Fråga: Spräckt skärm G2

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Malli_, 17 feb 2014.

  1. Droid86

    Droid86 Guest

    Den har fått sig en liten kyss, jo. Men påverkar dessa skador det tekniska eller är det mest en kosmetisk fråga? Om det är det sistnämna så kan jag mycket väl leva med det då jag ändå brukar köra med skal som täcker sidorna.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Nitroxx

    Nitroxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Lyckades med precis samma sak i lördags. Skulle stoppa ner telefonen i träningsshortsen och lyckades missa fickan *facepalm*. Ett fall på ca 80 cm ner i asfalten och skadan var ett faktum. Såklart slutade hela digitizern att fungera också.

    Samma dag beställde jag ny digitizer via Ebay, från Storbritannien. 180 svenska kronor plus frakt på knappa 100 spänn. Bör anlända imorgon eller torsdag. Har i efterhand kollat lite videor på hur man byter detta och inser att jag nästan tagit mig vatten över huvudet. Hade kanske varit enklare att byta hela kitet med LCD och allt men nu är det redan beställt så nu får vi se vad det blir.

    Lovar att återkomma med resultat.
     
  3. Nitroxx

    Nitroxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Dubbelpost nu, men lovade att återkomma.

    Kan meddela att det gick rent ut sagt åt helvete. Försökte få loss glaset men det var svårare än jag trodde och till slut gav jag upp. LCD-displayen var skadad dessutom. Slutade med att jag fick lämna in luren till Mobilkoden.se som bytte displayen på 2h för 1500 spänn.

    Ett tips om man nu ska byta glaset är att byta glas OCH display, dvs hela paketet. Kostar lite mer på ebay men går nog hundra gånger lättare att byta.
     
  4. Pierre1985

    Pierre1985 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Pro
    Hejsan.
    Jag kan inte använda touchen pga spräckt skärm men kan se allt på skärmen. För att kunna ansluta telefonen till LG's OSP så krävs att jag går in i telefonen och väljer "PC-programvara i USB-anslutningsläge i telefonen, vilket ju inte går.
    Finns det något annat program att använda sig av? Som det är nu så blockar ju telefonen det läget (det går bra att föra över bilder osv).
     
  5. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    OTG-adapter och en vanlig mus borde räcka. Du kan då styra telefonen som en dator.
     
  6. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    För er som är lite osäkra på det här med att byta, köp display med ram!! Betydligt smidigare och kostnaden är den samma istortsett.