Diskussion: Batteritid

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Stromma, 29 maj 2014.

  1. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Har ingen statistik på min användning just nu, men har gått från en G2:a till en G3:a och tycker G3:an håller bra. När jag hade läst här var jag lite skeptisk, men batteriet håller mycket bättre än förväntat. Skärmen är inte alls så ljussvag som många påstår, anser jag. Den är kanske inte lika ljusstark som G2:ans skärm, men faktum är att jag kör samma ljusstyrka på min G2:a som på min G3:a och jag såg skärmen ganska bra när jag satt nere i solstolen på stranden idag..
    Jag kör 50% (ej auto, utan statiskt) i ljusstyrka.

    Kan även rekommendera LG:s egna skal "Circle wireless charge" eller vad det heter.. Man tar ju helt enkelt bort den vanliga baksidan och ersätter med detta och får ett skydd för framsidan då med. Cirkeln i skalet fyller absolut sin funktion om man vill svara i telefon, läsa inkomna sms m.m utan att behöva öppna skärmskyddet. Klockrent!
    Svinnöjd med min G3:a! :)

    (Finns även samma skal fast utan den trådlösa laddningsdelen.. Den kostar något mindre. Men tänkte beställa en trådlös laddare också, lite smidigt att slippa plugga in sladd :)

    EDIT: Även imponerad av hur pass bra kort kameran tar i mörka miljöer. Klart bättre än vad G2:an lyckades med! Visst, en vanlig kamera tar ju bättre kort men för att vara en mobil är det fasen grymt bra!
    Sen att kameraappen saknar ISO-inställning och mycket andra bra-att-ha-inställningar suger ganska mycket dock.

    EDIT2: En liten tanke.. G3:an har ju utbytbart batteri.. För alla som vill ha bättre batteritid än standard borde det ju komma typ kraftfullare batterier som ger längre batteritid? Har det ju brukat göra till många telefoner med löst batteri. :)
     
    Last edited: 21 jul 2014
    breaking_paul gillar detta.
  2. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Dolda menyn?
     
  3. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    3845#*855#

    Modem settings
    LTE only

    Allt testas på egen risk! Observera att andra ändringar kan "brick" din enhet!
     
    breaking_paul gillar detta.
  4. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Och hur får man tillbaka?

    Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
     
  5. psykedelisk

    psykedelisk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har gett upp att få hög SOT för länge sedan.. hade LG g2 innan jag tappade den i vattnet och orginal kanske jag fick ut 3-4h SOT och den blev otroligt varm vid surfande.. G3an däremot har aldrig blivit varm eller sänkt skärmstyrkan och jag får lätt ut 5-6 SOT om jag försöker men ligger oftast på 3h när dagen är slut men har då nästan alltid minst 35-40% batteri kvar.. Är verkligen skönt att kunna lita på batteriet vilket jag inte kunde med G2an då man aldrig visste om den blev varm i fickan och dödade batteriet..

    I det hela vill jag ha sagt att det är jävligt tråkigt att det varierar så mycket mellan samma modeller (jag hade uppenbarligen fel på min g2 men orkade inte bry mig, dock har jag haft tur med g3an).
     
  6. Fredric

    Fredric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2013
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Något som förbryllar mig är att igår låg telefonen på bordet från ca 9.30-tiden till 16.30 och då hade batteriet gått ner till 96% men under natten mellan 23.30-06.30 då jag inte heller använt telefonen hade det gått åt 17%. Det är samma tidsintervall men under natten fullkomligt åt telefonen batteri??? Någon som kan ha en idé om vad detta kan bero på?
     
  7. jullan

    jullan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne
    Är sjukt nöjd med mobilen än så länge.. Har bara haft den sedan i fredags. Det är dock synd att batteriet inte håller lika bra som g2:ans. Men men..
     
  8. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Batteriet blev en timme bättre ungefär efter uppdateringen. Strax över 5 timmar med runt 40-60% i ljusstyrka tycker jag är fullt accepterbart. Kommer från G2.

    Skickat från min LG-D855
     

    Bifogade filer:

  9. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    En annan sak som imponerar på mig ang batteri: på min gamla mobil körde jag ibland mobil hotspot, om man t ex var i sommarstugan el dyl och ville surfa på sin laptop där det inte fanns uppkoppling. Då gick batteriet åt ruskigt fort, och man var mer eller mindre tvungen att ha den på laddning för att det skulle gå att använda.

    I söndags dog mitt ADSL pga åskväder, det är fel i någon telestation och Telia tar LÅNG tid på sig att fixa det (de gissade att det skulle vara åtgärdat imorgon). Tills vidare kör jag 4g på min G3 och delar ut nätet via WiFi i huset. Dessutom såg vi film under flera timmar igår på två olika datorer där filmerna streamades över wifi:t från andra nätverksenheter. Mao rätt mycket data för g3:an att skyffla. Efter att den legat igång som hotspot i 10h i sträck hade den 40% batteri kvar. Det tycker jag är riktigt riktigt bra, med tanke på avstånden i huset och att den stor del av tiden skyfflat minst 0.5-1MB/s per enhet mellan 4 olika enheter plus 4g-trafik för surf / mail / facebook o dyl.

    Riktigt imponerande.
     
    Last edited: 29 jul 2014
    viwa gillar detta.
  10. muggen

    muggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Förstår inte hur ni får ut dom tiderna. Får ut runt 3 timmar SOT med blygsam användning med endast 3G anslutning. Ljusstyrka 45%
     
    breaking_paul gillar detta.
  11. 850-t5

    850-t5 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  12. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag är inte heller dunder imponerad på batteritiden.

    Körde med gps första gången med denna telefonen och hade en resa på 2 timmar. När vi var framme hade jag 30% batteri kvar.... Uruselt tycker jag.
     
  13. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 908
    Mottagna gillanden:
    1 312
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Jag ligger på runt 3 timmar sot rätt exakt. Är på semester i soligt land så skärmen drar säkert mer än vanligt. Innan senaste uppdateringen stängde telefonen av sig rätt ofta i solen men nu sänker sig skärmen rejält istället. Jag jämförde med min N5 och med uppfattad samma ljusstyrka, läser mkt böcker på semestern, blir det ung samma sot.
     
  14. jullan

    jullan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne
    Jag körde slut på batteriet igår, laddade i natt och upplever att det håller bättre nu. Inbillning kanske eller inte. ☺
     
  15. Fredric

    Fredric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2013
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu blir jag så trött på den här telefonen. Nu när jag vaknade och tittade på telefonen har den gjort av med ca 50% av batteriet under natten. Den hade 98% när jag la mig vid 23.30-tiden och 47% nu när jag vaknade vid 08-tiden. Kernel-Android-os har dragit absolut mest, 18%. Försökte bifoga två bilder för att visa hur det ser ut men av någon anledning går det inte att komprimera filerna.

    Likaså blir telefonen ganska varm så fort jag öppnar en websida, varierar mellan 35-47 grader så långt. Just nu är den 42 grader så egentligen undrar jag hur varma blir era och vad räknas som överhettad?

    Tillägg:
    Nu när jag skrivit detta och läst på forumet under 20 min är batteriet nere på 32%, dvs 15% till har sugits ur på denna korta tid. Skärminställningen har jag satt på 30 och auoto. Nog för att jag alltid tyckt att surfande dragit mycket men detta är ju extremt.
     
    Last edited: 2 aug 2014
  16. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hittar du ingen bov i dramat med en batterimonitor så gör en återställning. Det är garanterat en app som spökar och kolla även igenom om nån sync har hängt sig i google-settings det kan tömma batteriet sinnessjukt fort. Händer mig till och från.

    Det där som du beskriver är inget problem isolerat till just telefonen i sig det är en app-bugg och inget annat.

    EDIT: har du kanske installerat det gamla flash-paketet som inte längre finns tillgängligt? Det är en riktig mördare. genererar den så mycket hetta är det ju säkert så att nån app får cpun att rulla på högvarv tänkte jag.
     
    Fredric gillar detta.
  17. 2crueal4u

    2crueal4u Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    376

    MINA ENHETER

    Jag fick min igår och har följt tipsen här. Installerat greenify och fryst de flesta apparna. Jag har i dagsläget 88% kvar och 51 min i screentime. Tot 3.5h användning. Återkommer ikväll med screenshot på hur det ser ut. PS detta är första hela laddningen
     
  18. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag tycker batteriet håller lite längre efter uppdateringen. Kör alltid på 3g o stänger av 4g men har aldrig wifi. Får nästan 5h Screen on time och den håller från tidig morgon till sen kväll. Med hög ljusstyrka o surf, spel, forum, spotify o mail. Inte ringt så mycket kanske men sms.

    Helt klart tillräckligt för mig iaf. Jag fick inte ut mer av min G2 heller även om många verkade få mer på den
     
  19. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Finns det någon stamia läge typ som z2 har?
     
  20. 850-t5

    850-t5 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER