Problem: Plötsligt försvinner allt jag installerat från market efter en omstart

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av zappa79, 10 jul 2014.

  1. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder.. Allt jag installerar från market försvinner efter en omstart, så har det inte varit förut, och jag kan inte minnas att jag gjort något som kan orsaka problemet.

    Någon som har en idé om vad som kan orsaka detta?

    Ett exempel..
    Jag går in på playstore och installerar "aldiko". Jag kan starta programmet och använda det utan problem, importera böcker och läsa dom.. Allt ser ut och fungerar som det ska. Men så fort jag startar om telefonen så är programmet som bortblåst, och jag måste installera om det igen.

    Det är alltså bara dom program som jag installerar nu som försvinner, allt som jag installerat tidigare finns kvar.
     
  2. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Löste det..
    Det visade sig att mitt externa minneskort SanDisk ultra 64gb hade gått sönder och låst sig i läs läge.. Fick det utbytt i butik och nu funkar allt som det ska.

    En fråga återstår dock.. Eftersom jag aldrig valt någonstans att nya appar ska installeras på det externa minnet, varför sker då detta utan min vetskap?
     
  3. nothingtoxic

    nothingtoxic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    AFAIK så ska inte ens appar installera sig på det externa i överhuvudtaget då google/samsung blockerat om dom nu inte har ändrat sig igen
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det installeras ingenting på det externa minnet däremot kan apparnas data efter exekvering sparas där per automatik.