de som fick 399 med 7 gig och jag själv har 449 med 12 gig plus laddare.
     
  17. bunkeflochelsea

    bunkeflochelsea Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra
    Pruta! Jag fick behålla mitt 349 i månaden, gick från 10 - 5 gb- Men det blev ju 7 ändå...349 OCH laddaren...ja jag är nöjd..nu fattas bara mobilen.
     
  18. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    3 094

    MINA ENHETER

    Oopps. Vad snälla dom är. Dom trycker på dina ömma punkter att skicka det oviktiga först ;) Heh!
     
  19. kwakiz

    kwakiz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fick hem min precis från netonet metallic black 32 gb. Måste säga wow vad sjukt imponerad jag blev av den här telefonen helt fantastisk. Mycket snygg gjord känns väldig skön i handen. Kameran är super enligt mig kommer ifrån note 3. Har inga problem. Med ljustyrkan. I dagsljus. Mer info kommer snart
     
  20. bunkeflochelsea

    bunkeflochelsea Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra
    Enligt mail från kundtjänst skickas min iaf i morgon fm
     
    DroidJunkie gillar detta.