Fråga: felfri mobil?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av 850-t5, 29 jul 2014.

  1. 850-t5

    850-t5 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är i mobilbytartankar nu igen.

    Är det någon här som ha en helt felfri G3?
    Just nu ha jag en G2. Är det värt å fundera på en uppgradering?
    Eller ska man slita på G2an och vänta längre på G3an?
     
  2. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Den är inte felfri.
    Dels så passar vissa smartphones inte alla användare, man vill ha olika funktioner och kan således tycka att mobilen har "fel"
    Jag har gått från iphone, till samsung, till Nokia och nu LGg3, inom loppet av kanske 3-4 år.

    Enligt mig så är det den bästa smartphonen jag haft. Passar mig perfekt
     
  3. asconakille

    asconakille Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2014
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har inga problem med avstängningar och värme eller dylikt. Men hade jag en G2 hade jag nog väntat in G4an om det kommer en sådan. För liten skillnad mellan modellerna.
     
  4. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    +1 på det. Min har fungerat riktigt bra sedan jag skaffade den, är väldigt nöjd. Däremot är G2:an en riktigt bra mobil. Det som skiljer är väl skärmen (märks inte jättestor skillnad vid dagligt användande), kameran (märkbart bättre i g3, men inte värt att uppgradera bara för den), och snabbare cpu (märks mest vid processorintensiva saker som spel, men å andra sidan gör den högre upplösningen att spel går saktare ändå, så det går nog på ett ut). Finns givetvis mycket mer småsaker, men inget som är ett jättebra argument för att byta imo.

    Visst är G3 bättre på flera saker, men om jag hade haft en G2 tycker jag att det är mycket pengar för en liten uppgradering.
     
  5. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag uppgraderade från G2 till G3 och jag är kanonnöjd med bytet. Kameran är väldigt mycket bättre i G3 än i G2 tycker jag. Skärmen har högre upplösning, men skulle personligen hellre velat ha kvar samma upplösning som i G2 och med det bättre batteritid. Med det sagt tycker jag inte det är dålig batteritid, utan jag kan klämma ur 1,5 dagar ur mitt batteri med normalt användande typ. Laddar dock varje natt ändå..

    Kan du få din G2:a såld för ett vettigt pris så kan det ju vara värt att uppgradera, men lägger du den bara på hyllan och köper G3:an för 5800:- eller vad den nu kostar så tycker jag inte det är värt det. Såå stor skillnad är det inte mellan mobilerna. Om du ska köpa G3:an kolla efter kampanjer där du får med t.ex. Circle Case och 32GB minne eller trådlös laddare för samma pris.. Jag fick med Circle case och 32GB vilket kändes rätt värt.

    EDIT: Köp 32GB varianten med 3GB ram, det är så lite skillnad i pris mellan den och 16GB varianten med 2GB ram. 1 extra GB ram är aldrig fel och dessutom mer internt minne (trots att det finns minneskortplats..)
     
    Last edited: 29 jul 2014
  6. Aquazaman

    Aquazaman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2013
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    3GB RAM modellen, värd eller ingen skillnad mellan den och 2GB modellen?
     
  7. Doidon

    Doidon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad saknar du hos G2:an? Eller vill du byta upp dig bara för att det är kul med nya prylar? :P
     
  8. asconakille

    asconakille Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2014
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fördelen med 3 Gb ram är ju att du kan ha fler appar igång samtidigt. Plus att den har 32gb lagring och.
     
  9. Remuz

    Remuz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    58
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 12”
    När dom kom så var skillnaden 300kr, det är värt för extra ram och mer lagring
     
  10. Stormsummoning

    Stormsummoning Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Razer Phone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Razer Phone
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Telefon 3:
    Sony Z5 compact
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet LTE
    Om du inte ser kameran som det viktigaste av allt på en mobil, så skulle jag hålla fast vid G2. Kameran är det jag saknar mest, men också det enda bortsett från den snygga mjukvaruoverhaulen. Jag gick tillbaka till G Flex efter att ha testkört G3 sedan strax innan midsommar. Huvudanledningen är att G3, åtminstone på mitt 16 GB-exemplar har vacker men buggig mjukvara, ojämnt batteridränage beroende på hög batteritemperatur (och det spelar ingen roll om man slösurfar eller kör ett brutalt krävande spel, det drar nästan lika när det väl fått upp värmen), och så är batteriet för litet för att möta upp med den ökade pixeldensiteten för min typ av användande. Är medveten om att de flesta inte spelar 2 timmar om dagen, men då jag max nått 3h on screen time med sparsamt användande på G3 och lätt når 5 timmar på G Flex med mitt normala användande var det liksom det som var spiken i kistan. Självklart kommer LG att rätta till dessa buggar (vet redan att de jobbar på dem), men i dagsläget är inte priset på G3 motiverat en uppdatering om man redan har en G2. I mitt tycke. Skärmen är dessutom mjukvaruöverskärpt vilket gör att svart text mot grå bakgrunder nästan får en vit "aura" eller halo omkring sig. G3 är fortfarande en bra telefon, men den skulle kunna varit så mycket mer.
     
    Last edited: 3 aug 2014
  11. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Jag hat faktiskt en helt felfri G3. Inte stött på några problem alls, är riktigt nöjd. Rekommenderas!
     
    bunkeflochelsea gillar detta.
  12. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Felfri här med!

    Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk
     
    bunkeflochelsea gillar detta.
  13. bunkeflochelsea

    bunkeflochelsea Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    S22 Ultra
    MIn med! Supernöjd.
     
  14. miclar

    miclar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Telefon 2:
    Iphone 7 Plus
    Platta:
    Ipad Pro 12,9
    Har haft min i en månad nu och har inte haft en enda omstart eller ofrivillig avstängning.
    Är jättenöjd!