Är Legend rätt telefon att köpa?

Diskussion i 'Legend' startad av TvcAndroid, 7 jun 2010.

  1. TvcAndroid

    TvcAndroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena. Jag är en Androidnybörjare och har bara skrapat på ytan till denna fantastiska värld. Har använt Sony Ericssons basics i flera år tills jag för ungefär en månad sedan skaffade HTC Tattoo. Jag har använt den för sociala medier, surf, mail och kalender (och ett och annat samtal också) och jag kan säkert säga att Android har förändrat mitt liv. Jag är helt frälst och kan inte föreställa mig livet innan. Nu är jag dock så illa tvungen då min älskade Tattoo blev stulen idag. Det kommer lösa sig med försäkringsbolaget med sur självrisk och allt, men jag har några funderingar.

    Trots att jag är mycket nöjd med tattoon vill jag ta användandet ett steg längre. Jag vill ha större bättre skärm och en smidigare telefon helt enkelt. Kameran är också under all kritik på tattoon och jag har inga höga krav. Lite fler appar vore också roligt.

    Mina frågor alltså: Lever Legend upp till detta? Vad mer kan jag vänta av
    den? Legend ligger en tusenlapp över tattoon medan Hero ligger 700 spänn över. Vad är skillnaden mellan dessa och vilken är mest värd efter tattoon? Eller ska jag bara hämta ut en ny tattoo?

    Oerhört tacksam för svar då jag måste ta beslutet inom ett par dagar.


    (Jag vet att jag låter som en iPhonetönt men jag nördar mig vid lämpligt tillfälle)
     
  2. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har själv en Nexus One som jag är sjukt nöjd med.

    Köpte en legend till flickvännen o jag är nästan lite avensjuk på den nu. Framförallt byggkvaliten. Ingen mobil jag sett innan har kännt så gedigen att ha i handen.
     
  3. TvcAndroid

    TvcAndroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret!

    Nu har jag surfat runt på bland annat detta forum och läst det mesta jag kan hitta om Legend. Utifrån vad jag läst verkar den ju helt fantastisk och helt klart värd 300 kr mer än Hero.

    Jag lyssnar på androidsmileyn inom mig och skaffar en Legend. :D
     
  4. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Legend känns mycket mer prisvärd än Hero. Hero är föregångaren, lite sämre hårdvara, sämre byggkvalitet, sämre version av Android. Kör på legend om det står mellan de två!
     
  5. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  6. TvcAndroid

    TvcAndroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det blev till slut en Desire från elgiganten. Nu väntar jag med spänning på ett paket från posten. Beställer ett silikonskydd så jag kan låtsas att den har legendens snygga utformning :ehm:. Jag tror att jag valde rätt men i vilket fall är det omöjligt att inte falla för frestelsen att köpa en liite dyrare lur än planerat.
     
  7. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Legend kommer jag få inom en mycket snar framtid... Har en SE mini nu men kommer få ge den till flickvänen då hon inte vill ha Legend som hon kommer få med i sitt abonnemang.

    Kommer helt klart bli intresant att prova denna då jag värkligen gillar min SE mini.
     
  8. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag valde Legend istället för Desire, Desire var inte lika snygg, kvalitetskänslan och greppvänlig. Dessutom var/är Legend riktigt snabb fast den har lite sämre prestanda på papperet än Desire.
     
  9. neongirl

    neongirl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skaffade mig en lg gw620 men den har bara varit till bekymmer. Har lämnat in den nu för tredje gången på service. Köpte en legend istället och den är grym. Hoppas att de inte kan åtgärda min lg så jag kan få pengarna tillbaks jävla skitlur.
     
  10. mickwald

    mickwald Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag valde mellan desire och legend.. blev en legend, desiren känns klumpig, och byggkvaliten är "standard" för mig på legenden, men å andra sidan klarar inte jag av saker som känns plastiga eller "fuskbyggen" som tex min gamla Samsung U700, som hade kromade kanter där kromet försvann efter 1 månad eller 2.. legenden känns som en riktig telefon *host* kanske något bättre ^^ enda jag stör mig lite på är att menu home search back knapparna känns som att dem sitter lite löst.. inte så att dem trillar av.. men det känns som att dem är lite för stora, längdmässigt.. fast det kanske bara är min, jag vet inte..

    EDIT: Jag träffade på en kille idag som satt med en desire.. och jämfört med min legend känns den GRYMT stor.. dem 400MHz skillnad känns inte värt att ha en alldeles för stor telefon..
     
  11. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    går du från Tattoo till Desire så lär du bli frälst på riktigt :)