Idé för app?

Diskussion i 'Spel' startad av Illerr, 18 jul 2014.

  1. Illerr

    Illerr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har faktiskt tänkt att man ska göra en app och kanske försöka få ihop något bra. Frågan är bara, hur svårt är det att göra en egen app och har någon av er försökt tidigare? Hur svårt är det? Har lite småidér sådär men inget speciellt bra än så länge. Tacksam för svar!
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Ledsen att ge dig ett sådant hær svar. Men det ær helt enkelt:
    Hur långt ær ett snøre?

    Din app kan ju vara hur simpel som helst och något du løser på någon timma och något avancerat du lægger hundratals timmar på.
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Sätt upp utvecklingsmiljön på din dator och skapa någon av dina enklare idéer så är du bra förberedd när du kommer på den fantastiska (tm) idén.
     
  4. afrodeliq

    afrodeliq Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en skitbra idé för en app o hemsida, men absolut inga kunskaper inom det. Hur kan jag gå till väga?
     
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Antingen så lär du dig och skapar allt själv, släpper idén helt fri och blir nöjd att det är din idé om den blir verklighet. Utvecklare har inte tiden att stjäla din idé eftersom alla har världens bästa idé (tm), har du verklig tur så får du någon ersättning om det blir realitet av din idé.
    Sista alternativet är att fixa finansieringen och köpa in tjänsterna du behöver, här kan du själv finansiera ett bolag och försöka få med dig folk mot delägarskap. Men då kan många kräva att du ska göra något för att försvara din del av bolaget.

    Alternativ två (bara släpp ut idén i det fria) har väl högst sannolikhet att ske och det faktiskt blir något av det.

    Men om många tycker om idén, fixa finansiering (finns "gratis" pengar från staten och liknande, eller belåna dig själv om du inte har kapitalet på kontot).
     
    afrodeliq gillar detta.
  7. Solillaquist

    Solillaquist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lär dig att koda: http://codecademy.com/
     
    afrodeliq gillar detta.
  8. Knegaren

    Knegaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Att metodiskt skapa appen är väl la självklart...programmering. Beroende på komplexa funktioner etc, krävs bättre programmeringskunskaper etc. Det är något metodiskt du får bestämma dig för att träna upp och sitta mååååånga timmar för. RESPECT THE WORK.

    Sedan idén...ja den kan komma vips sådär när du tittar på en fågel som skiter....annars kan du försöka "tänka på vad marknaden behöver" vilket du kan ersätta ordet marknad med "vad för tjänst människor vill dela med varandra" således....oftast är det något som redan "finns" men du förbättrar, förnyar etc etc... så marknadsför du redligt tills "den osynliga handen" tar över och cäsh möney flow rullar in...

    Klart.
     
  9. Lazdev

    Lazdev Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Game Maker: Studio

    Om din app ska vara ett spel så kan jag rekommendera Game Maker: Studio, du kan testa gratisvarianten och om du gillar det så kan du vid senare tillfälle köpa till möjlighet att exportera ditt spel som Androidapp (Gratisvarianten exporterar till Windows).

    Mycket bra programvara som löser mycket av det tekniska åt dig så att du kan fokusera på själva spelmomenten. Dock kommer det fortfarande krävas lite kodande.

    Du kan börja med att kolla Tutorials för Game Maker på youtube så får du en bra bild av hur det funkar.
     
    Last edited: 18 aug 2014