Problem: Xperia Z1 touch problem

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av Aero02, 14 jul 2014.

  1. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan har en ny Z1 sen slutet av februari. Det hela började nyligen eller ja varit strax över en månad ibland när man skriver sms eller gör nåt annat så vill inte mobilen direkt registerar rätt knapp utan om jag ska skriva hej så kan han välja trycka g f a d eller nåt. Fast jag trycker H så trycks en annan bokstav in istället.

    Så om man slinter med fingrarna över bokstäverna för att fixa så behöver jag göra en Hard reset eller vanlig omstart. Eller bomba med massa bokstäver men funkar bara på en mening så att säga.

    Ibland när jag ska sudda ut så blir det att knapp trycket hoppar mellan m n b c.
    Samt ett annat problem är att om jag surfar på Facebook eller nätet och ska zooma eller scrolla så kan det bli han trycker på allt möjligt o öppnar massa saker. Samma om jag drar ner rullgardinen i mobilen blir att han slutar följa med fingret.

    När jag ska låsa upp mobilen o trycker på av på knappen så vill han inte tända när han väl har gjort det så går det bra att skriva dem tre första siffrorna 8 vill han inte registera oavsett hur mycket jag än trycker på 8an men 1-7 samt 9-0 funkar så måste göra Hard reset just vid det tillfället.

    Har senaste Android versionen icke rootad. Kontaktade Siba där mobilen kom ifrån för fick denna av farsan men Siba ville jag skulle ta kontakt med Sony.

    Samt har en konstig halv måne banan liknade sak på vänster om skärmen ser nästan ut som en död pixel eller nåt vet inte vad det är. Kan ta en bild på det när jag kommer hem så ser ni vad jag menar. Hoppas ni förstår mitt problem
     
  2. norris_

    norris_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Liknande problem här

    Har samma problem med min touch, men har aldrig haft problem med att starta skärmen. Men väldigt störande.. bruka hjälpa med att starta om tel så fungerar det igen.. Funderar på att föra in den då de i övrigt inte är några skador på touchen.
     
  3. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade hoppats på fler svar rätt så irriterande om man väntar på ett samtal och man kan knappt svara eller röra mobilen och blir jobbigt i längden att behöva göra en hardreset ibland kan jag behöva starta om den två gånger också.
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER


    Tror inte att någons svar kommer lösa ditt problem. Fungerar det inte med en återställning eller reparation av mjukvaran i pc companion så är det ju bara skicka in den på reparation.


    Skickat från Tapatalk 2
     
  5. Aero02

    Aero02 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pratade med supporten på Sony dem bad mig köra mobilen i felsäkert läge två dagar om problemet kommer tillbaka sen 4.4.4 uppdateringen kom idag så har det funkat felfritt. Talade även om att det kan hända när som helst. Om det inte hjälper så skulle jag reparera mobilen via pcc
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER


    Så bra !

    Hoppas det fortsätter fungera nu då.


    Skickat från Tapatalk 2
     
  7. djtaang

    djtaang Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har nu kört en "repair" och mitt touch-problem är fortfarande kvar, skärmen kan få spel och scrolla helt själv ibland. Jag har senaste 4.4.4 men inget verkar hjälpa. Är det någon som fått bukt på detta problem eller är det bara att skrota telefonen?
     
  8. Lehning

    Lehning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    74
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Fick precis tillbaka min från Sony Care. Skickades in på exakt samma grunder. Skrev till dom att jag gjort återställning, repair i PCCompanion UTAN resultat.
    Detta är ett HW PROBLEM, inget SW problem

    Kollade på arbetsordern, installation av ny mjukvara. (Kalibrering) VILKET JÄVLA SKÄMT!!! Startade upp den, 5min senare börjar skärmen att flippa ut igen..... :/

    Går ej att använda normalt!
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER


    Jag vet hur det känns !

    Skickade in min Z2 med div fel, bl.a. Det kända problemet med dåligt ljud vid samtal. Uppgradering och återställning var den enda dom gjorde. Telefonen är inte ett dugg bättre nu än innan. Man blir så förbannad !
     
  10. David

    David Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 8 Plus
    Platta:
    iPad 6 gen
    Samma problem här med Xperia Z1. Fruktansvärt irriterande när det inträffar. För mig brukar det dock räcka med att stänga av skärmen (låsa mobilen) och slå på den direkt igen (låsa upp) så funkar det som vanligt ett tag.
     
  11. vapea

    vapea Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii
    Info:
    Nova Lancher
    För 2 veckor sedan började min med att bakåt knappen fungerade 2 ggr av 3 och resten av den veckan började mobilen köra bildspel mellan appar och hemskärm. Touchknapparna slutade svara på lätta tappningar helt. :(

    Skickade in den förra måndagen och fick tillbaka den igår, som ny :) De bytade display mm och nu har tom det där "skärande/skorrande" ljudet ( som kom när man satte på mobilen och bara när man hade den på ljudlös ) helt försvunnet som en bonus.

    Servicen var outstanding :)