Fråga: Är ni nöjda med Z1 Compact eller ?

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av fiddler, 29 jul 2014.

  1. fiddler

    fiddler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som redan har en Z1 Compact, är ni nöjda med den eller det är bara skit?

    Min Samsung tålde inte en golvsyning och jag måste skaffa en ny lur, compact:en verkar va rätt i storlek då jag tycker det verkar som alla nya lurar mer ser ut att vara små surfplattor
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Mycket, enda telefonen som är high-end i det formatet.
     
    fiddler gillar detta.
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Z1c är en riktigt bra telefon. Kanske skulle skärmen varit liiiite större bara [emoji3]
     
    fiddler gillar detta.
  4. Beast

    Beast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Sjukt nöjd!
     
    fiddler gillar detta.
  5. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det enda allvarliga felet är väl att skärm(film-)en repas så extremt lätt. Diverse användare har sedan rapporterat enstaka fel på just deras telefoner (inklusive mina egna problem med GPS och krossad kameralins), men det verkar inte vara vanligare på den här telefonen än någon annan.
    Sammantaget är den inte på något sätt upphetsande, men en utmärkt brukstelefon som inte sticker ut på något sätt mer än i storlek. Jag är helnöjd, bara jag tar mig för att skicka in den och få mina fel fixade.
     
    fiddler gillar detta.
  6. Zastoff

    Zastoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1c
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z5
    Platta:
    Sony Xperia tablet Z
    Är väldigt nöjd inte upplevt några buggar med min Z1c det ända som är ett minus tycker jag är baksidan som är av plast istället för glas som på den japanska modellen, plast baksidan repas lätt men finns ju en mängd olika skydd eller kan man köpa den japanska baksidan från ebay som är rep tålig
    Mvh Zastoff
     
    fiddler gillar detta.
  7. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 121
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Jag tillhör dom som bytt mobil med 1 - 1½ års mellanrum för att jag aldrig varit riktigt nöjd, men sen jag skaffa denna känner jag att jag för första gången fått en mobil som motsvara mina önskemål

    Lagom format.
    High end hårdvara.
    Bra batterikapacitet.

    Så nu kommer det säker dröja längre tid innan jag byter.
     
  8. Mortil

    Mortil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Tjejen är inte nöjd med sin. Kamera appen hänger telefonen då å då. Kameraappen avslutas just när man tar en bild.
    Kamerans bilder blir dåliga, Korniga å dåliga
    Os hänger sig då å då.
    Luckan till laddhålet gick av efter 2 veckor och då va hon inte våldsam på nått sätt.

    Sa ja att kameran suger..

    Testat köra om telefonen men de hjälper inte å dom påstår att hon varit våldsam med mobilen då luckan gått av och kameran krånglar förmodligen till en följd av detta.

    Så telefonen är skräp och garantin är skräp.
    Aldrig mer en sony i detta hus

    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
     
  9. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Är då jättenöjd med min. Tycker den tar riktigt bra bilder, visserligen vid ultimata ljudförhållanden. I mörkret kan det bli si och så. Filmar fantastiskt bra tycker jag. Laggfri skulle jag vilja säga och grymt bra batteritid. Skärmen är bra, lite för bra vid vinklar dock, vilket betyder att jag kan ha folk som ser vad jag tittar på, så helt klart ingen porr när man är ute på stan hehe. Nä SKämt å sidor, jag tycker det visserligen är ett problem. Men ingen fara för SOlen fixar problemet iallafall.

    Minussakerna är möjligen, att 16GB internminne är lite av det snålaste. Men Hittills har jag visserligen inte tagit slut på minnet. Skärmen är svåravläst vid stark solsken. Baksidan av plast är lite för lättrepad. T o m när jag hade skydd på, så fick jag repor på luren då damm verka tagit sig emellan skyddet och baksidan. Och förstå plastfilmen som skyddar skärmen från splitter är väldigt lätt svår att få ren ifrån fettfläckar.

    Men annars ett lite monsterpaket och den bästa och mest stabila lur jag använt någonsin. Ok, Xperia V var också bra. :-)
     
  10. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Nej.
    Kameran är halvbra, repas extremt lätt, touchen bara själv dog på min så ska in på lagning.
     
  11. Beast

    Beast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag var lite halvt missnöjd med kamera i början men nu tycker jag den är riktigt bra,trots att jag inte uppdaterat något.
    Har för mig att jag justerade några värden i den manuella delen av kamerainställningarna men jag kommer inte riktigt ihåg.
     
  12. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    Jag är riktigt nöjd, det enda jag är missnöjd med är att bilder tagna i mörker blir gula ibland då jag har den gula z1C, färgen reflekteras in i linsen eller nåt sånt
     
  13. Koenig

    Koenig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hade en Samsung S3 i nästan 2 år innan denna.
    Tänkte inte alls på att reflektera över att det inte var gorillaglas eller liknande på Z1C:an, jag bara förutsatte att det var det på alla flaggmodeller.
    Idag hade jag nog inte köpt denna, den har ju blivit sjukt repig på de månader jag haft den... (S3:an har endast fått 2 synliga repor under tiden jag haft den, helt utan någon screenprotector eller liknande)
     
  14. mikekop

    mikekop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Koenig, är du ens medveten om att Z1C har en sk. Shatter proof film på skärmen? Det är den som blir repig, inte skärmen. Det är en film som är ngt tjockare än en screen protector, som sitter där som skydd för att du inte ska få skärsår på fingrarna om glaset splittras. Detta har diskuterats och förklarats i mer än två år nu om åtskilliga Sony-modeller. Shatterproof-filmen behöver skyddas med en skyddsfilm för att inte bli repig.
    Man kan dra av Shatterproof-filmen och sätta dit ett vanligt skärmskydd (dock försvinner Sony-loggan) eller köra utan, skärmen ska vara av "Dragontail-glas" och vara reptålig.
    Baksidan är av glasliknande plast, och repas tydligen rätt lätt, men förmodligen inte lättare än andra telefoner med bakstycken i plast.

    Skickat från min SGP321 via Tapatalk
     
  15. Koenig

    Koenig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Medveten om detta, men från vad läste när detta uppdagades efter att jag köpt luren, så var det vanligt glas under plastfilmen inte någon typ av hårdare glas.
    Om du nu har läst att det detta "Dragon-tail"-glas skulle vara av hårdare typ och verkligen sitta på Z1C så får du gärna länka till pålitlig källa.
     
  16. mikekop

    mikekop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Nu finns det inga fullständiga bevis för att det är Dragontrail som Sony använder, i white paper-dokumenten för Z-serien så använder Sony orden "durable tempered glass", och Sony har aldrig officiellt berättat vilket de använder. Finns dock en bild från ett pressevent i Japan där det visas att framsidan är Dragontrail glas, baksidan gorilla glas, detta gäller Xperia Z.
    I en artikel i The Telegraph skriver en journalist att Z1 C har Dragontrail glas, vet inte om den källan är tillräckligt pålitlig för dig? http://www.telegraph.co.uk/technol...kärmen? Skickat från min SGP321 via Tapatalk
     
  17. Koenig

    Koenig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

     
    Last edited: 4 aug 2014
  18. Erknlssn

    Erknlssn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag är överlag nöjd med min.

    Fördelar:
    +Formatet
    +Batteritiden
    +Du slipper touchwiz (hade en samsung ett år före denna, vi kom inte riktigt överens :P )

    Nackdelar
    -Kameran hänger sig ibland, rätt irriterande om man vill fånga ett kort ögonblick så att säga. Borde fan lösts vid det här laget...
    -Repkänslig, löses enkelt med nillkin (helt enkelt awesome!)
     
  19. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Det är någon annan app som orsakar kamera-problemen.
     
  20. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Grymt nöjd med allt. Speciellt kameran, formatet och batteritiden.

    De som får dåliga bilder med kameran måste antingen bero på hårdvaru/mjukvaruproblem eller skit bakom spakarna.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tog dessa i torsdags. Inte direkt skitdålig kvalitet i mina ögon.