Övrigt: [Recension] Htc One

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Droid119, 16 jun 2014.

  1. Droid119

    Droid119 Guest

    Efter att snart ha haft telefonen i en vecka så måste jag dela med mig utav mian upplevelser :innocent:
    Jag är grymt nöjd över hur j*vla awesome den är! Ljudet är en himla skillnad och kameran också! Påpekades att den "dög" men tycker den är betydligt bättre än från min förra nalle (Sensation). Däremot har jag fått ett problem, Wifi stängs av automatiskt och påstår att nätverket är "utom räckhåll" fast routern är ca 25-30meter ifrån mig och signalstyrkan går ner till "dålig". Gjorde en jämförelse med min Sensation, och Sensation har betydligt bättre signalstyrka än HTC One. Testat att ominstallerat routern, fabriksåterställa telefonen och rensat cache från recovery utan framgång, någon som vet någon "fix" eller måste jag skicka in den på service? Vilket hade varit surt. Men i övrigt, grymt nöjd :teeth:
     
  2. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Dum fråga kanske, men har du uppdaterat den? :)
     
  3. Droid119

    Droid119 Guest

    Ja, förlänge sen :P
     
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det finns många routrar/routerinställningar som inte funkar bra med alla mobiler.
    Kolla med andra routrar och experimentera med inställningar i routern först.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  5. Droid119

    Droid119 Guest

    Problemet var ganska vanligt tydligen, skickar in den och kommer få en ny.. :innocent:
     
  6. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Se där, man lär sig nått nytt varje dag! Hoppas du inte får problem med detta på den nya också då eftersom det är "ganska vanligt".
     
  7. Droid119

    Droid119 Guest

    Sök bara på "HTC One m7 WiFi disconnect/ HTC One m7 WiFi issuess" :P

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk
     
  8. Droid119

    Droid119 Guest

    Update: även andra luren var det fel på och frågade Netonnet om jag fick byta till en annan likvärdig och det fick jag. Jag var så otroligt nöjd med den fast wifi fckade sig valde jag att gå över till samsung.. :/

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk
     
  9. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Detta tycker jag tyder på att felet låg hos dig. Inkompatibilitet mellan telefoner och routrar eller routerinställningar är inget ovanligt.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  10. Droid119

    Droid119 Guest

    Har flera telefoner i hushållet och alla andra har utmärkt wifitäckning förutom HTC One så nej problemet låg inte hos mig dessutom var jag inte ensam om problemet. :)

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk
     
  11. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Tradeoff med metalltelefoner, tyvärr. Nu kommer ju inte forumets HTC-fanboys erkänna det men så är det. Metall dödar signaler rätt bra och de pyttesmå ingjutna plastremsorna gör visserligen situationen bättre men så klart inte fullt så bra som en plastlur.

    Sent from my HTC One using Tapatalk
     
  12. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Och ändå har min m7 bättre signal en s3an vi har med. Fast det är väl Samsung dom strular kanske. Får mycket bättre fart med HTC en den. :-)
     
  13. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det är ju istället så att man använder bakstycket som antenn. Plastränderna är enbart utsmyckning inlagt i små urfräsningar.
    Men detta kan väl forumets hateboys inte inse. :)
     
  14. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Word. Fast plastränderna är inte enbart utsmyckning, dessa hjälper antennerna.
     
  15. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Om man tittar på bakstycket inifrån så är det hel och oavbruten aluminium så jag förstår inte hur dessa små utanpåliggande plastränder skulle kunna hjälpa antenndelarna som är avstämda att tillsammans med bakstycket utgöra antenn.
    Kort sagt så är det så att bakstycket agerar antenn.
     
  16. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Whoa, taskig stämning i den här tråden.

    Jag har också läst att plastdetaljerna hjälper med nätsignalen. Jag tror faktiskt inte att det enbart är utsmyckning.

    Om man tittar på påstådda läckta bilder på iPhone 6 kan man se att metallchassit har samma typ av plastrader. Jag kan inte svara för att dessa bilder är äkta, men i min mening utesluter detta att plasten enbart är för utsmyckning.

    [​IMG]
     
  17. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Den vänstra hoppas jag är iPhone 6? Den högra ser ut som iPhone första eller andra generationen. Jag är inte insatt dock.
     
  18. inact_0030

    inact_0030 Guest

    OK, även om det skulle vara på detta vis så agerar bakstycket antenn och är alltså inget hinder som någon här ville göra gällande.
     
  19. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag vet inte. Jag minns att en iphone modell hade problem med så kallat Death Grip. Om man höll luren på ett visst sätt så dog signalen helt. Förklaringen var att det var pga metallchassit.

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
     
  20. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det var iPhone4 och det inträffade när man höll över den lilla bryggan på kanten mellan de två aluminiumstyckena i ramen. Detta ändrade på ett ofördelaktigt sätt impedansen i antennen, eftersom denna ram är just antenn. Detta fixades i iPhone 4s. Dessa lurar har en glasskiva som bakstycke.
    På HTC One har man utformat antennen så att den dynamiskt använder underdelen ELLER överdelen av bakstycket till antenn vid telefonanvändning beroende på hur man håller luren.
    WiFi och BT-antennerna finns däremellan och då de flesta stöttar luren uppe eller nere funkar detta mycket bra.