Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

  1. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag märkte enorm skillnad på batteritiden med GDR1, kör dock en 925:a.
    Många verkar annars vara väldigt nöjda med batteriet på 930:in så kör några dagar till och se hur det blir.
    http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-930/303397-lumia-930-owners-how-battery-life.html
     
  2. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag köpte för en tid sedan en Lumia 625 från Telia för 995:- medföljande ett kontankort samt ett års mobilsurf, 0,5 GB/månad. Priset är bra. Telia säljer den fortfarande för 995:- vad jag vet.

    Jag köpte den av samma orsak som du har, för att prova WP, men jag har något svårt att vänja mig till/ tycka om WP.

    625an har rätt lika specs som 635an, lite större skärm, 4,7” och lite större batteri, dock kom den ut i 2013 mot 2014 för 635.
     
  3. zeramic

    zeramic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Härligt att höra :D Hur kommer det sig att du har så många mobiler? :o
     
  4. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Ja, inte bara jag, utan i familjen och oftast jag som köper in dom, även om jag själv har lite för många också.
    Jag är väl nyfiken och tycker det är kul att testa nya modeller.

    Har alla år tidigare kört Android och även där många modeller, men tröttnade på dom och nu är det bara WP som gäller, speciellt nu efter WP 8.1.
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V


    Skönt att man inte är helt ensam om sin addiction! Finner också nöje i att prova olika mobiler och kommer nog inte ihåg hur många jag har haft de senaste åren. Men jag har vandrat runt Android, iOS, BlackBerry, MeeGo och Windows phone och har haft flertalet Android då det har dominerat stort genom åren. Win 8.1 har fångat mitt intresse en del och med Lumia 930 speciellt. Kunde inte klara mig utan notifikationscenter och kameran är riktigt trevlig i 930.
     
    Kalven gillar detta.
  6. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Byter också hejvilt, vilket är ganska korkat IMO eftersom det är så förbaskat dyrt. Har till och med planer på att ta ut en iphone (!!!) när den nya kommer eftersom jag sitter med ett abonnemang som gick ut i våras. Har inte kört iphone sedan 3GS (en kort period) och är lite nyfiken nu. Madness [emoji16]
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V


    Om man smider järnet medans det är varmt behöver det inte bli så himla dyrt ;)
     
  8. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Nej ofta får man ju ut ganska mycket pengar för olåsta telefoner med kvitto.

    Men hur var det för sig att gå från Android till ios och WP? Jag har gett upp WP men överväger ju att gå till ett lika låst system snart om det blir en iphone. En chock?
     
  9. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Sant, brukar kunna kränga iväg dom efterhand utan större förluster.
     
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V


    Liten chock blir det ju. Skönt på sätt och vis men jobbigt på andra. Tycker appar överlag känns sunkigare på WP. Känns ruschade i vissa fall. Sen har jag väldigt svårt för "resuming" som händer alltför ofta och i ologiska situationer.



    Jag är ju oerhört förtjust i min HTC One M8 som är fantastisk på alla sätt och vis och jag vet inte om 930 kommer lyckas övertyga mig. Ska köra över helgen och se. Men jag saknar min HTC när jag kör WP.



    Blurred System UI modulen till Android gör det väldigt svårt för mig att släppa Androids notifikationcenter!
     
  11. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jaså "resuming" är inte åtgärdat än? Störde mig enormt på det när jag körde WP parallellt med Android, lärde mig dock leva med det mer när jag körde WP som primär plattform.

    Om du jämför Android med WP och ios, vilka saker stör dig med respektive OS? Vill inte helt stänga dörren till WP även om jag är "ios-curious"...
     
  12. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    resuming har jag inga problem med alls, utom kan hända ibland på en L520 som inte har Cyan än, men inget på dom andra.

    Finns en fix för detta om man är drabbad och gäller väl bara en bugg i live låsskärmen beta och kommer då förmodligen snart att åtgärdas. https://uk.news.yahoo.com/live-lock-screen-beta-fix-resuming-bug-uninstalling-114110074.html#FPb36gx

    Det här med vad man stör sig på respektive tycker är bättre på olika OS, är säkert högst individuellt. Själv tycker jag numera efter 8.1.1 i WP överväger fördelarna nackdelarna mot dom andra OS, men det är jag det.
     
    Last edited: 14 aug 2014
  13. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ser "resuming" titt som tätt på min 930 i Tapatalk och Spotify och även andra situationer och den där kids corner fixen har jag gått igenom då den där live lockscreen fuckade upp saker. Det är väl det som är mest störigt för min del. Samt att saker och ting kan kännas ofärdiga på något sätt. Speciellt appar som kan upplevas ganska tröga emellanåt.

    iOS svaghet för mig är väl som med WP att det är inlåst. Ingen möjlighet att sätta andra appar som standard. Annars tycker jag iOS känns mer moget. Kvalitén på många appar är klart bättre speciellt Spotify. iCloud är inget annat än fantastiskt dock.

    Android ser jag ingen direkt nackdel med på något sätt. För mig är det klart överlägset alla andra OS och då är jag långt ifrån någon fanboy. Öppenheten är fantastisk. Men kan även vara en belastning för ett modfreak som mig som inte kan sluta pilla med saker i tid och otid.

    Men som sagt. To each their own.

    Sent from my HTC One M8
     
    Kalven gillar detta.
  14. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det är ju inte skärmen i sig som är hungrig på 930 i alla fall för jag spelade just Doom & Destiny i 1 timme och den gick från 100-90% batteri.



    Verkar som att det är radion som suger musten ur batteriet. När data används.
     
    Last edited: 14 aug 2014
  15. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Fick min 930 idag. Har lekt med den under dagen/kvällen och måste säga att jag är väldigt imponerad. Blir intressant att se hur det är med batteriet.
     
  16. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V


    Efter några dagar och laddningar senare så verkar jag i nuläget få ut ca. 30 minuter skärmtid per 10% batteri vid användning av Tapatalk etc. inomhus på kvällen med "low" brightness. Då är det lite för hög ljusstyrka tycker jag och blir lägre med automatiskt men kör så nu för att testa lite. Det är i alla fall godkänt tycker jag.
     
  17. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  18. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    En till artikel: http://mobile.theverge.com/2014/8/14/6003427/windows-phone-sales-decline-q2-2014-idc

    Som jag sa i ett inlägg tidigare, jag har gett upp. Var är hårdvaran MS? Släppa 930 med en processor från i höstas duger inte när konsumenten jämför med Androiderna som har 801 eller (snart) 805:or. Sen kan man säga vad man vill om att det eventuellt inte behövs bra hårdvara till operativet. Ios räknar jag inte med då Apple har sanslöst trogna fans.
     
  19. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Lutar nog ändå åt att ha kvar min M8. Har svårt att släppa den. Dottern har blitt fantastiskt förtjust i 930 så hon kanske får ta den då hennes iPhone blev stulen i USA i sommar.

    Sent from my HTC One M8
     
  20. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Lite för tidigt att göra utlåtande om batteri än, men har kunnat använda den normalt hela dagen och har just nu 44% kvar. Inte alls i närheten av Lumia 1520 och HTC M8, men i klass med Iphone 5S som jag klarar mig bra med.

    Har märkt av att högra sidan av skärmen inte är helt OK, nästan lite rosa när skärmen är helt vit. Har också problem med att allt mörkgrått blir lila när ljusstyrkan är låg, men det gick att kalibrera bort någorlunda. Ska nog göra ett byte på denna.