Problem: Nexus 4 startar om hela tiden

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Saliciouscrumbs, 19 apr 2014.

  1. Saliciouscrumbs

    Saliciouscrumbs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tjejen har en Nexus 4 och hon har börjat märka av att den stänger av sig själv några gånger per dygn. Hon har senaste stock android.

    Jag vet att det inte är mycket att gå på: men har ni någon aning vad det kan vara?

    Mobilen köptes i mars 2013 så hon har haft den i 13-14 månader.
     
  2. dlarah

    dlarah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Köpte en google nexus 4 till min mamma, och hon har samma problem. Blev bättre ett tag men nu är det riktigt illa igen. Efter den stänger av sig nu måste man ha laddaren i för att få liv i den..

    Det jag inte förstår om detta nu har något med os:et att göra borde väl väldigt många ha detta problemet eller rättare sagt hur kan vissa inte ha problemet? Nu kommer ju iof 4.4.3 uppdateringen som skall fixa problemet, annars blir det att skicka tillbaka den helt hopplöst att ha en telefon som bara stänger ner.
     
  3. Zteam

    Zteam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har du provat att fabriksåterställa luren?
     
  4. dlarah

    dlarah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja flera gånger men problemet dyker upp igen. Hade underlättat om man enkelt kunde se en logg på vad som smäller om det t ex är en speciell app..
     
  5. Zteam

    Zteam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    System Tuner kan visa logen, men du kommer inte åt log-filen från kerneln utan root.
     
  6. dlarah

    dlarah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade in telefonen som var ett demoex från Bazula. Först fick jag beskedet att LG:s verkstad ansåg att någon hade öppnat telefonen och lagat den felaktigt och att garantin därför inte gällde. Sedan efter jag klagat lite erkände Bazula att telefonen varit inne hos LG:s serviceverkstad innan jag köpte den. Nu väntar jag på besked. Jag tycker att man borde blivit informerad, även fast det är ett demoex, att enheten varit defekt och lagad. Hade inte köpt den då.
     
  7. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 903
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Frågan är ju om det var ett demoex över huvud taget. Att sälja ett demoex är nog lönsammare än en begagnad...
     
  8. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej. Både jag och frugan har varsin nexus 4. Hennes har strulat under våren med spontana omstarter. Jag har provat blåsa om den, men det har inte hjälpt. Sen, vid efter ett tillfälle då den spontanomstartade säger frugan "- Varje gång det startar om så får jag en notifikation om att den ladda hem någon app eller liknande". Det får mig att gå in i google play-inställningarna där jag upptäcker att den står på att automatiskt ladda hem uppdateringar till appar hon har installerade. Jag stängde av denna auto-uppdatering, och sedan dess (över 1 månad tillbaka) så har hon inte haft en enda spontanomstart.
     
  9. marges

    marges Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Övrigt:
    Sony KDL-55W808C
    Chromecast with Google TV
    Chromecast Audio
    Bra tips! Har nämligen samma problem här. Min Nexus 4 fungerar fint medan sambons stänger av sig själv med ojämna mellanrum. Detta med automatiska uppdateringar hjälpte dock inte i vårt fall. :(

    Har testat mängder av olika åtgärder utan framgång. Är ju ganska tidskrävande att felsöka eftersom det ibland kan gå en vecka utan problem, för att sedan strula flera gånger på en dag. Problemen kom efter KitKat.
     
  10. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    problemen tillbaka (eller de försvann aldrig riktigt)

    Frugans nexus 4 strular, på samma sätt fortfarande som många andra här beskrivit. Den väljer att dö/stänga av sig själv, ofta flera gånger om dagen. Det finns ingen logik alls i när det händer. Ibland medan hon använder den, ibland när den varit i standbylägen och hon ska väcka den. Det finns inget mönster alls att gå på.

    Jag mailade LG om detta iom att den är över 1 år gammal, men inte över 2 år. De gav mig länk till ett av deras serviceställen och bad oss kontakta dem för vidare hjälp.

    Så nu ska jag göra det. (så fort min nexus 4 kommer tillbaka från service efter att touchen helt flippat ur out of the blue).

    Det är som något magiskt; så fort våra lurar slår över 1 år, så börjar de sakta strula. Precis som om det vore inbyggt.