Trasig desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av wowomg, 14 jun 2010.

  1. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Nej, felet i hans läge var att han lagt in Apps2SD på en FroYo ROM, det går inte, givetvis pajade FroYo-romen då. FroYo har egen inbyggd Apps2SD och skall inte patchas ytterligare. Vidare hade han formaterat sitt SD-kort med massa partitioner som inte behövs och som kanske (inte helt säkert) ställer till det. Allt bottnar i att vederbörande inte läst på och förstått vad han lagt in för Rom och vad den ställer för krav.

    Jag kör Rom Manager Premium v.1.8.8.8 och Recovery ClockworkMod 1.8.2.1. Jag har även fake-flash Recovery inlagt som jag kan starta vid behov.

    wowomg, jag tycker ärligt att du skall flasha tillbaka till ursprungsromen och sedan lägga ett par dagar på att läsa på på xda's forum innan du flashar nästa gång. Originalrom är helt OK och det finns många appar osv att leka med där utan att riskera telefonen. Tillochmed din rubriksättning i denna tråd gör ju att man blir mörkrädd, du har ju uppenbart ingen koll alls på Rooting och liknande.

    Hoppas du inte gör likadant när du skall börja köra bil (eller när du gjorde det), bara slänger dig i bilen och kör ut på Autobahn det första du gör, utan körkort eller minsta introduktion till hur man kör bil, hur man sätter på sig bältet osv osv.

    Jag har sagt det förut och säger det igen, vet man inte vad man gör skall man INTE ROOTA/FLASHA sin telefon!
     
  2. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kan inte göra annat än att hålla med. Jag var inte direkt erfaren var gäller rooting/modding alls innan jag köpte min Desire. Dock så läste jag på ordentligt i en vecka före jag gjorde min root. Anser nu att jag har bra koll och det är något jag rekommenderar att de flesta har innan de ger sig in på att roota sin telefon.
     
  3. l1nuxfre4k

    l1nuxfre4k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det kan jag hålla med dig om.
    Håll dig undan detta om du inte kan det.

    Om du nu ska ge dig på det, följ dem guider som finns så ska det gå bra.
    Apps2SD för Froyo använder INTE Ext2!
    Apps2SD för Android 2.1 och äldre använder ext2!
    När du partitionerar väljer du ext2=0! och swap=0!
    så enkelt är det.

    Alltså visst det är en sak om man läser på och följer guider, men denna killen har inte läst på alls..
     
  4. wowomg

    wowomg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag lyckades fixa problemet. jag körde bara om hela how to root guiden och så fixade sig allting. tack för all hjälp:) ska bara sticka med defrost nu ett tag.
     
  5. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    told you...