Problem: Uppdatering raderade hemskärmar

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av drac, 13 jul 2014.

  1. drac

    drac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick en mindre uppdatering och alla mina hemskärmar återställdes till tomma hemskärmar. Widgetar, program och mappar försvann. De finns kvar i programbiblioteket men är borta från hemskärmarna.

    Nu är jag ny med m8:an och hade precis lyckats att få den som jag vill ha den. Finns det något enkelt sätt som jag missat för att återfå min tidigare setup?
     
  2. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Det hände mig också. Två gånger dessutom.

    Lyckligtvis hade jag säkerhetskopierat med HTC Back-up så jag körde bara en återställning. När den är klar, och man har gått igenom processen med uppdatera appar och dylikt så får man en prompt som frågar om man vill återställa hemskärmarna.

    Jag vet tyvärr inte varför hemskärmarna nollställs efter uppdateringen dock.
     
  3. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Åh den där skiten fick jag också! Vad fan skulle det vara bra för egentligen? Hade precis fått mina hemskärmar som jag ville ha dem och så kommer en uppdatering som raderar allt. Kul...
     
  4. drac

    drac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Följde rådet om att backa upp telefonen den här gången. Visste inte att det var inkluderat av htc. Bra, men det kanske finns en anledning.

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk