Hur tycker ni att Google Music hanterar svensk musik?

Diskussion i 'Google Play' startad av Geggan, 3 jul 2014.

  1. Geggan

    Geggan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Sen All Access blev tillgängligt i Sverige har jag stört mig på att den är väldigt dålig på att sätta ihop radiostationer för svensk musik. Vad jag än börjar på för låt känns det som att den vevar gamla Gyllene Tider, Ulf Lundell, Bo Kaspers Orkester, Cornelis Vreeswijk och annat i samma stil.
    Jag förstår inte hur den väljer. Om jag börjar på Markus Krunegårds nya låtar vill jag väl för f*n inte höra Orup och Wilmer X.

    Hur upplever ni att den hanterar svensk musik?
     
  2. Hamster

    Hamster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    jag kan nästan inte annat än hålla med dig, utifrån min nuvarande spellista som jag körde radio ifrån för att få fram fler låtar till spellistan för att anpassa den lite bättre får även jag in Bo kasper, Orup, Gyllene Tider och andra gamla dängor som gärna får vara bortglömda enligt min mening.
    tror dock att det fungerar lite som spotify's radio att en får ge en "tumme upp" eller "tumme ner" för att förhoppningsvis slippa höra låtarna en inte vill höra.
     
    Last edited: 5 jul 2014
  3. twonkey

    twonkey Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    är förvånad över hur dålig sökfunktionen är med tanke på att vanliga googlesök nästan alltid prickar rätt. ett exempel är då jag skulle spela en låt av Broiler, har inte hört han innan och fick bara träff om jag sökte på både artist och låt. klickar man sedan vidare på broiler (när en låt spelas) kommer man bara till en tom sida där det står "okänd artist".

    Efter att ha sökt ett tiotal gånger börjar låtarna iaf dyka upp i sökresultaten