Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

  1. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jo, där har ju CC en stor fördel just att du kan använda den på fler monitorer.

    Men det är väl iofs nästan den enda ;)
     
  2. goranwik

    goranwik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
  3. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hmm... Jag gillar mycket med WP men håller till stora delar med det som skrivs i artikeln och artikeln den baseras på. Dom kommer inte kunna slå sig in på mobilmarknaden. MS är verkligen under belägring på alla fronter nu. Xbox får spö av Playstation, W8 slår inte alls så mycket som dom hoppats på och WP står fortfarande och stampar. Apparna är så sjukt mycket sämre och långsammare ("resuming"........) än IOS och Android. Om dom ens släpps alls vill säga. Har väntat sedan releasen av WP7 på att det skulle lossna, men jag tror faktiskt inte på det längre.
     
    Last edited: 26 jul 2014
  4. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Har både Windows 8.1, Xbox One och WP8.1.
    De som har produkterna gillar oftast dom väldigt mycket.

    Ganska stor skillnad mellan 8 och 8.1 både i telefon och datorn.

    Xbox One erbjuder (tycker jag) en bättre mjukvaruupplevelse, i praktiken svagare grafikdel än PS4 men de är byggd på olika sätt. Flera kommande stor spel kommer köra i samma FPS och upplösning i båda konsolerna, MS har förbättrat deras mjukvara som gjort detta möjligt. De kommer med ganska stora uppdateringar ofta som ger direkta skillnader vilket jag älskar som kund, de tar även till säg feedback riktigt bra nu tack och lov.

    WP:
    Apparna är inte alls långsamma snarare blixtsnabba uppstarter, de appar jag har. Det är ju snabbheten och gränssnittet som är de stora fördelarna.
    Det finns mindre skitappar än Android är min upplevelse men samtidigt finns det bättre kvalitets appar på Android.

    Jag tror också att WP inte har några direkta intressanta mobiler för många, de har inte alls någon mångfald. Var är LG, Samsung, HTC, Sony?
    Jag vill se en LG G3 med WP liksom...
     
  5. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    LG kommer ju med en WP snart, det är väl i princip hugget i sten nu efter alla läckor!

    Vilka spel är det som presterar lika bra som PS4? Destiny är ju sämre på X1, Tomb Raider sämre, BF/Cod mfl också sämre. Har dock ingen av maskinerna men har i princip inte läst en enda recension där X1 vinner? De spel där X1 haft liknande upplösning har fpsen eller AA varit sämre. Iaf vad jag har läst.
     
  6. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Är tillbaka på WP tåget efter att ha plågats utav en trött Sony lur, är helt galet nöjd, hade en Lumia 920 innan och märkte verkligen hur mycket jag saknade WP efter att ha bytt till Android, så nu är jag här igen!
     
  7. Kenntak

    Kenntak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Intressant läsning..

    Nu klämmer jag på många tår men det är min helt egna uppfattning av Wp, de har stagnerat! Och till dagens dato finns där ingen wp lur som är intressant, inte heller finns där något ryckte?

    Över på wpcentral diskuterar dom vilt om det är värt att byta upp sig från 925 till säg Ikon/930 och svaret verkar vara nej, alla väntar på det nya bästa som aldrig riktgit verkar komma? Sedan att stänga ner massa projekt hos MS drar ju inte till sig fler app makare, inte heller när de diskuterar att köra android appar i en virtuell miljö..wy too go.

    Nu går jag nog på rätt hårt, ber om ursäkt!

    Men från 7.5-7,8 och sedan 8.0-8.1 är det i min värld minimalt med fräscha och innovativa saker, live tiles då kanske..men hur länge?

    Har själv gått hela wp serien i uppdateringar, L800, Htc8x, L920/925 och L1020 men det tog stop för mig iochmed 8.1 tyvärr...dock håller jag ögonen på wp!
     
  8. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ajj! se dig för! trampa inte på mina tår ;)! Är ju enorm skillnad på 7.5 och 8.1, kommer ihåg när jag hade min L800, älskade den men kände mig ganska låst med få funktioner, bytte senare till L920 och körde 8.0 redan där var det ju stor skillnad, mycket basic funktioner som kom och nu sitter jag med en L925 med 8.1 efter att ha bytt från en Sony Android och jag kunde inte vart nöjdare, allt bara fungerar och nu finns precis alla appar jag behöver och skönt med att kunna ändra lite på hemskärmen och få det riktigt snyggt.

    Sedan har väl aldrig Microsoft diskuterat om att köra Android appar? Detta låter verkligen inte rätt då dem är väldigt hårda med att få alla appar i ungefär samma design, men en källa skulle sitta fint :)

    L930 är ju telefonen som VERKLIGEN kan tävla mot dagens android lurar, specsen går att jämnföra med nya android lurar, helt underbar skärm speciellt i solljus, dock kräver ju inte WP särskilt mycket prestanda vilket gör att man kanske inte märker så mycket skillnad på en L925 och L930 men Android fantaster har ju alltid klagat på att WP-lurar har för dåliga specs men inte insett att det inte är lika krävande som Android men L930 ger dem svar på tal.

    För mig blir det iaf en L930 i Januari när jag förnyar mitt abonnemang men saknade WP så mycket efter att ha bytt till Android att jag fick trösta mig med en L925 sålänge.

    Kan även tillägga att de faktiskt inte stängt ner särskilt många projekt det är bara att de har lagt ihop många så att det blivit större men färre projekt.
     
    Last edited: 29 jul 2014
  9. Kenntak

    Kenntak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet

    Skönt att du kan diskutera:)

    Nja från 7.5 till 8.1 är där givetvis tillagt mer funktioner osv osv, men rent personligt tycker jag det varit små steg till allt som borde varit självklart från början. Men givetvis är wp 8.1 ett helt ok system!

    Angående android apparna på wp..dock får du själv avgöra trovärdigheten. http://www.theverge.com/2014/2/12/5404098/microsoft-considering-android-apps-on-windows

    Och ja, 930 har kanon hårdvara, inget snack! Men och nu menar jag men, jag kan inte riktigt placera mina tankar på wp, det känns precis som om något saknas varje gång jag kör wp, vad det är vet jag inte. Men jag kan inte slå mig till ro i telefonen.?! Det är kanske därför jag åtrekommer stup i kvarten för att sedan 1 månad senare gå tillbaka till android. Och då finns alla appar jag använder på båda platformar..Kanske att med android har du alltid ett alternativ. Medans på Wp får du gilla läget helt enkelt....
     
  10. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tur att smaken är som baken :) Känner i princip tvärt emot som dig men det beror ju antagligen på vad man prioriterar :)
     
  11. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Problemet är ju lite att MS utvecklar WP så oerhört lååååååångsamt. Notification center och filhantering tog alltså 3-4 år att fixa? Det gör mig besviken. Problemet är bara att varken Apple eller Google stått still under denna tid, så MS har ju bara täppt till hål inte fixa något som dom andra inte har. Har som sagt förlorat tron på det, dels pga hur lång tid de tar på sig och dels för hur lågt intresset är från hårdvaruutvecklarna.
     
  12. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER



    Å andra sidan så är ju tanken med Livetiles att de skall agera som notifikationer, använder inte actioncenter idag heller då det bara känns som en funktion som funnits hela tiden fast på ett annat sätt, tycker det är här härligt att de försöker vara annorlunda och lösa grejer på sitt egna sätt, tyvärr har ju många som byter system svårt att ändra vanor vilket gör de svårare att göra övergången och det är ju självklart inget system som passar alla.
     
  13. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra



    Tycker det är tvärtom, MS uppdaterar märkbara grejer oftare än Google och Apple den senaste tiden i alla fall. Jag måste ha anslutet mig till WP vid rätt tid (8.1) eftersom jag känner egentligen inga som helst brister jämfört mot Android, snarare fördelar inom operativsystemet.
    Jag känner spontant att jag når det jag vill snabbare i WP och allt känns nära och tydligt eftersom översikten är riktigt bra med förhand information. Dessutom är upplevelsen snabb och stabil i alla lägen.
    930 är en bra telefon, men den har inte den allra senaste hårdvaran som high-end Android.

    Uppdateringen GDR1 kommer väldigt snart.
     
    Last edited: 30 jul 2014
  14. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jo men om du har fått flera toast notifications då? Innan actioncentret så försvann ju dom? Helt galet. Du behövde båda. Och det tog evigt lång tid att fixa. Rotation lock? Samma där.

    Det kan du säkert uppleva det som eftersom de saknat rotation lock etc, eller vilka märkbara grejer är det dom uppdaterat som inte redan funnits på iofs/Android?
     
  15. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Några exempel är ju double tap to wake och Glance screen, nu har ju Android dock tagit efter.
     
  16. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Är inte dom från Symbian?
     
    MeemSenco gillar detta.
  17. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER



    Det har du nog rätt i förresten, men dom var ju iaf först med det i moderna OS.
     
  18. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Tror för övrigt att MS var först med action center i Windows Mobile, märkligt att dom missade det till WP. Minns inte om WM var först med filhantering också eller om det var Symbian. Syns att dom har tagit sådan tid på sig att täppa till vissa luckor som WP haft/har, för utseendemässigt är ju WP bäst på marknaden. Det märker man på hur mycket Google och Apple snott från Modern UI.
     
  19. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER



    Ja, tror Microsoft ville ha det mer låst från början så att ha en filhanterare var aldrig ett alternativ men verkar som att dom förstått att dom måste ha Action center och filhanterare för att få över Android användare till WP men sedan är ju Android och WP väldigt olika OS vilket alltid gör att någon kommer tycka bättre om WP och tvärtom, som jag själv som alltid körde Android innan WP och efter att ha haft WP ett tag testade jag Android igen och trivdes verkligen inte med det så köpte mig nu en WP igen, men det passar ju andra helt perfekt.
     
  20. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER


    Glance e från symbian, men dubbel tal är från N9:an. (Fortfarande den telefon som imponerat mest på mig)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
    Kalven gillar detta.