Fråga: Är den värd att köpa ny nu?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Enarmad, 5 aug 2014.

  1. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Klämde på en S4+ med 'läderbakstycket' idag. Blev lite förtjust i den... Äntligen en Samsung som går att hålla i utan tvålkänsla! :)
    Den är hyfsad i pris nu oxå....men modellen är ju 'gammal'.... Är det dumt att slänga ut 3500 på den??
     
  2. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Då den typ har samma hw som s5 så är det en väldigt kompetent telefon.

    Men som allt annat Samsung, den är en modell gammal nu (samt en special version av S4) så fokus på uppdatering etc är inte så stor.

    Se bara hur lång tid det tog för oss att få KitKat till den jämfört med vanliga S4an.

    Men jag är nöjd med min iallafall
     
  3. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Jag är en sån som egentligen skiter i om det är senaste o värsta. Den ska funka o vara bekväm att använda! :) Och har haft SGS2 förut o var supernöjd.
    Och Kitkat var en besvikelse ändå...iaf i min Xperia ZR. Blev ju en massa begränsningar med minneskortanvändningen o så. Kan inte ha offlinelistor i Spotify längre, för dom sparas i internminnet o det är ju minimalt i ZR. Laggde ner hela mobilen så jag fick radera dom.
     
  4. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    För min del så skulle jag hellre köpa förra årets premiumlur än en ny i mellan- budgetsiktet för motsvarande pengar. Jag tror att man får bättre hårdvara då. OBS, det är bara min åsikt, inget faktum. :)
    Om man sen absolut vill ha senare uppdateringar så finns ju alltid möjligheten att roota och slänga in nån mer uppdaterad rom, men många gånger är nog många av oss här i forumet lite onödigt hysteriska kring att alltid ha senaste mjukvaran. ;)
     
    Enarmad gillar detta.