Fråga: Förbokning av G3

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Gorgeous, 3 jun 2014.

  1. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Kan ju bara säga att efter mina erfarenheter med Tre så kan jag bara säga att ni som kan och har möjlighet att välja bort Tre borde försöka att göra det, deras kundtjänst är verkligen ett fiasko som inte har något att jämföra sig med. Det har varit problem med förbokningar av HTC Desire, S3 samt nu LG G3 för min del samt med styr där emellan där de varit strul helt enkelt.

    Man spenderar så jäkla mycket tid att försöka få en deal av dem, iaf 3-4 samtal. Sedan ringer jag och får veta att min mobil ska skickas den 26 så jag har den den 27e, den helgen säger de att den skickats och kommer på måndag och jag får kollinummer. Posten har inga uppdateringar när man söker på kollinumret och det står likadant idag som det stod den 26e...

    Ringde då idag och uppenbarligen sa de att leveranserna från LG har varit fel vilket jag vet inte stämmer till fullo efter vad man hört här på forumet. Sen gjorde jag en flytt så mobilabonnemanget stod på mig istället för min mamma i samband med det nya abonnemanget vilket uppenbarligen fuckat deras system. "Det ska egentligen inte hända" va kommentaren bara.. Allt det man förhandlat sig till såsom trogen kund rabatt -50kr/mån samt trådlös laddare och +2gb/mån va borta ur deras system så man fick dra samma visa igen för att iaf få dessa saker igen. Mobilen är nu skickad och jag ska kunna hämta den nu på fredag.

    Nu till kompensation: Jag sa 3 månader fritt och sa även att detta kanske kan va fräckt (det är ju inte det egentligen) men det va mitt svar på att de inte själva tagit upp kompensationen. Efter att hon i kundtjänsten ringde upp efter diskussioner med kollegor osv sa hon 130kr va rimligt och så långt Tre kunde sträcka sig. WHAAAT?

    Så nu står man där med ett bra erbjudande som kunde varit bättre och jag lyckades inte ens få fria månader när det blivit problem!

    Det gäller 3Total 10Gb (12gb)

    För övrigt nämde hon 3Total 5Gb (7GB) med LG G3 för 399kr/mån, jag var inte intresserad då jag ville ha mer data, men hänvisade att mitt pris borde va bättre för det låg 50kr/mån över trots rabatt..kom ingenstans i vart fall.

    Sorry för att man skriver av sig men detta är ju ändå bara toppen på isberget känns det som. Humöret går väl upp när man väl får mobilen får man hoppas!

    Edit: 2014-06-26 09:17 Hi3G Access AB C/O Electra Sweden A, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

    Alltså samma som jag skrivit tidigare i tråden.
     
    Last edited: 2 jul 2014
  2. bunkeflochelsea

    bunkeflochelsea Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra
    En update.. Ringde igen o klagade.. fast på ett lugnt sätt.. vi möttes halvvägs o jag har nu mobilen och laddaren hemma.. Supernöjd.
     
  3. Pahlen

    Pahlen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nån som fått sin från Halebop? Till mig säger de att det är nåt fel på nån komponent i telefonen så de har inte fått några från LG. Konstigt när andra butiker har telefoner.
     
  4. Jöns

    Jöns Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Till mig sa de att de fick in det igår och att de saknar hörlurar och laddare.
    Idag sa de att de hade allt hemma och det ska skickas inom kort...
     
  5. Igelqott

    Igelqott Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Fick äntligen mobilen från TRE. Dock väntar jag fortfarande på laddaren.

    VARNING!!!!!!: Läs avtalet, de försökte lura mig på 50 spänn i månaden. De säger en sak men avtalet de skickar säger ett annat.

    Varje gång du kommer överens om något på tex telefon (de spelar in det, men använder det bara om det gynnar dem). Be dem skicka ett email med detaljerna.

    Det kan rädda dig, annars kommer de antagligen neka dig till ditt första erbjudande.

    Blir lite rädd hur TRE svarar och undviker i både kundtjänst och försäljning.

    Vi får se hur det här slutar...
     
    Last edited: 2 jul 2014
  6. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har de ändrat månadskostnaden eller hur försöker de blåsa dig?
    I mitt avtal står det rätt månadskostnad 399kr men jag ser inget om tre fria månader eller att laddaren ska ingå. En annan sak jag reagerade på var att jag kunde tydligt se att "do not accept if this seal is broken" lappen var bruten undertill och LG eller tre hade klistrat på en ny.

    Tre har skött detta dåligt min sambos telefon har inte kommit hit och när hon ringde igår så var de tvungna att lägga om ordern ytterligare en gång för att den skulle skickas. Jag skulle tro att vi har suttit 3-4 timmar totalt nu för att prata med tre för att få allt rätt och så går det ändå åt skogen.
     
  7. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Till mig sa de över telefon när jag bokade att pappret jag får hem kommer de stå Tour och att de justeras i efterhand....
     
  8. Igelqott

    Igelqott Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    @LasseTM, precis, vi kom överens om 348kr/mån för 3Total1gb, bad dem skicka mail på det, så har det där iaf. Men avtalet som jag fick står där 398kr/mån istället.

    Ringde kundtjänst och de kunde inte lösa det, så väntar på samtal från han jag först pratade med som skickade mailet, får se om det löser sig där.

    angående broken seal, så var det samma för mig, den var också bruten under, jag antar det var samma telefoner de fick den 27:e, men som de fick skicka tillbaka, och LG bytte image på dem, till deras rätta. Inget fel med det enligt mig.

    @Sper, Det låter ju lite skumt, hade inte tagit deras ord på det, är det så, så ska det stå i avtalet, det är ju det som styr.
     
  9. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag fick bekräftat på mail att jag har rabatten så få nog spara de mailet :)
     
  10. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Tre är som en vägg, det är precis som att cheferna hör om ett problem och säger till de som svarar i kundtjänst att låt inte kunderna få ett skit, trots att vi gjort brutala fel. De fattar inte heller att om LG har gjort något fel i leveransen till Tre ska Tre i sin tur kräva ersättning av LG och vi kunde ersättning från Tre. Trots felinformation till 90% med alla man pratar med så är det inget man får kompensation för, Tre menar alltså att det är okej att folk säger saker som de tagit ur luften på deras kundtjänst. Information som är fel tvingar ju mig som kund att ringa och fixa återigen..

    Hela situationen med problemen med leveranser från LG till Tre va Tre medvetna om redan i torsdag, trots det va det inte spritt flera dagar senare så vi kunder kunde få veta ngt...
     
  11. Jöns

    Jöns Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fy fan så glad man är att man gick ifrån Tre idag.
    Supporten verkar hålla samma std som när jag blev förbannad på dem och sa upp allt jag hade på dem.
    Tele2 är bättre men de har ju även dem svårigheter att förstå vad man som kund har för rättigheter.
     
  12. muggen

    muggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag pratade nyss med Halebops kundtjänst och dom har fortfarande inte fått in trådlösa laddarna. Dom kommer inte skicka någon order som inte är komplett så har man beställt en tele med den laddaren får man vackert vänta tills den kommer in eftersom dom inte kan dela på ordern. Dom sa den skulle komma in i lager imorgon eller i början av nästa vecka..
     
  13. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag skulle gärna fortsätta använda Tele2 dom har bra mycket bättre täckning på mitt jobb men tyvärr är dom dyra som satan just nu. 399 på 3 för en g3 med tre fria månader och tele2 tar 524 för mindre surf.
     
  14. Jöns

    Jöns Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är ungefär samma svar som jag fick, men fick ingen tid på när de kommer in.
    Dock sa de att de kan separera det men då måste man avboka ordern och starta en ny utan laddaren.
    Men det skickas ju ändå inte idag så det spelar ju mindre roll, får ju inte det innan helgen hur man än gör så man kan lika gärna vänta.
     
  15. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag fick min lur från tre idag, står i laddaren just nu.
     
    DroidJunkie gillar detta.
  16. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Vart kan man lösa G3 från butik i Göteborg? vart ingår trådlös laddning? Hade vart gött att ha mobilen till helgen.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  17. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Fick du laddaren i samma paket som telefonen?
     
  18. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Trådlösa laddaren ingick när man beställde från tre.se innan men jag vet inte om de har kvar den dealen.
     
  19. Rudie

    Rudie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2013
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Laddare ingår hos Tre, kolla i deras butiker om dom har den inne!

    Annars verkar det finnas rätt bra tillgänglighet på telefonen i alla butiker.. Både Siba, Phonehouse och Netonnet tex har välfyllda lager..
     
  20. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Laddaren ingår bara online hos tre inte i butik sist jag var inne och pratade med butiken i Södertälje i måndags.