Ny telefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Helgen, 18 jul 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Och vad exakt har du rökt på, kan man undra? Det är stora skillnader mellan One M7 och One M8. M8 är mer avlång som en fjärrkontroll, och (enligt mig) för rundade hörn så det var tvugna att flytta in frontkameran mer mot mitten. Dåligt designval (enligt mig), då det (enligt mig) ser bättre ut att ha frontkameran i ett av hörnen.

    Sen den dumma loggan (som det sitter elektronik under). Varför skulle de lägga dit mjukvaruknappar? De kunde (enligt mig) kört vidare med de kapacitiva knapparna som M7 hade.

    Jag hatar egentligen bezels men gjorde med M7 ett undantag i och med att det är så sjukt najs med stora framåtriktade högtalarna, men den där HTC-loggan skär som ett rakblad i ögonen. Både M7 och M8 har (enligt mig) för mycket dödyta kring skärmen. Om man kollar ser man ju en tydligt svart rad som omsluter hela skärmen.

    Vi (eller, i alla fall jag) kan gotta oss i att snubben som var ansvarig för designen har lämnat företaget och nu kan man då säkerligen få en bättre (i överlag) design.

    Samsungs Galaxy S5 ser betydligt bättre ut, utseendemässigt. Sen att mjukvaran får en att må illa är en annan femma. I stort sett inget klår Sense.
     
  2. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Jag tycker helt klart Vanilla Android slår den :)
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    HelgenHelgen; Vad vill du ha i en mobil? Ifall du gillar många megapixlar ska du inte välja M8.

    Sett till enbart flytet så är Vanilla Android helt klart objektivt bäst, men Sense flyter på jävligt bra ändå.
     
  4. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag har båda två. De ser nästan likadana ut. Det du anmärker på är detaljer. Jag håller faktiskt med dig i samtliga punkter, framförallt om knapparna och den störigt placerade frontkameran. De borde ha skippat on-screenknappar.

    Men du sitter helt klart på ett oproportionerligt stort hat gentemot HTC. Vad har de gjort mot dig för att förtjäna det? Måste ha varit något riktigt allvarligt.

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
     
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Den designansvarige har som sagt lämnat HTC, vad jag läst. Om det var självvalt eller om denne fick sparken är oklart. Vi kan då hoppas på omtänkt design och då bättre (eller värre...?) designval.

    Ja, vad kan de ha gjort, tro? Lanserat en mobil jag gillar (M7) som var så otroligt felad så det finns inte. Glapp, lösa knappar, intryckta knappar, röd/lila/blå kamera, grön kamera, lossnande delar (lossnande delar har dock ej hänt mig), ojämna kanter/ojämn display, med mera.

    Jag hade in min mobil på reparation tre gånger och får nu bestämt nöja mig med svampig-ish volymknapp, samt småglapp/ojämnheter här och var.

    Detta är den första luren jag har haft så otroligt mycket problem med och jag har månmga gånger haft tanken att skicka den in i väggen, men är man arbetslös så finns inte det direkt på kartan. Jag bytte min första M7 mot en S4 hos Netonnet och spenderade en månad med den och fick nog av Samsung, så jag sålde den och köpte en M7 igen, och även den var felad som många.

    Ett bränt barn skyr elden, kan man väl säga. Sen så tycker jag som redan nämnt att M8 inte är något vidare. Det spelar också in. För min del får mobilen gärna vara plast, så länge plasten är bra och inte oljig och flimsy.
     
  6. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Haha Ascii gott ägd, har inte haft något fel på min m7. Min bror har en felfri med. :-)
     
  7. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Ägd? Varför då? Skatta dig lycklig då, om du har en felfri One. Finns gott om dåliga för att vara en majoritet.

    Sent from my HTC One using Tapatalk
     
    Sweden2 gillar detta.
  8. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Var inte så allvarlig där Ascii ju...
    Behövs mer oseriöst istället för massa ot gnäll :-P
     
  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det är väl inte OT, direkt? TS frågar om det är värt att skaffa en HTC, och jag ger min input varför man inte ska skaffa en HTC. :P

    Men jag är ju "bränd" sen tidigare och TS kanske kan våga satsa på HTC och hoppas på det bästa, vad vet jag? Jag är inte så sugen på att skjuta mig i andra foten. :teeth:
     
  10. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Alltså, gör om, gör rätt. Vad är det för mening med att förstöra TS tråd med ett helt ointressant småtjafs? Kan ni int hjälpa till så håll er borta från tråden. Det finns en sandlåda. Använd den.

    Vi kommer dela ut semestrar snart för detta börjar bli löjligt.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
     
    Joiis och pacmeyer gillar detta.
  11. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Hehe skön kommentar och dagens garv :innocent:
     
  12. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Ascii, jag kan förstå att du lackar på HTC efter den där skiten. Men jag måste säga att jag har haft M7:an i över ett år, och den är lika awesome nu som när jag köpte den. Kameran blir lila i mörka miljöer, men jag har aldrig orkat bry mig om att claima garanti på det. Känns bara som en petitess i sammanhanget.

    Sen måste jag säga att jag är helt övertygad om att majoriteten INTE är felaktiga, som du säger, utan tvärtom så är majoriteten fullt fungerande, perfekta exemplar. Som min.
     
  13. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Ascii och -WR- skall nu ta och krama om varandra och sprida vänskap på Swedroid. Tycker jag :)

    För att gå tillbaka till TS fråga: ja det är HTC alla dagar för mig. Samsung tycker jag är helt ologiska i sitt interface... :ehm: Har iofs aldrig haft en Samsung men när jag har testat kompisars Samsungs så tyckte jag att det kändes onödigt invecklat. Dock ett snyggt interface.

    Iphone skulle jag aldrig i livet skaffa. Hatar iphone. Ful mobil på både utsida och insida. Alla Apple-produkter känns sterila typ. Inget för mig.
     
    indika gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.