Fråga: Låg volym i Stereo via AUX

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av FortuN, 15 jul 2014.

  1. FortuN

    FortuN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Sjukt irriterande. Är inte så insatt i hur man rootar och har inte lust att behöva göra om varje gång en ny uppdatering kommer till galaxyn.


    Iallafall, på min bilstereo när jag kör via AUX på min Galaxy s4 så krävs det ca 30 på volym mätaren, medans om jag kör usb eller min polares Iphone så får jag samma hörbar volym fast de bara krävs att de kör på runt 5-10 på volym mätaren.

    Blir så jävla sur. Hur kan man fixa skiten?
     
  2. emanuelj

    emanuelj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Sluta, kör blåtand istället, varför envisas med föråldrad teknik? Har du höjt upp volymen på telefonen?
     
  3. FortuN

    FortuN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Köpte stereon för ett par år sedan, utan blåtand. Hade jag haft det hade jag kört med blåtand utan tvekan. Har dock inte ekonomi just nu att uppgradera återigen och köpa en blåtandsstereo. Hade vart nice om det fanns någon USB Adaper som kör blåtand, så man kunde koppla in det i USBn på Stereon.

    Har dock kollat runt lite och ser ut som det är samma problem via blåtand att det ska vara låg volym, och det går dessutom inte höjja tydligen via root.


    Gjorde så att jag rootade min telefon idag då jag ledsnade. Polarens Iphone spelade rätt så mycket högre, så bestämmde mig för fixa det. Känns dock lite surt att man ska behöva roota för att fixa en sån simpel grej. Körde efter denna guide http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=229313 och har nu lyckats komma upp i samma nivå som hans iphone (Hade även samma problem med en äldre Samsung Galaxy där volymen var exakt liga låg som på S4an).

    Btw, Klart jag höjt volymen, så bakom flötet är jag inte :)
     
  4. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 852
    Mottagna gillanden:
    562

    MINA ENHETER

    Den länken blev lite fel lr? Hade också velat få bättre ljud ut men inte hittat någon bra guide.
     
  5. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Testa FM radio annars med blåtand :)
     
  6. FortuN

    FortuN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Oj jäklar, länken blev konstigt. Konstigt då jag aldrig vart inne på det inlägget man kom till om man tryckte på länken hehe

    Här är de iallafall

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2293133


    Hjälpte på min mobil, många andra funkade inte men den. Förövrigt verkar det vara just snd_soc_msm_2x_Fusion3_auxpcm
    som man måste redigera för att det ska hända. Iallafall för mig. Den andra filen
    snd_soc_msm_2x_Fusion3
    hände inget på när jag ändrade.


    Kör med Moderate versionen då jag inte har lust att knäcka luren, sen har jag redigerat headset volymen till 75%, resten är oändrat därifrån. Räcker gott och väl för mig hehe, kan knappt ha nära högsta när jag har headsetet i för de blir sjukt högt, så passa er med det.

    Hmm. Fm radio, förlorar man något i kvalite av det? Kanske är intressant
     
    lejonel gillar detta.
  7. goffemannen

    goffemannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    jag har blåtand på min stereo men kör ändå med aux kabel för ljudet blir mycket bättre med den. Ljud via blåtand är inte direkt bra.