Ny/Beg lur till mor min.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av sj6, 7 jul 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. sj6

    sj6 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Hej

    Har letat som en tok både efter kinamobiler, begagnat och budget i Sverige. Min mor fick en hjärtinfarkt och i detta tappades hennes gamla Sensation i golvet. Sprucken skärm är resultatet och nu letar jag nytt/annat. Hon har inte råd själv så jag står för den. Således vill jag ha något billigt men ändå prisvärt, något som funkar. Hon använder luren till att ring, surfa, facebook och spela Candy Crush. Hon tar en del foton så en hyfsad kamera vore önskvärt. Det är allt.

    Min maxbudget är 800:- Kanske kan sträcka mig lite till om det är värt det.

    Snälla, hjälp mig!
     
  2. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Du kanske kan kolla på nån Xperia Arc eller Arc S. De verkar gå för ett par hundra på Tradera och de har riktigt bra kamera och borde fungera för det övriga hon gör också.

    För ofta har de snålat in ordentligt på kameran på de billigare telefonerna så även om det nog finns OK telefoner för ca 1000-lappen så brukar då kameran inte vara så mycket att ha.
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Skulle inte köpa en Arc eller Arc S. Otroligt mycket har hänt sedan dessa mobiler var moderna. Försök få tag på en begagnat Moto G eller en ny Moto E. Ett annat alterantiv är att köpa en kinamobil. Xiaomi Hongmi borde funka bra, den har en bra kamera. Huawei 3C är också bra. Både dessa kostar ca 1000 kr på aliexpress.

    EDIT: Om du ska köpa i Sverig är väl Huawei Y300 det bästa du kan få:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1645927

    Dock är Huawei 3C överlägset bättre än den.
     
    Last edited: 7 jul 2014
  4. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Klart de inte är några nya moderna värstingtelefoner men om man nu läste vad den skulle användas till och att man önskade en bra kamera så tror jag fortfarande att dessa lite äldre telefoner har bättre kamera än någon av de du föreslår.

    Kan man dessutom hitta en för 2-300 kr så behöver man ju inte lägga ut en så många kronor heller.

    Största problemet med dem är kanske det snålt tilltagna interna minnet för appar. Men handlar det mest om Candy Crush så räcker det nog för det spelet och några appar till.

    Annars är det kanske ett alternativ att leta efter en begagnad Sensation, som kanske inte heller kostar så många kronor begagnad.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Xiaomi Hongmi har defintivt en bättre kamera än Arc. Den är i nivå med Galaxy S3 om inte bättre. Riktigt trist att ge bort en tre år gammal mobil enligt min mening. Batteritiden på Arc lär dessutom vara kass jämfört med de telefoner jag föreslog.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.