Problem: Kan ej ansluta till dator(Testat allt)

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av ante9224, 17 jul 2014.

  1. ante9224

    ante9224 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, tänkte dra ner Android L på mobilen och märkte att min dator inte vill ansluta min mobil. Kör för tillfället med Cyanogenmod. Den dyker upp i enhetshanteraren och jag har testat tagit bort den flera gånger och installerat usb drivisarna för den samt togglat med "USB felsökning" osv. Har även MTP på men även testat med PTP.

    Har testat olika usbuttag/sladdar samt ominstallerat windows 7 på min dator men det fungerar fortfarande inte. Även kört alla windows updates. När jag kopplade in telefonen på min jobbdator så hittades den direkt, har ni någon idé vad som kan vara problemet? Har googlat/youtubat röven av mig... Om någon info saknas eller önskas så säg bara till!
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag har samma problem som jag fick löst genom att ta bort den i enhetshanteraren och sedan installera Googles usb drivrutiner som finns på deras developer sida där man även tankar Android sdk.

    Fast om du inte får löst det kan du alltid installera twrp recovery och aktivera usb mount där och se om de funkar.

    Funkar inte de heller så kan du överföra filer till telefonen via airdroid.

    Jag antar du har provat med annan usb kabel? Typ samma som du redan vet funkar.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro
     
  3. aiope

    aiope Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. hohej

    hohej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du Windows media player installerat på din dator? Det verkar nämligen krävas för att MTP ska fungera och det installeras inte längre automatiskt vid windows-installationen
     
  5. Kardanmannen

    Kardanmannen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Android Beta Program 7.0
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10
    Vet inte om det va nån form av tillfällighet, men jag har oxå jämt haft svårt att få upp androidenheter på min dator, har provat olika kablar, men nu skulle ja göra ett försök igen, är sugen på att testa Android L, tog då käringas S4 orginalkabel och det funkade direkt! den har ja aldrig testat då den ofast ligger i vardagsrummet, men nu låg den närmast. Så det kan va så att ja har en hel drös med kablar som inte funkar?
     
  6. Droid92

    Droid92 Guest

    Har haft problem med andra kablar, men original fungerar bäst. Hittar den enheten, men inte visar några filer så finns ett alternativ som hjälpt mig.
    Gå in på "USB-anslutning till dator" och avaktivera MTP och slå på igen direkt. Detta ska göras med usb-kabeln ikopplad till telefonen.
     
  7. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Om inget annat fungerar så kan du prova följande:

    Kör Linux (Ubuntu). När jag ansluter telefonen via USB så kommer telefonen direkt upp som en egen disk. Krävs Inga driv rutiner.

    Du kan ladda ner Ubuntu, bränna den till en pinne eller skiva. Boota och anslut telefonen och se om det fungerar. Bör inte ta mer tid att prova än andra åtgärder
     
  8. Log300

    Log300 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har också haft det här problemet x antal gånger. Det jag gör är att följa nexus root toolkits driver guide. Du kan ladda ned programmet här

    http://www.wugfresh.com/nrt/