OnePlus One

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av SWEUP, 5 mar 2014.

  1. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Då missförstår du nog. Är själv här av en anledning men vill veta varför den är så populär. Har själv inget intresse av den men respekt för de som har det men varför.
     
  2. LÖVTRÄ

    LÖVTRÄ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL
    Varför man vill ha den ?
    För att specsen matchar en mobil för 5-6kkr medans den kostar under 3kkr och att cyanogenmod är grymt.
    Läs en recension eller sök på youtube, kan väl inte vara så svårt.
    http://lmgtfy.com/?q=oneplus+one+review

    Det är en av de bästa telefonerna på marknaden och den kostar hälften av konkurrenterna, därför vill folk så gärna ha den.
    Ingen magi, inget hokus pokus.

    Tack ! :)

    Ingen toppmodell överhuvudtaget alltså och inget alternativ om man vill ha en av de bästa lurarna på marknaden.
    Hade hellre haft kvar min Nexus 4 än byta till denna coolpad
     
    Last edited: 18 jul 2014
  3. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Ingen aning och bryr mig inte heller. Kul att ni hittat en lur som intresserar och engagerar. Själv har jag inte telefonen mer än 6 mån-1år och håller mig på en annan nivå som ändå täcker mina behov väl. Cyanogen finns väl som custom rom till massor av modeller.
     
  4. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Då har jag fått de svar jag sökte.
     
  5. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Det är riktigt bra tycker jag, passformen är perfekt. Märken ingen försämring av tryckkänsligheten på skärmen och den är glasklar. Klart värt sina 60 kr eller vad det nu kostade.
     
    fruktsallad gillar detta.
  6. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Sweet, det där låter ju perfekt. Tror att både jag och Zeel skulle uppskatta en sån. Finns som vanligt en uppsjö varianter på ebay - har du kvar länken till den du köpte?

    Och - inte oviktigt - det råkar inte vara så att skyddsglaset är en fingeravtrycksmagnet som vissa är? Dvs att skärmen ser grisig ut typ 100% snabbare än förr? :-P

    Tack för hjälpen!
     
  7. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 634
    Mottagna gillanden:
    399

    MINA ENHETER

    Både spigens glasskydd och nilkins som jag beställt nu har olefobisk behandling, exakt som glaset på telefonen. På min S4 märkte jag absolut ingen skillnad alls.
     
    fruktsallad gillar detta.
  8. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 634
    Mottagna gillanden:
    399

    MINA ENHETER

    Varför sådan kass attityd? Att du inte delar våra åsikter gör det inte automatiskt okej att du beter dig illa. Om du inte bryr dig, fråga inte då. Om du vill ha svar, argumentera inte emot då. Ingen här delar din åsikt om att senaste versionen av operativsystemet, väl tilltaget ramminne, mycket lagringsutrymme, högupplöst skärm, bra batteri och 4G är onödigt. Du pratar om att man inte ska döma någon man inte känner, jag tycker det är precis vad du gör.
     
    fruktsallad och Seamless gillar detta.
  9. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    På vilket dätt är det kass attityd och på vilket sätt beter jag mig illa? Skrev ju att det var bra att ni hittat en lur som engagerar och som många uppfattar som fantastisk. Det är den säkert oxå men inte för min del i dagsläget då jag håller mig på en annan nivå. Var och en måste ju kunna uttrycka åsikter och diskutera ämnet i ett forum.
    Jag vill veta varför hypen är som den är och det har jag fått svar på som jag tidigare skrev. Anser du att mina inlägg är kränkande/nedvärderande föreslår jag att du vänder dig till admin.
     
  10. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Inget hände innan helgen,då får man väl hoppas att den kommer innan nästa helg bara :/ Vore tråkigt med nästan två veckors leveranstid
     
  11. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 634
    Mottagna gillanden:
    399

    MINA ENHETER

    Lägg inte ord i mun på mig tack, inte en enda gång har jag påstått att du kränkt eller nedvärderat. Jag nämnde kass attityd, och det är min åsikt. Du nämnde ju något om att man måste få uttrycka åsikter..
     
  12. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Vi har ju redan konstaterat att de lyckats med marknadsföringen. Opo har fått förjävla bra valuta för pengarna för marknadsföringen jämfört med HTC och samsung.
     
  13. Selfmademan

    Selfmademan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är det någon som har märkt av dålig mottagning på sin one telefon? Jag har märkt att den är betydligt sämre än min S3. Idag på ett ställe hade jag noll mottagning där jag brukar ha mottagning i vanliga fall med min S3a. Är det något som brukar kunna bli bättre med uppdateringar av mjukvaran?
     
  14. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Har du 64GB eller 16? Är väl lättaste sättet att se om det är en Kina-version eller ej.
     
  15. Selfmademan

    Selfmademan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har en 16 gigs kinaversion med CM 11 m8 bacon, kör ej 4G.
     
  16. dt52810

    dt52810 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har en internationell version, Hemma har jag alltid full mottagning, men det hade jag med S3 också, jag var dock hos en bekant nyligen där jag brukar ha dålig motagning (med min S3) men med min OPO så är det *bättre* mottagning.

    DÄREMOT har jag märkt att den låser sämre på satelliter än vad S3 gjorde.

    Eller skillnaden egentligen är att den är väldigt känslig om man är inomhus, med S3 fick jag utan problem 12-14 st låsta satelliter inne i sovrummet och i princip överallt i lägenheten, OPOn låser först om man flyttar den närmare ett fönster.

    Men mottagningen anser jag vara bättre på min OPO än på min S3.

    Om jag jämför den signalkartan man får i batteriinformationen så är det mycket mer grönt än det var tidigare. Jag kör taxi så jag är på väldigt många ställen och det har aldrig varit såhär mycket "grönt" på signal.
     
  17. Selfmademan

    Selfmademan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    [yoQUOTE=dt52810;1573449]Jag har en internationell version, Hemma har jag alltid full mottagning, men det hade jag med S3 också, jag var dock hos en bekant nyligen....... [/QUOTE]

    Okej. Tack för din input. Antar att du kör Cm 11S. Hoppas det är min CM11 m8 som gör att jag har lite taskig mottagning. För inte borde det skilja hårdvaromässigt mellan våra telefoner som skulle påverka mottagningen?
     
  18. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    1700 MHz är vad som saknas jämfört med internationella och det används vad jag vet inte i Sverige.
     
  19. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Vet inte men när jag går i full scren läge med landspaläge försvinner navbar och det finns bara google sök. Kör Androin L theme men försvann för bara några dagar sen eller är det en bugg?

    Edit. Det var en inställning i gravity box, unticka show android L navbar så försvann det.
     
    Last edited: 20 jul 2014
  20. bg_nicko

    bg_nicko Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Ni som har köpt opo från aliexpress.
    Vad har ni för CM versions nummer?