Fråga: Sitter er volymknapp löst?

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av -WR-, 20 maj 2014.

?

Sitter sin volymknapp löst?

Poll closed 20 maj 2015.
  1. Ja. Jag har/ska byta ut den.

    4 röst(er)
    11,8%
  2. Ja, men det är inget som stör mig.

    14 röst(er)
    41,2%
  3. Nej, den sitter fast men inte hårt.

    8 röst(er)
    23,5%
  4. Nej, den sitter hårt.

    8 röst(er)
    23,5%
  1. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    sorry, dubbelpost
     
  2. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Blä :(
    Tele2 lovade mig en ny M8 tills i fredags och de skulle ringa mig och påminna om att ta med låda och allt så skulle jag få en ny guldig M8. Nu är det arla sonntag och jag sitter fortfarande med min gamla volymknappsglappande M8 :cry:
    (knappast värdo info, jag vet, men jag är grinig på Tele2 och vill gnälla lite)
     
  3. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Tele2 har 2 veckors DOA iaf.
    Dom sa till mig i butiken när jag bytte min att "hoppas att detta exemplar är bra annars ses vi snart igen" :P
     
  4. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Que? Två veckor hos Tele2? De sa till mig att det var en vecka??

    EDIT:
    Rätt mkt off topic men det här var för kul för att inte dela med mig av...
    Ringde nyss Tele2 kundtjänst angående mitt serviceärende eftersom de i butiken hade lovat mig en ny M8 tills i fredags. Nu är det måndag och jag har ju inte hört något från dem, och butikerna har ju inga direktnummer så därför ringde jag kundtjänst. Killen jag pratar med där kunde dock inte ens hitta något serviceärende i mitt namn (knas...) och han rådde mig att vända mig till butiken istället. Jag frågade då om han hade något direktnummer till butiken och numret han yrvaket ger mig är 0772-252525... Exakt samma nummer jag ringde till Tele2 kundtjänst :D
    Jag börjar skratta och frågar om det inte var det numret jag hade ringt nu, och killen låter helt borta, men ursäktar sig och låter mig vänta kvar medan han går och frågar en kollega. När han kommer tillbaka sitter jag och fnissar i luren och jag börjar skratta åt honom när han säger att jo, det var tydligen det numret jag hade ringt. Jag kan inte sluta skratta åt honom men han säger i en något generad ton att jag får åka ner till butiken och snacka med dem där istället. :teeth:
    Sitter fan fortfarande och fnissar åt stackars Tele2-killen som lät så yrvaken och förvirrad :D
     
    Last edited: 14 jul 2014
  5. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Tele2 sa till mig och tjejen när vi var där inne i april och hon skulle DOA sin M8 att man inte längre kunde göra det bara så där. Utan de var först tvungna att höra av sig till mobiltillverkaren för att se om det var okej. Detta trots att det helt uppenbart var fel på hennes telefon.

    Verkar ju vara skitsnack ser man nu. Vi fick iofs en ny men det var krångligt, men jag är förbluffad över hur säljarna står och hittar på egna saker i butikerna.

    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
     
  6. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Ja du jag märkte själv att Tele2-säljarna hade noll koll nu när jag DOA min förra veckan. Först påstod killen att jag inte kunde DOA pga ett sådant futtigt fel eftersom mobilen fungerade fint i övrigt, men fem sekunder senare erkände han att han inte var säker på hur reglerna var. Han fick ringa Tele2 i Sthlm (huvudkontoret antar jag) och fråga hur han skulle göra. Ändå har den killen jobbat där ett bra tag, honom kände jag nämligen igen från när jag skaffade HOX för snart två år sedan. o_O
    Dock så var det väl inte känt då i april att volymknappen var lös från början. Kan ju ha varit därför ni fick det svaret?

    Har en kompis som har jobbat som säljare i en sådan där butik och han säger att det vanligaste de gör är att hjälpa okunniga människor med alla abonnemang (tv, bredband, telefoni), plus alla som tecknar nya avtal för att få mobiler. Garantiärenden och DOA hör tydligen till ovanligheterna :ehm:
    Är för övrigt ett stressigt jobb som han hatade varje sekund av.

    Nu har jag iaf fått min nya guldiga M8 :) Hämtade ut den igår. Tyvärr kort lycka: nya M8ans volymknapp är precis lika lös som på den gamla, och detta utan att jag ens vidrört den nya. Riktigt jävla trist och surt men vette fan om jag pallar DOA igen.
     
    Last edited: 15 jul 2014
  7. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Otroligt att det ska vara något fel varje år.

    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag skulle vilja påstå att den lättrepade kameralinsen är ett större problem. Jag har läst om det en hel del på XDA men trott att jag inte var berörd då jag bara hade fått en liten repa på linsen då (som jag såg). Men nu när jag tittar noga på den i vinkel mot solen så ser jag att jag har massvis med små små repor över hela linsskyddet på denna korta tid även om jag alltid är rädd om telefonen.

    Så säkerligen så kommer mina foton tids nog också börja bli lite märkliga som man har sett exempel på och antingen skicka in telefonen på service (då detta blitt ett erkänt problem tydligen) eller göra en fulfix själv som många har gjort med tandkräm etc. och polerat bort det skyddande lagret på linsen som repas så lätt.
     
  9. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Det går på mindre än en minut att fixa själv. Ta en mjuk trasa och en liten droppe skärmrengöring eller fönsterputs. Gnugga ordentligt. Klart!
     
    dannejanne gillar detta.
  10. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Frågan är vad som räknas som löst. Visst min sitter lite löst så till vida att den går att rucka lite lite i sidled. Men det är inte så att den vippar fram och tillbaka likt en gungbräda. Den sticker ut max 1 mm skulle jag tro.

    Detta beteende med att den går att röra lite lite åt sidorna har dock powerknappen också ser jag. Dock sticker den ju ut ännu mindre.

    Känner ingen som har en M8, men tänkte ta en sväng förbi tele2-butiken när jag har vägarna förbi och känna på deras demoex. Är jag tveksam så kollar jag flera butiker.

    Vill ju absolut inte byta min då jag är supernöjd med allt annat, verkligen en supertelefon och speciellt orolig är jag inte. Men skadar ju inte att kolla upp det och jämföra med lite andra telefoner ändå.. :innocent:
     
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Okey om det är så busenkelt så är det ju bara att ge sig på det själv när det blir dags :)
     
  12. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Min är så lös att den rasslar när jag skakar mobilen. Dock orkar jag fan inte bry mig nu. Ramlar den av så får jag väl kräva reparation och ta plågan med att vänta då, men nu vill jag bara ha min M8. Orkar inte DOA just pga väntetiden (i och med att jag ska ha den guldiga som ingen ÅF har i lager).

    Demoexen är helt klart ingen bra jämförelsemobil. Där hittar du garanterat lösa knappar.
     
  13. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Samma här men i ärlighetens namn så bryr jag mig inte om det över huvud taget. Perfekt exemplar för övrigt. Jag hör den aldrig rassla om jag inte försöker framkalla det.

    Sent from my One M8
     
  14. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Nä precis samma här. Så då är det ju sak samma :)
     
  15. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Samma här. Hade inte reagerat alls på knappen om jag inte hade läst om problemet. Jag tror f.ö. att många M8-användare hade varit lyckligare om de inte hade läst på forumet. Man kan ju hitta fel på precis allt om man letar tillräckligt länge. Varför leta?
    Det gäller ju givetvis inte de som verkligen har haft "riktiga" problem.
     
  16. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Jag har varit i två butiker nu och provat volymknappen och de demoexemplaren har varit helt ok. Känns som ett överdrivet problem. Någon som varit med om att den slutat fungera?

    Sent from my HTC One S using Tapatalk
     
  17. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jo faktiskt. Om jag inte hade läst om volymknappen så hade jag nog inte tänkt så mkt på det. Hade väl bara tyckt "oj vad lös den var, jaja det ska väl vara så..." typ :ehm:

    Nix, men är liiiite nojjig för det :scared:
     
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Nej jag har då inte läst om någon som knappen har lagt av för. Men om den nu skulle göra det för någon så behöver det ju inte betyda att det är pga att den sitter lite löst. En knapp kan ju så klart faila även om den skulle kännas hur fast som helst. Ser inget direkt samband där för det är väl metall mot metall typ. Tror inte det kan gå sönder lättare bara för att den fladrar lite.
     
  19. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Sluta fungera gör den nog inte nej. Men på en del M8s är knappen så lös att det lätt kan komma in en tråd där, typ från tröja/byxor, och på det viset kan knappen nog ryckas av. Något att tänka på om man inte har skal på skönheten.
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag kör alltid caseless! Det är ju synd och förstöra utseendet på denna skönhet! Håller med om din signatur förresten. Jag har aldrig varit så nöjd med en annan telefon som den här. Sjukt galet nöjd på alla sätt och vis! Gått igenom över 10 telefoner på 3 år men den här har jag inte haft minsta lust att byta ut någon gång och kommer nog att känna så ett bra tag till tror jag.

    Det enda jag ser fram emot är en eventuell Nexus 6 som har likvärdig batteritid och laddad med L.